TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

למה לצפות בעונות הדוחות שזה עתה החלה?


ערן צחי, אינפיניטי מחקר
לפני שבוע נפתחה עונת הדוחות לרבעון השלישי של השנה בוול סטריט, כשבאופן מסורתי ענקית האלומיניום אלקואה הייתה זו שסיפקה את אות הפתיחה עם דוחותיה. ניתן לומר, כי בזמן הקצר שעבר מאז החל זרם הדיווחים, התמונה העולה עד כה אינה כל כך מוצלחת ויש להמתין לתוצאות של החברות הגדולות ולהתגברות זרם הדיווחים כדי לחשוף חלקים נוספים מרמת הפעילות הכלכלית בשלושת החודשים שהסתיימו בספטמבר (ראו גרף מצורף).
באופן טבעי, החודש שבו מתפרסמים דוחות כספיים מלווה בתנודתיות רבה וזאת בהתאם לתוצאות שמציגות החברות הציבוריות. אולם הפעם מי שצפוי לקבוע איך תראה התקופה הקרובה, תהיה הפוליטיקה האמריקאית שלא מצליחה להגיע להסכמות, הן סביב עניין תקציב הממשל והן סביב סוגיית העלאת תקרת החוב של ארה"ב. במידה וביומיים הקרובים לא ימצא פיתרון של הרגע האחרון, צפוי כי התגובה בשווקים לא תאחר לבוא, במיוחד לאור העובדה שהמשקיעים בעולם מפגינים איפוק ואמון כי הרפובליקנים והדמוקרטים יגיעו להסכמות ולא יגררו את העולם לטלטלה כלכלית נוספת ומיותרת.
מידה וביומיים הקרובים תצא ההודעה לה ממתין העולם כולו בכיליון עיניים על כך, שתקרת החוב האמריקאית הועלתה ותקציב הממשל אושר, לא מן הנמנע שעונת הדוחות הנוכחית תחזור למרכז פוקוס המשקיעים. על כן, מחלקת המחקר של אינפיניטי בחנה אלו סקטורים מגיעים מוכנים יותר ואלו סקטורים מגיעים מוכנים פחות לעונה הנוכחית. מדד S&P 500 הינו המדד בו בחרנו להתמקד בחלוקה לסקטורים. להלן מספר פרמטרים אשר בחרנו לבחון בהסתכלות בחלוקה רוחבית של הסקטורים המובילים במדד:

תשואה מתחילת השנה: סקטור הפארמה ממשיך להוביל את המגמה החיובית עם תשואה מצטברת של 31.3%, בתחתית הרשימה מתמקם סקטור התקשורת עם תשואה מצטברת של 7.9%. התשואה ממוצעת של מדדS&P 500 הינה 24.5%.

אחוז גידול ברווח הנקי למניה (EPS): סקטור הפיננסים מציג צמיחה מרשימה בשיעור הגידול ברווחיות מתחילת השנה, כאשר הצמיחה הממוצעת ברווח הנקי למנייה של סקטור זה מתכנס ל-25.9%. לשם השוואה, במקום השני סקטור החברות הקמעונאיות עם צמיחה ממוצעת של 5.7% בלבד. גם בפילוח זה ניתן למצוא את סקטור התקשורת עם צמיחה שלילית של 2.7%. דיבידנד: דווקא בחיתוך תשואת דיבידנד ניתן למצוא את סקטור התקשורת מוביל את הרשימה עם תשואת דיבידנד של 4.9%, מיד אחריו סקטור חומרי הגלם עם תשואת דיבידנד של 4.2% ואילו הסקטור המוביל ביותר במדד S&P 500, ברשימת התשואות, סקטור הפארמה, הוא אחד הסקטורים ה"קמצניים" ביותר עם תשואת דיבידנד של 1.7% בלבד.

מכפיל רווח עתידי: המכפילים הנגזרים מהתחזיות משקפים לסקטור הטכנולוגיה ולסקטור חיפושי גז ונפט את מכפילי הרווח העתידיים הנמוכים ביותר: 13.56 בממוצע ו-13.63 בממוצע בהתאמה. מכפיל הרווח העתידי הממוצע הגבוה ביותר הוא של סקטור שירותים צרכניים הסתכם ב-17.2.

איזה סקטור הכי מומלץ על ידי האנליסטים? על פי חישובים שמערכת המידע בלומברג עורכת ומספקת, עולה כי הניקוד הגבוה ביותר (מ-1 עד 5) מקבל סקטור הפארמה עם ניקוד ממוצע של 4.13, במקום השני סקטור שירותים צרכניים (4.12), במקום השלישי, סקטור חיפושי גז ונפט (4.05), את הניקוד הנמוך ביותר קיבל סקטור חומרי הגלם (3.62).
שורה תחתונה: נבחנו בעיקר הסקטורים השונים במדד S&P 500 על פי יחסים פיננסים ונתונים יבשים, המעידים על העבר ולא על העתיד. יחסים פיננסיים מסייעים בבחינת מצב החברות והענפים השונים לצורך ניתוח מגמות בפעילות תוך מדידה והערכתה של איתנות ויעילות כלכלית. נציין כי בניתוח חברות וענפי השקעה, אלו רק חלק מהכלים העומדים בפני מחלקות האנליזה בבואם לבחון השקעה עתידית והחלטה על השקעה כרוכה בבחינה מעמיקה יותר.
אין לראות במאמר זה המלצת השקעה במניות של החברות המוזכרות בו. הטיפ רלוונטי למועד כתיבתו. הניתוח במסמך זה נעשה בהתבסס על מידע אשר פורסם ו/או היה נגיש לכלל הציבור באתר http://www.google.com/finance אשר החברה מניחה שהינו מידע מהימן, וזאת, מבלי שביצעה בדיקות עצמאיות לשם בירור מהימנותו.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il