TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

מניות -לשקול להגדיל חשיפה לחו"ל על חשבון החשיפה המקומית


תחזית שבועית לשוק ההון
מה עושים השבוע?

1. מניות – לשקול להגדיל חשיפה לחו"ל על חשבון החשיפה המקומית

למרות האירועים הגיאו-פוליטיים ונתוני המקרו הבינוניים, שוקי המניות המשיכו לעלות גם בשבוע האחרון. מי שבלט במיוחד הם השווקים המתעוררים, ששומרים על חוזקה וממשיכים לשבור שיאים (למעט רוסיה). כך למשל, סין עלתה מעל 3% בשבוע האחרון והודו כבר השלימה 23% מתחילת השנה.

מה שמצליח להחזיק את השווקים לפי שעה, הם הדו"חות הכספיים. כמעט 50% מהחברות הכלולות במדד S&P500 כבר פרסמו דו"חות, כאשר שיעור הגידול ברווח לעומת הרבעון המקביל הוא מעל 5% בהכנסות וכ-11% ברווח למניה (רק כדי להבין כמה זה דרמתי – ברבעון הראשון צמחו ההכנסות ב-2.9% והרווח למניה גדל ב-4.6%). בסה"כ כ-71% מהחברות הכו את תחזיות הרווח, בעיקר בקרב מגזרי הפרמצבטיקה והפיננסים. חברות נוספות שבלטו בשבוע האחרון הן אפל ופייסבוק שבלטו לטובה, בעוד שאמזון בלטה לרעה. מלאנוקס הפתיעה לטובה – והמניה עלתה ב-18%.

בשוק המקומי אמנם עונת הדו"חות עדיין לא החלה, אך לאור נתוני המקרו האחרונים, ניתן להסיק כי לחברות התלויות בעיקר בשוק המקומי יהיו דו"חות פחות טובים – מה שתומך בהמשך הגדלת הנתח של חו"ל בחלק המנייתי.

2. אג"ח קונצרני – טיוב התיק מניב תוצאות חיוביות

מרווחי הקונצרני בארה"ב נשארו נמוכים בשבוע האחרון ומורגשת גם האטה בקצב ההנפקות של אג"חים חדשים. במהלך יולי היה קצב ההנפקות הקונצרניות השבועי בארה"ב 22.7 מיליארד דולר בממוצע לשבוע, לעומת קצב של 36.2 מיליארד דולר בחודש יוני, לפי נתונים של בלומברג. הירידה בהיקף ההנפקות באה במקביל לירידה בנפח המסחר בשוק האג"ח הקונצרני על רקע שלל גורמים החל מחוסר ודאות, התשואות הנמוכות ועד בואו של הקיץ. באפיק הקונצרני בדירוג השקעה ירד נפח המסחר ב-17% מאז סוף הרבעון השני ובאג"ח הלא מדורג הוא ירד ב-8%. אגב, גם היקפי המסחר באג"ח ממשלתי בארה"ב ירדו בתקופה הזו.

אנו ממשיכים להקצות חלק מתיק האג"ח גם לחו"ל – השקעה אשר, בין היתר , מאזנת את תיק האג"ח ועשויה לספק הגנה מסוימת גם מהתחזקות של הדולר, דבר שהוא חיוני בעת הנוכחית.

בשוק המקומי, היו הביצועים של האג"ח הקונצרני בשבוע האחרון טובים והתאפיינו בעיקר בעליות. הם תמכו בהמלצה שלנו מהתקופה האחרונה לטייב את התיק ולהעלות בדירוגים. ההמלצה הזו נשענת גם על כך שבעתות כלכליות קשות הדירוגים הגבוהים עשויים להתנהג טוב יותר וכן על רקע העובדה שהמרווחים מעל אג"ח ממשלתי בדירוגים הגבוהים קרובים לממוצע ההיסטורי שלהם, בעוד שבדירוגים הנמוכים המרווחים נמוכים יותר משמעותית.

תל בונד תשואות היה המדד שרשם עליות מהנמוכות ביותר באפיק בשבוע האחרון – בעוד שתל בונד 20 עלה ב0.38% ותל בונד 40 ב-0.19%, מדד התשואות עלה ב-0.17%. גם בסיכום חודשי תמונת המצב דומה, כאשר תל בונד 20 עלה מתחילת החודש ב-0.62%, תל בונד 40 בכ-0.5% ותל בונד תשואות ב-0.34%. אנו ממשיכים להמליץ לשמור על רמת דירוגים גבוהה יותר – למרות התיקון.

3. תיק השקעות – באג"ח יותר שקלים, במניות יותר חו"ל

להערכתנו, הריבית לא עומדת לעלות בטווח הנראה לעין ולעת עתה גם לא נראה איום משמעותי מדי מכיוון הגירעון בתקציב הממשלה (בשלב זה) וגיוסי הממשלה (במיוחד לאור הפדיונות הצפויים בתקופה הקרובה) .

על רקע הדברים האלה, אנו ממליצים בתיק האג"ח להקצות יותר לשקלים מאשר לצמודים. אנו ממשיכים להמליץ על חשיפה למח"מ סינתטי באפיק הממשלתי השקלי, אך גם בצמוד, לאור הערכתנו כי תחזיות האינפלציה ימשיכו לרדת ולא יעלו, למרות רמתן הנמוכה ממילא כרגע.

ברמת התשואות האבסולוטית הנמוכה יחסית, האפיק הקונצרני ממשיך לתת תשואה עודפת נאותה והמרווחים בדירוגים הגבוהים והבינוניים סבירים בהשוואה היסטורית של השנים האחרונות. ככל שנמשכות ההפתעות החיוביות בעונת הדו"חות הכספיים, נמשכות גם הסיבות להמשיך להגדיל חשיפה למניות בחו"ל על חשבון החשיפה המקומית.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il