TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הראל פיננסים: מניות - לא ממליצים כעת לחפש מציאות בשווקים מתעוררים


עופר
שעל רקע יציאת הכספים המתמשכת שם גוברות התחזיות להאטה בצמיחה בהן
מה עושים השבוע?

1. מניות – ארה"ב, יפן וישראל עולות, אירופה בעיקר יורדת. בשבוע האחרון בלטה שונות בין השווקים המובילים בעולם. בעוד שבארה"ב ויפן הובילו נתוני מקרו טובים להמשך העליות (הניקיי עלה בשבוע החולף בכמעט 3%), השווקים באירופה סבלו בעיקר בגלל המשבר באוקראינה. גרמניה בלטה בחולשתה – תופעה שחזרה על עצמה כמה פעמים בשבועות האחרונים (מתחילת השנה היה הדקס המדד עם הביצועים החלשים ביותר ביבשת, מינוס 2%). לא רק הקרבה הגיאוגרפית לאוקראינה משפיעה על אירופה, אלא באופן כללי גם החשיפה הגדולה יותר של החברות האירופאיות לשווקים מתעוררים בהשוואה לחברות בארה"ב ויפן.

בשווקים בארה"ב תמכו סדרה של נתונים חזקים כולל נתוני שוק התעסוקה, שבאו אחרי סיום עונת הדו"חות הטובה, כאשר שיעור הרווחיות של החברות עלה הרבה מעל תחזיות האנליסטים. אמנם כמעט 40% מהחברות הורידו תחזיות קדימה, אך ניתן היה לצפות לכך בהתחשב בציפיות הגבוהות של אנליסטים. משנסתיימה עונת הדו"חות, מי שישפיע על השוק הם בעיקר נתוני המקרו ואם השבוע האחרון הוא ברומטר שלהן – ההשפעה הזו עשויה להיות חיובית.

הבורסה בתל אביב חזרה להיות אחת החזקות ביותר מתחילת השנה ומדד ת"א 100 מציג תשואה של5.4% (עוקפת אותו רק הבורסה האיטלקית עם תשואה של 8.8% למדד MIB). אנו נכנסים כעת לעונת הדו"חות בשוק המקומי. דו"חות התקשורת של השבוע האחרון הפתיעו לטובה, אבל באופן כללי אנו צופים עונת דו"חות סבירה ולא יותר מכך. מניות הבנקים המקומיים בלטו לטובה בשבועות האחרונים ולנוכח הרוח הגבית החזקה שהם מקבלים מהבנקים בעולם ייתכן כי הם ימשיכו לבלוט. כך למשל, ג'יי.פי מורגן וגולדמן סאקס עלו ביותר מ-4.5% רק בשבוע האחרון. עליית ריבית (ותשואות) משרתת לרוב את הבנקים והם אמורים להיפגע פחות.

אנו ממשיכים להמליץ על חשיפה למניות בחלוקה של 60% לשוק המקומי ו-40% לחו"ל, המפוזרים בשווקים מפותחים. לא ממליצים כעת לחפש מציאות בשווקים מתעוררים, שעל רקע יציאת הכספים המתמשכת שם גוברות התחזיות להאטה בצמיחה בהן.

2. אג"ח קונצרני – המרווחים בעולם ממשיכים לרדת. גם בשוק המקומי. בשוק הקונצרני בעולם הביטחון של המשקיעים גדל יחד עם ירידה במינוף החברות ודו"חות טובים, המורידים את המרווחים לרמת השפל הנמוכה ביותר מאז המשבר הפיננסי בארה"ב. אין פלא כי בגזרת הגיוסים היה השבוע החולף אחד החזקים בהיסטוריה של השוק האמריקאי. חברות גייסו בשבוע האחרון אג"ח ב-61.4 מיליארד דולר – השבוע העמוס ביותר אחרי שבוע המסחר שהסתיים ב-13 בספטמבר 2013, שבו גויסו 91 מיליארד דולר, לפי נתונים של בלומברג. במיוחד בלטה בשבוע החולף התאוששות מחודשת בגיוסים של חברות High Yield שגייסו 10.1 מיליארד דולר, לעומת 2.3 מיליארד דולר בשבוע שלפני כן.

גם בשוק המקומי המשיך האפיק הקונצרני להיות חזק בשבוע האחרון עם עליות של מעל 0.6% במדדי התל בונד 20 ו-40. גם באפיק הקונצרני המקומי נמשכו בשבוע האחרון הגיוסים, אך הפדיונות גדולים יותר – מה שממשיך ליצור ביקושים חזקים בהנפקות. מצב החברות ממשיך להשתפר על רקע זה לנוכח הירידה בהוצאות המימון שלהן.

אנו ממשיכים בצעדי טיוב התיק הקונצרני באמצעות מעבר לדירוגים גבוהים יותר בשל יתרון הנזילות. מי שיבחן את התשואות מתחילת החודש יגלה כי זו היתה המלצה טובה, שכן אג"חים בדירוגים A+ ו-A הניבו במקרים רבים תשואות גבוהות יותר מדירוגים נמוכים יותר או חברות חסרות דירוג. ממשיכים להמליץ לפעול בדרך זו. וככל שהמרווחים ממשיכים לרדת, אנו שבים וממליצים לבחון להמיר חלק מהחשיפה באג"ח חו"ל, המעניקה יתרונות גדולים בכל הקשור בפיזור, סחירות ונזילות ובמקרים מסוימים גם במרווח מעל ממשלתי.



3. תיק השקעות – איזון בין שקלים וצמודים וחשיפה מלאה למניות. הנתונים שפורסמו בסין עשויים להגביר את התנודתיות בשווקים בימים הקרובים, על רקע חוסר הבהירות בנוגע למשמעות שלהם. על רקע העלייה המחודשת בתשואות הארוכות בארה"ב (2.8% ל-10 שנים), אנו ממשיכים להמליץ שלא להיחשף למח"מ ארוך. בימים האחרונים הצטרף גם ביל גרוס לאסטרטגיה הזו ואמר כי הוא מוכר כיום אג"ח במח"מ ארוך ורוכש אג"ח במח"מ קצר.

בתיק ההשקעות אנו ממשיכים לשמור על הקריטריונים שציינו כאן בשבועות האחרונים: מח"מ קצר יחסית באפיק השקלי, בעוד שבאפיק הצמוד אנו מעדיפים מח"מ בינוני ארוך יותר (וכך אפשר "להרוויח" מעליית ציפיות אינפלציה כפי שהיה בשבוע האחרון). בחלק המנייתי אנו ממשיכים לשמור על חשיפה מנייתית מלאה.




טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il