TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

בנק ישראל ממשיך לשמש כמבוגר האחראי ובולם את התחזקות שקל


פריקו ניהול סיכונים מימון והשקעות
ללא מעורבות בנק ישראל במסחר המטבעי, עודפי ההיצע בזירה המקומית היו גוררים את שער הדולר במהירות אל מתחת לרמת ה 3.88 ₪ לדולר וגוררים בכך את שער האירו אל מתחת לרמת ה 4.50 ₪ לאירו.

בשווקים התבצרו המשקיעים באחזקות דולריות אל מול האירו בציפייה כי הבנק המרכזי האירופאי יודיע על תוכנית להרחבה כמותית בהיקף של כטריליון אירו.
על רקע ניסיון העבר בארה"ב וביפן, בשווקים מעריכים כי מהלך של הרחבה כמותית תתרום לחולשת המטבע וליציאת משקיעים מאחזקה באירו ולמעבר לנכסים הנחשבים כאי מבטחים בתקופת אי וודאות ובראשם הדולר האמריקאי והפרנק השוויצי.

לסוחרי מטבע ולפעילים בשוק ההון ידועה האמירה "קנה עם השמועה ומכור עם פרסום הידיעה" "buy the rumor and sell the fact" וכעת לאור ההיקף הנרחב של המשקיעים אשר נהרו לאחזקה בדולר ובפרנק השוויצי גדל הסיכון והפוטנציאל לתיקון שערים במהלכו ייחלש הדולר והפרנק השוויצי ומנגד יתחזק האירו, כגון בעקבות אכזבה מהודעת הבנק המרכזי האירופי (ECB).

בזירה המקומית על אף התחזקות הדולר בזירה הגלובלית כאשר הדולר נוסק אל מול האירו לעבר רמות שיא שלא נראו מזה שנים רבות הרי שבזירה המקומית הדולר ממשיך להיסחר בתחום שערים צר 3.90-3.94 וגורר בכך לשחיקה חדה בערך בשקלים של האירו, מטבע סחר מרכזי של המשק הישראלי.

יצואנים שלא דאגו לגדר את הסיכון המטבעי סופגים כעת פגיעה קשה בשווי השקלי של תמורות היצוא. בדומה לפגיעה עם ייסוף השקל אל מול הדולר כאשר היצוא הדולרי נפגע עם התחזקות השקל מרמת ה 3.80 ₪ לדולר אל עבר רמת ה 3.40 ש"ח לדולר הרי כעת הייסוף מרמת 4.9 ₪ לאירו ויותר אל עבר רמת ה 4.55 ₪ לאירו ואף פחות, פוגע קשות ביצואנים ליעד הסחר המרכזי של ישראל התופס למעלה מ 30% מהיקף היצוא הישראלי.

במהלך השבוע האחרון, ללא התערבות בנק ישראל במסחר היה הדולר ממשיך להחלש אף לעבר רמת 3.85 ₪ לדולר ופחות. התערבות בנק ישראל מנעה את הדרדרות שער האירו אל מול השקל לעבר רמת שפל שבקרבת רמת ה 4.40 ₪ לאירו.

בנק ישראל הפועל כמבוגר האחראי מוגבל ביכולותיו להשפיע על כלל שערי החליפין אל מול השקל. הבנק פועל אל מול הדולר בלבד ובכך משפיע על שער החליפין של יתר המטבעות, החלשות קיצונית של מטבע אל מול הדולר בזירה הגלובלית עשויה לצמצם ואף לבטל את השפעת מהלכי בנק ישראל על שער החליפין.

בנק ישראל מוגבל בהשפעתו על השערים המוצלבים של הדולר אל מול המטבעות הגלובליים ובראשם המטבעות המרכזיים. הבנק לא יוכל לספק רשת הגנה ליצוא והתעשייה המקומית בשיעור אפקטיביות דומה להשפעתו על המסחר הישיר בדולר האמריקאי אל מול השקל. נסיקת הדולר אל מול מטבעות מרכזיים ובראשם האירו, היאן ומטבעות מרכזיים נוספים שבא ומטילה את האחריות לניהול הסיכונים הפיננסיים על היצואן והתעשיין שאם לא כן הרי הוא עשוי לספוג הפסדים קשים עם ייסוף השקל.

התנתקות הקשר שבין תנועת הדולר בעולם לתנועתו בזירה המקומית שבה ומחדדת את הצורך בניהול סיכונים וגידור החשיפה בפני ייסוף השקל והפגיעה בשווי תמורות היצוא הנקובות במטבע זר.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il