TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הבעת אמון במליסרון


ביקושים של כ-1.4 מיליארד שקל בהנפקת אג"ח ציבורית של החברה
גייסה כ-663 מיליון שקל בריבית צמודת מדד של 2.29%

מליסרון ביצעה הנפקה ראשונית של אג"ח סדרה ט' המגובה במשכנתא ראשונה על גרנד קניון באר שבע

חברת מליסרון השלימה בהצלחה רבה הנפקה ציבורית של איגרות חוב. בהנפקה נרשמו ביקושים בהיקף כולל של כ- 1.4 מיליארד שקל.

את ההנפקה הוביל קונסורציום חתמים בראשות לאומי פרטנרס, אקסלנס, לידר, איביאי, ברק קפיטל, כלל פיננסים, מיטב, מנורה מבטחים, דיסקונט ואגוד.

אבי לוי, מנכ"ל מליסרון, אמר היום בהתייחסו לתוצאות ההנפקה: "אנו מודים למשקיעים על הבעת אמון נוספת מצידם במליסרון ובהנהלתה, אמון המשתקף בהיקפי הביקושים הגבוהים שנרשמו בהנפקה, בהשתתפותם של הגופים המוסדיים המובילים בשוק הישראלי ובשיעור הריבית בה נסגרה ההנפקה. הגיוס המוצלח אותו ביצעה החברה תורם בצורה משמעותית להמשך חיזוק של הנזילות והגמישות הפיננסית של החברה ולפריסה לטווח ארוך של חלויות החוב. בנוסף, אנו מעריכים כי שיעור הריבית בה נסגרה ההנפקה תביא להקטנת הריבית הממוצעת של החברה, הגדלת הרווחיות השוטפת, וליצירת ערך נוסף לבעלי המניות. התמורה שתגויס במסגרת ההנפקה תשמש את מליסרון בעיקר לפירעון של חובות שוטפים העומדים כנגד הנכס המשועבד ולהמשך תהליך הפיתוח וההשבחה של מליסרון ונכסיה. ברצוני להודות לקונסורציום החתמים, לדירקטוריון החברה, וליעקב אקילוב, מנהל פעילות שוק ההון בחברה, אשר הוביל וניהל את ההנפקה מטעמנו".

יעקב אקילוב, מנהל פעילות שוק ההון במליסרון אמר היום בהתייחסו לתוצאות ההנפקה: "הצלחת החברה לבצע הנפקה בהיקף כזה ובעיתוי בו השווקים סובלים מסינטמנט שלילי, תנודתיות וחוסר וודאות גבוהה, מדברת בעד עצמה. בשלושת החודשים האחרונים השלמנו 3 גיוסי אג"ח בהיקף מצטבר של כ 1.3 מיליארד שקל, אשר מצטרפים להנפקות אג"ח בהיקף של כ 1.6 מיליארד שמליסרון ביצעה בשנת 2012 והנפקות אג"ח בהיקף של כ 1.2 מיליארד ₪ שמליסרון ביצעה בשנת 2011. היקף המהלכים הפיננסים, וגיוסי האג"ח שמליסרון ביצעה ממועד רכישת השליטה בחברת בריטיש הינם חסרי תקדים בשוק המקומי, בהיקפם וכן באיכות התוצאות אותם החברה השיגה במסגרת אותם המהלכים".

במסגרת ההנפקה הנוכחית, ביצעה מליסרון הנפקה ראשונית של אג"ח סדרה ט. אגרות החוב המונפקות מדורגות בדירוג A+/Stable על ידי מעלות. להלן פרטים נוספים על סדרת האג"ח החדשה שהונפקה:

אג"ח סדרה ט' - איגרת חוב צמודה למדד. האיגרת עומדת לפדיון בין השנים 2014-2020. המח"מ של הסדרה עומד על כ-5.75 שנים. האג"ח מגובה במשכנתא ראשונה על גרנד קניון באר שבע, אשר שוויו ל 30.6.2013 הסתכם לכ 1.13 מיליארד ₪. בהתאם לביקושים, המכרז נסגר בשיעור ריבית נקובה של 2.29%, אשר מייצג תשואה אפקטיבית של כ 2.32% (ללא עמלות). סך התמורה (ברוטו) בגין ההנפקה של הסדרה הסתכם לכ-663 מיליון שקל.

מליסרון, בשליטת קבוצת עופר השקעות ובניהולו של מר אבי לוי, הינה חברה המתמחה בהקמה, החזקה וניהול של קניונים והינה אחת החברות הגדולות בישראל בתחום זה. ברשות החברה נכסים בשטח כולל של כ-698 אלף מ"ר (מזה: חלק התאגיד כ-679 אלף מ"ר). במרץ 2012 השלימה החברה עיסקת מיזוג, במסגרתה רכשה את הבעלות המלאה בחברת בריטיש ישראל, הפועלת בתחומי הקניונים והפארקים התעשייתיים. בין הנכסים המרכזיים של מליסרון: הקריון, קניון רמת אביב, גרנד קניון באר-שבע, גרנד קניון חיפה, קניון רחובות, גרנד קניון פתח-תקוה, בילו סנטר, פארק אזורים ועוד נכסים מניבים רבים. הונה העצמי המיוחס לבעלי מניותיה של החברה הסתכם ביום 30 ביוני 2013 בכ-3.1 מיליארד שקל. יו"ר החברה היא גב' ליאורה עופר.

אבי לוי
צילום-_סיון_פרג



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il