TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

תגובת נעם פינקו לתוצאות חברת בז"ן לרבעון הרביעי


הסביבה העסקית משתפרת, השיפור יימשך גם בתחילת 2015
מגזר הזיקוק – מרווח הייחוס היה טוב ברבעון הרביעי והסתכם ב-3.9$ לחבית לעומת 3.4$ לחבית ברבעון השלישי ו-0.3$ לחבית ברבעון המקביל. בזן הפתיעה מאוד לטובה והשיגה מרווח הגבוה ב-5.9$ ממרווח האורל. החברה יודעת לייצר בסביבה נורמלית מרווח הגבוה ב-4.6$ ממרווח הייחוס לאחר השלמת ההשקעות בפרויקט המידן, הזרמת הגז הטבעי והמשך התייעלות החברה. הפעם המרווח היה גבוה יותר גם בשל הפרשי עיתוי ותנודתיות בנפט. לאור זאת נוצר רווח מנוטרל במגזר של 99 מ' דולר (לעומת 23 מ' דולר ברבעון הקודם) ו-EBITDA של 126 מ' דולר (42 מ' דולר ברבעון הקודם). נדגיש כי כל דולר במרווח תורם כ-17 מ' דולר ל-EBITDA הרבעוני. עם זאת, בשל ירידת מחירי הנפט המגזר רשם הפסד חשבונאי של 195 מ' דולר מהפסדי מלאי. למעשה לא מדובר בהשפעה תזרימית כל עוד המלאי ממשיך להתגלגל.
* מגזר הפולימרים - התוצאות במגזר ממשיכות להשתפר כאשר המרווחים בפעילות זו ממשיכים להיות גבוהים בזכות עליה בביקושים, הטלת מיסי ייבוא באירופה וירידת מחירי חו"ג המתואמים עם מחירי הנפט. השיפור נובע גם מההשקעות הרבות שבוצעו במגזר ומתכנית ההתייעלות הגדולה שחלה גם במגזר זה.
* מגזר הארומטים - במגזר זה נוצר הפסד ברבעון הרביעי בשל האטה בביקושים שהובילה לצמצום המרווחים ולנוכח עצירה זמנית של המתקנים בעקבות שריפה.
* מצב פיננסי - מצבה הפיננסי של החברה השתפר לאחר השלמת מספר מהלכים פיננסים במהלך השנה שהקטינו את ההון החוזר, וכן בזכות שיפור בתוצאות התפעוליות. אנו מעריכים בסביבת מרווחים נורמאלית החברה בהחלט תשמור על יצבות פיננסית.
* ענף הזיקוק: מרווחי הזיקוק באירופה התהפכו מקצה לקצה בחודשים האחרונים ברקע למספר סיבות: 1. ירידת מחירי הנפט הגדילה את הביקוש לתזקיקים (שהפכו כמובן זולים יותר) 2. תכנית ההרחבה הכמותית באירופה תרמה להגדלת ביקושים. 3. סגירה זמנית של מרווחי נפט ברנט מול ה-WTI עזרה לביקושים מארה"ב של תזקיקים מאירופה, כמו גם שביתות שהיו בבתי זיקוק בארה"ב. 4. היו גם ביקושים חזקים ממספר מדינות שלא מייבאות נפט בדרך כלל (ניגריה, ונצואלה) מסיבות פנימיות 5. רכישות תזקיקים ואחסונם לצורכי ניצול קונטנגו (כמו בנפט – מכירת חוזים ארוכים במחירים גבוהים יותר ממחירי הספוט). 6. ירידה מסוימת בהיצע באירופה השפיעה לטובה. המרווח ברבעון הראשון הינו גבוה מאוד – כ- 5.9$ לחבית בממוצע, ולכן גם תוצאות הרבעון הראשון צפויות להיות חזקות. קשה כמובן לחזות את המרווח העתידי והדבר תלוי במספר גורמים: 1. המשך גידול בביקושים, שידעו גם לספוג את ההיצע שנאגר במחסנים 2. האם אכן נראה סגירת בתי זיקוק כפי שחלק מהשחקניות הגדולות שוקלות לעשות. 3. גם מחיר הנפט משפיע בטווח קצר על המרווחים.
* בשורה התחתונה: שיפור בסביבה העסקית הרבעון עזר לחברה להציג תוצאות יפות מאוד ברמת הרווח המנוטרל. השיפור יימשך גם בתחילת 2015, כאשר העתיד הרחוק יותר תלוי בגורמים שציינו לעיל. הענף עדיין נמצא ברמת סיכון לא נמוכה אך בהחלט יש שיפור משמעותי. אנו מעלים את התחזית מרווח האורל שלנו לשנת 2015 מ-2.5$ ל-4.5$ ול-2016 ואילך מ-3$ ל-3.5$. בעקבות זאת אנו מעדכנים את מחיר היעד מ-1.19 אגורות ל-1.58 ש"ח, המלצתנו למניה נשארת החזק.
נעם פינקו, אנליסט בכיר בפסגות ברוקראז'


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il