TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

תוצאות חזקות מאוד, אף מעל המצופה


תגובת נעם פינקו, אנליסט בכיר במחלקת מחקר Sell Side בפסגות ברוקראז', לתוצאות בז"ן לרבעון הראשון.
* מגזר הזיקוק – מרווח הייחוס גבוה מאוד הסתכם ב-6$ לחבית לעומת 3.9$ ברבעון הרביעי ו-0.4$ ברבעון המקביל. בזן הפתיעה לטובה והשיגה מרווח הגבוה ב-5.7$ ממרווח האורל (בפעם השנייה ברציפות). החברה יודעת לייצר בסביבה נורמלית מרווח הגבוה ב-4.6$ ממרווח הייחוס לאחר השלמת ההשקעות בפרויקט המידן, הזרמת הגז הטבעי והמשך התייעלות החברה. הפעם המרווח היה גבוה יותר גם בשל הפרשי עיתוי, תנודתיות בנפט וניצול הזדמנויות ברכישת הנפט זול והפניית הייצור לאפיקים הרווחיים ביותר. לאור זאת נוצר רווח מנוטרל במגזר של 142 מ' דולר (לעומת 99 מ' דולר ברבעון הקודם) ו-EBITDA של 160 מ' דולר (126 מ' דולר ברבעון הקודם). נדגיש כי כל דולר במרווח תורם כ-17 מ' דולר ל-EBITDA הרבעוני. עם זאת, בשל ירידת מחירי הנפט המגזר רשם הוצאה חשבונאית של 57 מ' דולר מהפרשי עיתוי והפסדי מלאי. למעשה לא מדובר בהשפעה תזרימית כל עוד המלאי ממשיך להתגלגל. ברבעון הבא צפוי להירשם רווח חשבונאי מסעיף זה לאור עליית מחירי הנפט מתחילת הרבעון.
* מגזר הפולימרים – על אף ירידה מסוימת במרווחים במגזר, התוצאות עדיין ממשיכות להשתפר, בין היתר מההשקעות הרבות שבוצעו במגזר ומתכנית ההתייעלות הגדולה שחלה גם במגזר זה. מצב השוק של הפולימרים הוא טוב בזכות עליה בביקושים, הטלת מיסי ייבוא באירופה וירידת מחירי חו"ג המתואמים עם מחירי הנפט.
* מגזר הארומטים – לאחר ההפסד ברבעון הקודם (שנגרם גם בשל שריפה) חזרה גדיב לרווחיות גם בזכות שיפור במרווחים.
* מצב פיננסי - מצבה הפיננסי של החברה השתפר לאחר השלמת מספר מהלכים פיננסים בשנה החולפת שהביאו להקטנה של ההון החוזר, ובמקביל שיפור שיפור בתוצאות התפעוליות. אנו מעריכים בסביבת מרווחים נורמאלית החברה בהחלט תשמור על יצבות פיננסית.
ענף הזיקוק: מרווחי הזיקוק באירופה התהפכו בחודשים האחרונים. השיא הגיע ברבעון הראשון, ברקע למספר סיבות: 1. ירידת מחירי הנפט הגדילה את הביקוש לתזקיקים (שהפכו זולים יותר) 2. תכנית ההרחבה הכמותית באירופה תרמה להגדלת ביקושים. 3. סגירה זמנית של מרווחי נפט ברנט מול ה-WTI עזרה לביקושים מארה"ב, כמו גם שביתות בבתי זיקוק בארה"ב. 4. ביקושים ממספר מדינות שלא מייבאות נפט בדרך כלל (ניגריה, ונצואלה) מסיבות פנימיות 5. רכישות תזקיקים ואחסונם לצורכי ניצול קונטנגו (כמו בנפט – מכירת חוזים ארוכים במחירים גבוהים יותר ממחירי הספוט). 6. ירידה מסוימת בהיצע באירופה. ברבעון השני המרווח נמוך יותר, כנראה בשל העליה במחיר הנפט אך עדיין גבוה – כ-4.6$ בממוצע מתחילת הרבעון. קשה לחזות את המרווח העתידי והדבר תלוי במספר גורמים: 1. המשך גידול בביקושים, שידעו גם לספוג את ההיצע שנאגר במחסנים 2. סגירת בתי זיקוק כפי שחלק מהשחקניות הגדולות שוקלות לעשות. 3. מחיר הנפטה משפיע בטווח הקצר על המרווחים.
* בשורה התחתונה: שיפור בסביבה העסקית לצד פעולות נכונות שביצעה החברה תרמו משמעותית לרווח הגבוה שהציגה הרבעון, כאשר הרבעון השני יהיה טוב גם כן, אך פחות מהראשון. העתיד הרחוק יותר תלוי בגורמים שציינו לעיל. הענף עדיין נמצא ברמת סיכון לא נמוכה אך בהחלט יש שיפור משמעותי. עדכון המודל גוזר העלאת מחיר היעד מ-1.58 ₪ למניה, ל-1.68 ₪, גבוה בכ-16% ממחיר המניה. המלצתנו נשארת החזק.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
17/5/15
1. בזן- בתי זקוק לנפט בע"מ -כאוניה במים סוערים - יעקב מישל
טלנירי...הבלוגים של יעקב מישל
http://www.talniri.co.il/selftrading/bloguser.asp?userid=13729

בזן- בתי זקוק לנפט בע"מ -כאוניה במים סוערים
http://www.talniri.co.il/selftrading/blog.asp?mp=null&id=1275
"מניית בזן צריכה להכפיל את עצמה למחיר של 2.1 שקל .. - יעקב מישל
" נושי פטרוכימיים צריכים ששווי מניית בזן יוכפל בחודשיים....כדי ששווי הבטוחה יכסה את החוב של כל הנושים של פטרוכימיים, מניית בזן צריכה להכפיל את עצמה למחיר של 2.1 שקל. .." (...כלכליסט)
[סגור תגובה]
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il