TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

כיל תשקיע 38 מיליון ליש"ט ותגדיל את קצב הפקת הפוליהלייט כמעט פי 5, לכ-600 אלף טון בשנה


כיל כימיקלים לישראל
ממשלת בריטניה הודיעה כי תעניק לחברה הבת של כיל בבריטניה מענק בסך 4.9 מיליון ליש"ט במסגרת חוק עידוד השקעות
ניסים אדר מנכ"ל כיל דשנים: הגידול המשמעותי בהפקת הפוליהלייט מבטא את הצלחת החדרתו לשוק תחת השם פוליסולפט (Polysulphate), את שביעות רצון הלקוחות ואת הצפי לגידול משמעותי בביקוש בשנים הקרובות. בעוד כשנה נבחן הרחבה נוספת.

חברת CPL Cleveland Potash Ltd.)), שבבעלות כיל דשנים המפיקה אשלג באנגליה, מודיעה על הרחבת פעילותה בכריית פולהלייט (Polyhalite) המשווק תחת המותג פוליסולפט (Polysulphate), באתר הכרייה שלה בצפון מזרח אנגליה, לחוף הים הצפוני. במקביל, ממשלת בריטניה אישרה השבוע מתן מענק בגובה של 4.9 מיליון ליש"ט להרחבת הפרויקט, במסגרת חוק עידוד השקעות הון הבריטי שנועד להרחיב את הפעילות התעשייתית באנגליה. CPL תחל ביישום תוכנית השקעה בהיקף של 38 מיליון ליש"ט להרחבת כושר הייצור והכרייה של פוליסולפט מ- 130 אלף טון בשנה כיום לכ- 600 אלף טון בשנה.

מנכ"ל כיל דשנים, ניסים אדר, מסר כי "אנו רואים פוטנציאל משמעותי בהגדלת כושר הייצור והשיווק של הפוליסולפט ממכרה החברה בצפון מזרח אנגליה. אנו מודים מאד לממשלת אנגליה על האמון בכיל ובפרויקט זה ועל ההערכה המשותפת שהפרויקט יעודד את הפעילות הכלכלית והתעסוקה באזור. תוכנית ההשקעות בהיקף כספי של 38 מיליון ליש"ט נועדה להגדיל את כושר הייצור והכרייה של פוליסולפט לכ- 600 אלף טון בשנה, בהשוואה ליכולת הפקה של כ- 130 אלף טון היום. כיל הינה החברה היחידה הכורה פוליהלייט ובשנה האחרונה היא אף החלה לשווקו לראשונה לשוק החקלאות באירופה כדשן טבעי. תגובות הלקוחות והצפי להגברת הביקוש הובילו את החברה לקבלת החלטה על הצורך בהגדלה משמעותית של הפקת הפוליסולפט. השקעה זו, תבוצע בשנה הקרובה ובתום התקופה, תבחן החברה אף הרחבה נוספת של ההשקעה בפרויקט זה".

פוליהלייט הוא מינרל ייחודי שיכול לשמש כדשן מיוחד. הוא מורכב מקלציום, מגנזיום ואשלגן גופרתיים ((CaSO4, MgSO4, K2SO4, המהווים מרכיבים חיוניים להשבחת היבולים והתוצרת החקלאית. כמות הכלור במינרל היא מועטה ולפיכך הוא מהווה דשן מיוחד המתאים לדישון גידולים או לאדמה חקלאית הרגישים לכלור, דבר שהוא ייחודי ומשמעותי כיום באזורי גידול שונים. יתרון נוסף הוא שיעור הגופרית הגבוה (50%) המוביל לכך שהמינרל מהווה פיתרון לאדמות הדלות בגופרית בעולם המערבי. הפוליסולפט יכול לשמש בצורתו הטבעית כדשן, גם עבור חקלאות אורגנית, אולם ניתן גם להשתמש בו כחומר גלם לייצור דשנים מיוחדים.

מחקרים גיאולוגיים שערכה כיל דשנים מצביעים כי קיימים מרבצים גדולים, של יותר ממיליארד טון, של פוליסולפייט מתחת למכרה האשלג של החברה בבולבי. המכרה בבולבי הינו בבעלות של CPL, יצרנית האשלג היחידה באנגליה, הכורה לחוף הים הצפוני מתוקף זיכיון מממשלת בריטניה.

מנכ"ל CPL, פיל ביינס מסר: "בשנתיים האחרונות התחלנו להחדיר לראשונה את הפוליסולפט לשוקי החקלאות באירופה בכמות של עשרות אלפי טון. התגובות המצוינות שקיבלנו בשנה האחרונה מהחקלאים מעודדות מאד ומצביעות על פוטנציאל מכירה של מאות אלפי טונות במחיר כלכלי, כבר בשנים הקרובות. לפיכך, אנחנו מוכנים להרחבת הייצור והמכירות. בנוסף לכך, העובדה כי מרבצי הפוליסולפט ממוקמים מתחת לאשלג במכרות הקיימים של CPL, מקלים על תהליך הכרייה והופכים אותו ליעיל וחסכוני יותר. כל אלה עמדו בבסיס ההחלטה על השקעה בהרחבת כושר הייצור שלנו. אנו שמחים מאד וגאים על תרומתנו לחקלאות אירופאית ברת קיימא לצד תרומה חשובה לעידוד התעסוקה, הכלכלה והצמיחה בחבל יורק שבצפון מזרח אנגליה. אנו מודים מאד לממשלת אנגליה על החלטה לתמוך בחברה ונשמח מאד להמשיך את שתוף הפעולה לטובת האינטרס המשותף הן של הציבור והן של החברה".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il