TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

פישר לא חושש לקבל החלטות קשות רגע לפני שהוא מסיים את תפקידו


דולר אמריקאי
האסטרטג הראשי של קבוצת איילון
יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון אמר בתגובה החלטת בנק ישראל להפחית את גובה הריבית במשק הישראלי כי "בנק ישראל בחר שלא להסתפק בהפחתת הריבית המפתיעה מוקדם יותר החודש ומפגין נחישות במאבק נגד הספקולנטים בזירת המט"ח, ומחויבות לתמיכה בצמיחה במשק על אף הסיכון להתנפחות בועת דיור. בסביבת פעילות בה האינפלציה אינה נראית באופק והמדינה מפגינה חזרה לשפיות פיסקאלית, מרווח התמרון של הבנק המרכזי המקומי גדול יחסית, וכאב הראש שלו מתמקד בהתפתחויות שליליות אפשריות בזירת הדיור כפועל יוצא ממכירת כסף במחירי שפל".

עוד הוסיף פגוט: "נראה כי בבנק המרכזי רצו לנצל את המומנטום שצברו במאבק על החלשת השקל ולהפחית ככל שניתן את התמריץ להשקעה בשקל משיקולי פער ריביות".

"השילוב בין הפחתת הריבית של חצי אחוז על ידי בנק ישראל ומומנטום חיובי של הדולר בעולם כתוצאה מהסתברות גוברת להקטנת ההרחבה הכמותית בארה"ב, מגדילים את ההסתברות לבלימת התחזקות השקל והשפעותיו הקשות על צמיחת הייצוא המקומי", הסביר עוד האסטרטג הראשי של קבוצת איילון.

פגוט טוען כי "בבנק המרכזי המקומי הפנימו כי במלחמת המטבעות המשתוללת לה בשווקים הגלובליים, חייבים להסיר את הכפפות על מנת למנוע התחזקות לא רצויה של המטבע המקומי וכך הם נוהגים. בבנק ישראל לא התפתו להאמין כי נתוני הצריכה הפרטית המשופרים ברבעון הראשון מעידים על שינוי כיוון בפעילות הכלכלית במשק. השפעות צעדי הצנע של הממשלה יכרסמו בקצב הצמיחה במשק בשנת 2014 ובנק ישראל מבצע מאמץ להקדים תרופה לצניחה בקצב הצמיחה".

בשורה התחתונה טוען האסטרטג הראשי של קבוצת איילון כי "פישר בהחלטת הריבית הלפני אחרונה שלו מנסה לנקות שולחן עבור מחליפו ולא מהסס לקחת החלטות מורכבות. ההשלכות הבעייתיות של הפחתת הריבית עשויות לבוא לידי ביטוי בזירת הדיור המקומית המשוועת לפעילות ממשלתית מיידית בצד ההיצע על מנת למנוע בועה. הפחתת הריבית תתמוך בשוק האג"ח המקומי וכן בשוק המניות זאת בשל מקדמי היוון שירדו וכן עלויות מימון אשר צפויות לרדת".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il