TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

מתבהרת התמונה סביב רשיונות "גל"


אילוסטרציה - נפט
הזדמנות ישראלית חתמה עם רציו על הסכם לשותפות ברשיונות בשטח ההיתר הימי "גל"
על פי הבקשה שהוגשה, בסוף השבוע, לממונה על ענייני הנפט במשרד האנרגיה רציו תחזיק ב-70% מרשיונות "נטע" ו"רועי", אדיסון האיטלקית תחזיק ב-20% והזדמנות ישראלית ב-10%

אייל שוקר, מנכ"ל הזדמנות ישראלית: אנו שמחים להיות חלק מהגשת הבקשה לקבלת רשיונות בשטח "גל", ורואים בכך חלק ממימוש האסטרטגיה של החברה לבניית תיק רשיונות לחיפושי נפט וגז במים הכלכליים של ישראל

לאחר אי בהירות שנמשכה מספר ימים מתבהרת תמונת האחזקות בהיתר הימי האטרקטיבי "גל". רציו והזדמנות ישראלית חתמו בסוף השבוע על הסכם ולפיו הזדמנות ישראלית תיכנס כשותפה ב-10% משני הרשיונות "נטע" ו"רועי" שבשטח ההיתר הימי המוקדם "גל". בכך מצטרפת הזדמנות ישראלית לאדיסון האיטלקית שתשמש כמפעילה בשני הרשיונות. על פי הבקשה לקבלת שני הרשיונות שהוגשה ביום חמישי לממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות רציו תחזיק ב-70% מהרשיונות, אדיסון האיטלקית תחזיק ב-20% והזדמנות ישראלית תחזיק ב-10%.

על פי ההסכם שנחתם בין רציו והזדמנות ישראלית, הזדמנות תחזיק ב 10% מהזכויות ברשיונות "נטע" ו"רועי" וכי עד ה-13 בדצמבר על השותפות לקבל את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים לצירופה לרשיונות, שאם לא כן יהיה על השותפות לפרוש מהבקשה החדשה.

במקביל, הזדמנות ישראלית דיווחה היום כי דירקטוריון השותף הכללי אישר והסמיך את הנהלת השותף הכללי לבצע הנפקה בדרך של זכויות של כתבי אופציה (סדרה 5). על פי החלטת הדירקטוריון כתבי האופציה יחולקו, ללא תמורה, למחזיקי יחידות ההשתתפות של הזדמנות ישראלית ולמחזיקי אופציה 4 ביחס של 1:10, דהיינו כתב אופציה חדש אחד לכל מחזיק של 10 יחידות השתתפות או אופציה 4. האופציות יהיו ניתנות למימוש עד סוף 2013 ובמחיר מימוש של 50 אגורות. מימוש מלא של סדרת אופציה 5 תזרים כ-65 מליון ₪ לקופת השותפות.

יצויין כי בימים אלה מתבצע קידוח אפרודיטה 2 ברשיון "ישי" הנמנה על רשיונות פלאג'יק בהם מחזיקה הזדמנות ישראלית ב-10%. לשותפות ישנם מספיק אמצעים נזילים למימון חלקה בקידוח וכן למימון תכנית העבודה המתוכננת לשנת 2013. מימוש האופציה יזרים מקורות מימון נוספים לקופת השותפות ויאפשר להנהלת השותפות מימון פעילויות עתידיות של השותפות בתחום חיפושי הגז והנפט.

בכל מקרה, ההנפקה כפופה, בין היתר, להחלטה סופית של דירקטוריון השותף הכללי ולפרסום דוח הצעת המדף, וכן לקבלת אישור רשות המיסים ואישור הבורסה לרישום למסחר של ניירות הערך שיוצעו כאמור. החברה מציינת כי במועד דוח זה אין וודאות באשר למועד ההנפקה וביצועה.

אייל שוקר, מנכ"ל הזדמנות ישראלית, הביע קורת רוח מההסכם שנחתם בסוף השבוע עם רציו ומהבקשה המשותפת שהוגשה לממונה: " אנו שמחים להיות חלק מהגשת הבקשה לקבלת רשיונות בשטח "גל" ולבחירה של רציו באדיסון האיטלקית כמפעילת הרשיונות. כניסתה של החברה האיטלקית, כמפעיל בינלאומי נוסף הפועל בישראל, מהווה הישג גדול לתעשיית חיפושי הגז והנפט בישראל. לגבי חלקה ברשיונות, שוקר אומר כי "אנו רואים בכך חלק ממימוש האסטרטגיה של החברה לבניית תיק חיפוש רשיונות נפט וגז בים התיכון". לגבי הנפקת האופציות המתוכננת אומר שוקר כי "כיום אין לחברה צורך במקורות מימון נוספים, אולם כחלק מאסטרטגיית הצמיחה של החברה, בכוונתה להרחיב את פעילותה בתחום חיפושי הגז והנפט. לשם ביצוע מימוש אסטרטגיה זו נהיה חייבים מקורות מימון נוספים".

אודות הזדמנות ישראלית:
"הזדמנות ישראלית", שבשליטת רוני הלמן ואורי אלדובי, מחזיקה בעשרה אחוז במבחר רישיונות ימיים: 10% מ-5 רישיונות החיפוש "פלאג'יק": "ישי", "עדיתיה", "ללה", "יהב" ו"יועד" אשר משתרעים על שטח כולל של כ-2 מליון דונם כ-170 ק"מ מערבית לחיפה וגובלים ברשיונות "רציו-ים" בהם נמצא מבנה "לוויתן" ובבלוק 12 של נובל אנרג'י בקפריסין בו נמצא מבנה "אפרודיטה". בנוסף, השותפות ממתינה לדיון מועצת הנפט בדבר 3 רישיונות ימיים נוספים: 10% מ"רועי ו"נטע" בשטח ההיתר הימי "גל" ו-10% ברשיון הימי "עוז".

על פי דו"ח המשאבים שפירסמו השותפות ברשיונות פלאג'יק בחודש יוני 2012, בשכבת החולות המזוהה כ"חולות תמר" קיים פוטנציאל של 6.7 TCF גז טבעי מתוכו 0.5 TCF מוגדר כמשאבים מותנים ו 6.5 TCF כמשאבים פרוספקטיביים ו 19.3 מליון חביות קונדנסט מתוכן 1.6 מליון חביות מוגדרים כמשאבים מותנים ו 17.7 מליון חביות כמשאבים פרוספקטיביים.
בנוסף, ברישיונות "פלאג'יק" בשכבות העמוקות יותר קיים פוטנציאל למציאת כ 2 מיליארד חביות נפט יחד עם גז נלווה בהיקף של כ 3.5 TCF. רק לשם השוואה, עד כה נתגלו לאורך חופי ישראל כ-30 TCF גז טבעי, כאשר המאגרים הגדולים הינם תמר, הכולל כ-9TCF ולוויתן הכולל כ-16 TCF.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il