TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

מדד המחירים לצרכן יוסיף להיות שלילי בחודשים הקרובים


הלמן-אלדובי בסקירה השבועית
בבית ההשקעות מעריכים כי לנוכח הנתונים החיובים בארה"ב שוק המניות האמריקאי ימשיך להיות חיובי

"מדד המחירים לצרכן יוסיף להיות שלילי בחודשים הקרובים" כך מעריכים היום בבית ההשקעות הלמן-אלדובי. בבית ההשקעות מחזיקים בהערכה זו למרות שיפור באבטלה ואינדיקציות רבות לעלייה בצריכה הפרטית ומסבירים כי "זאת עקב הוזלת מחירי החשמל, המים, המזון והדלק". בבית השקעות מתייחסים הבוקר גם לשוק האמריקאי ואומרים כי "הכלכלה האמריקאית ממשיכה להפגין עוצמה עם צמיחה של 5% ברבעון השלישי. להערכתנו, במידה ומחירי הנפט ימשיכו להיסחר ברמות הנוכחיות, הדבר יתמוך בחברות תעשייתיות, במשקי הבית ובצריכה הפרטית המהווה מנוע צמיחה עיקרי בשוק האמריקאי". בנוסף, כלכלני הלמן אלדובי מתייחסים לשוק המניות האמריקאי: "לנוכח הנתונים החיובים שוק המניות ימשיך להיות חיובי. אולם סביר שנראה העלאת ריבית במחצית השנייה של 2015 בארה"ב, דבר אשר עשוי לפגוע בשוק האג"ח".

השוק האמריקאי:
בארה"ב, הנתון המרכזי שהתפרסם בימים האחרונים היה האומדן השלישי והאחרון לצמיחת התוצר במדינה ברבעון השלישי. נתון הצמיחה המעודכן הפתיע לחיוב ועקף את תחזיות האנליסטים כאשר הצביע על צמיחה של 5% בתוצר האמריקאי, זוהי הצמיחה הגבוהה ביותר מאז 2003. זאת לאחר שההערכה הקודמת הצביעה על צמיחה של 3.9% ולאחר צמיחה של 4.6% ברבעון השני של השנה. בין הגורמים העיקריים לעדכון כלפי מעלה היו- עלייה בהשקעות העסקיות במדינה ועלייה ניכרת בצריכה הפרטית, מנוע הצמיחה העיקרי של המדינה, אשר עודכנה כלפי מעלה בעיקר עקב הוצאות הציבור על רפורמת הבריאות של אובמה, ה- "אובמה-קר". נתון נוסף שהתפרסם היה אודות סקטור הנדל"ן במדינה, אשר ממשיך להתאושש באיטיות לעומת הכלכלה האמריקאית. הנתון שהתפרסם הצביע על ירידה של 6.1% במכירות בתים קיימים בחודש נובמבר, זאת לאחר עלייה של 1.4% בחודש אוקטובר, יתכן כי המשקיעים האמריקאים עדיין חוששים משוק הנדל"ן עקב ניסיון העבר שלהם במשבר 2008.

השוק הרוסי:
רוסיה ממשיכה לרכז עניין בשווקים, בסופ"ש האחרון דיבר פוטין במסיבת עיתונאים שמתקיימת בכל סוף שנה וטען כי כלכלת רוסיה תתאושש תוך שנתיים להערכתו, אך לא נימק כיצד. הוא הוסיף ואמר כי המשבר נגרם מנסיבות זרות ולא פנימיות (במילים אחרות הוא מטיל את האשמה על מדינות המערב שהטילו סנקציות על רוסיה לאחר שכבש את חצי האי קרים) וכי על רוסיה לגוון את כלכלתה על מנת שתהיה פחות תלויה ביצוא הנפט. בשבוע האחרון, הרובל התייצב מעט לאחר שהגיע קרוב ל- 80 רובל לדולר והממשל ממשיך לפעול לשמירה על המטבע ע"י הטלת מגבלות על אחזקות במט"ח והפעלת לחץ מדיני על החברות היצואניות.

השוק הישראלי:
התפרסמו השבוע נתוני התעסוקה אשר הצביעו על שיפור ברמת האבטלה במשק. על פי הלמ"ס, שיעור האבטלה ירד לרמה של 5.6% בחודש נובמבר, לעומת 5.7% בחודש אוקטובר. בנוסף, חל שיפור בשיעור התעסוקה (אחוז המועסקים מכלל האוכלוסייה) בקרב בני 15 ומעלה, משיעור של 60.4% בחודש אוקטובר לשיעור של 60.8% בחודש נובמבר. בנושא אחר, התבשרנו השבוע כי באופן רשמי תעריף החשמל לצרכן הביתי ירד ב-9.4% בתחילת שנה הבאה. בממשלה ניסו להוריד את תעריפי החשמל בכ-15% אך ניסיון זה נתקל בקשיים עקב התחזקות הדולר. הגורם להורדת מחיר החשמל הוא השימוש ההולך וגובר של חברת החשמל בגז טבעי אך חלק מההוזלה מקוזזת ע"י התחזקות הדולר ולכן ירידת המחירים תהייה נמוכה מהצפוי.

שווקי ההון
מניות- בשבוע האחרון מדדי הבורסה בת"א המשיכו להתאפיין בתנודתיות גבוהה, כאשר בתחילת השבוע הושפע המסחר מהרגיעה היחסית ברוסיה ונתונים כלכלים חיוביים בעולם, בהמשך השבוע התהפכה המגמה בשוק וראינו ירידות שערים ברוב המדדים, בעיקר בהובלת ירידות חדות במניות חברות הגז והנפט כגון רציו וקבוצת דלק, לאחר החלטתו של הממונה על ההגבלים העסקיים שלא לאפשר שליטה של אותה קבוצה, במאגרי הגז- לווייתן ותמר. בסיכום שבועי, מדד המעו"ף נחלש בכ-1.5% ומדד ת"א 75 השיל כ-2.7% מערכו. מבחינה סקטוריאלית המדדים שבלטו לשלילה היה מדד נפט וגז שירד בכ-10% בסיכום שבועי ומדד הביומד שירד ב-5.5%. בעולם, רוב מדדי העולם עלו בצורה נאה, כאשר בארה"ב, מדד הדאו ג'ונס עלה בכ-1.4% ומדד ה-S&P עלה קרוב ל-0.9% ושניהם הגיעו לשיאים חדשים, באירופה, מדד המניות הגרמני עלה בשיעור דומה. לסיכום, מדד המניות של MSCI לשווקים המתעוררים (המדינות העיקריות במדד זה הינן סין, הודו, ברזיל ורוסיה) סגר את השבוע בעליות של כ-0.8% בדומה למדד העולמי של כל המדינות.
אג"ח- שוק האג"ח סבל אף הוא מתנודתיות גבוהה ומתחילת השבוע הציג ירידות שערים אך בשיעורים נמוכים מהמקום בו היה באמצע השבוע, לסיכום, האפיק הקונצרני ירד ב- 0.3% בהתאם לאפיק הממשלתי אשר ירד ב- 0.25% מתחילת השבוע.
מט"ח- בסיכום שבועי הדולר התחזק למול השקל ושערו נקבע על 3.92 ₪ לדולר. בניגוד אליו, האירו נסחר בירידות השבוע ונחלש ב- 0.6% מול השקל ושערו עומד על 4.77 ₪ לאירו.



* הנתונים נכונים לתאריך 26.12.14 (סוף יום מסחר)
גילוי נאות: אין לראות באמור הצעה לציבור ו/או המלצה ו/או הזמנה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע הוא לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ אישי וכל העושה בו שימוש עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il