TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

ישראל: למרות התחזקות הדולר בעולם, השקל שומר על ערכו באופן יחסי


דולר אמריקאי
גם "פחד הגבהים" לא ישמור על השקל עוד זמן רב הקיפאון היחסי בהודעות הכלכליות הוביל בשבוע שעבר את הדולר להתחזקות יחסית בעולם והתחזקות מועטה מול השקל. ככל הנראה גם הקיפאון הזה לא יימשך עוד זמן רב. היום כבר ברור כי בלי תכנית מהותית שתזרים כספים לשווקים באופן מיידי, ככל שזמן ההמתנה יהיה ארוך יותר - המצב יהיה קשה יותר.
מאת: יפתח דרורי
 נקודת האל-חזור כבר עברה וגוש האירו זקוק היום גם לסיוע אמריקאי בדמות תכנית הרחבה שתגרור את שוקי המניות לעליה ותעורר את הצריכה הפרטית.

הקולות האחרונים בגוש האירו משדרים ביטחון ביכולת המנהיגים להוציא את העגלה מהבוץ. אחד מהם הוא כמובן נגיד הבנק המרכזי, מריו דראגי, אך שום הודעה שהגיעה עד היום מצד גורמים או מקורבים למיניהם לא כללה פרטים ספציפיים או הצעות כיצד לבצע הצלה זו. הדרכים הקודמות שכללו סיועים חיצוניים או הלוואות זולות לבנקים כשלו ואף אחד לא מבטיח שגם תכנית נוספת, גדולה ככל שתהיה, תעבוד. עם זאת, בגוש משוכנעים, ובצדק, כי חייבים לנסות. אם יתברר שתכנית כזו תהיה בבחינת "קניית זמן", גוש האירו ייאלץ להיפרד בעוד כמה שנים מהמטבע שלו ומדינות רבות - מהכסף שלהן.



המדינה התורנית בכותרות היא כמובן ספרד – השבוע צוטט ראש הממשלה במדינה כמי שאומר שמדינתו "שוקלת אם לבקש סיוע נוסף ועדיין לא החליטה". משבר החובות באירופה והתנהלות המנהיגים לעיתים מותירים אותנו עם אפשרות אחת – לחייך חיוך מריר. הנה כמה נתונים עדכניים על ספרד: החוב ביחס לתמ"ג עומד על 72%, הגירעון –"המינוס בבנק" - עומד על 8.5% מהתמ"ג, שיעור האבטלה 24.8%, גבוה מהיוונים, כ-52% אחוז מהצעירים בגילאים 15 עד 24 מובטלים! האם למישהו יש ספק שספרד צריכה סיוע ומהר?באירופה יעשו הכל כדי למנוע מספרד לקרוס וזאת עקב החשיפה הרבה לחוב - החשיפות לחוב הספרדי כוללות את צרפת עם חשיפה של 144 מיליארד אירו, גרמניה עם 160 מיליארד, בריטניה עם 96 מיליארד, וגם מדינות כמו איטליה עם 28 מיליארד, ופורטוגל עם 22 מיליארד.


בישראל חשופים הבנקים לחוב הספרדי במידה מועטה ובכל רבעון מצמצמים עוד את החשיפה שעומדת היום על 341 מיליון שקל. בבנק הפועלים מדובר על סכומים נמוכים מ-50 מיליון שקל.



השקל שב לשערים של 4 שקלים לקראת סוף השבוע שעבר והתנועות בו יחלו להיות קצת יותר מאסיביות בימים הקרובים, עם טווחים גדלים לקראת החלטת הריבית הקרובה שמושכת תשומת לב רבה מאוד, עקב הציפיות להורדת ריבית ע"י בנק ישראל בסוף החודש. הירידה בשבוע שעבר יצרה הזדמנות קניה מפתה מאוד בשקל מול הדולר, וגם העלייה האחרונה לא צריכה להרתיע את המשקיעים שיכולים בהחלט לבנות על פוזיציית טווח ארוך – פוזיציה שעליהם לצאת ממנה רק במידה ומקבלי ההחלטות יפסיקו לחלום בהקיץ.

גם מול האירו המסחר בשקל עשוי להתנהל בעצבנות בתקופה הקרובה, יתכן ואף בצורה תנודתית יותר. שערו הנוכחי של השקל מול האירו - 4.93 - מהווה גם הוא שמירה על ערכו שייפרץ רק אם נראה ירידה אל מתחת לרמה של 4.83. אי הסכמה או פעולה של המנהיגים באירופה למשך תקופה ארוכה תוביל את השקל לפריצה ללא קשיים מיוחדים.


תאריך היעד הבא בעולם הוא אמצע ספטמבר, עד אז יוכרזו ריביות באירופה ובארה"ב. כל היעדים שנקבעו כאן בהחלט ריאליים אך הם תלויים בהמשך הסטטוס קוו. שינוי כלשהו, מבורך יותר או פחות, יחייב אותנו לבחון מחדש את השקעתנו ואת כיוונה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
13/8/12
1. חלק גדול מהשקעות מומרות ונמכרות בדולרים - עמיהוד
המטבע הירוק מתעורר החוזקה
ובעוצמה וכאן הסכנה להשקעות
מוטלת בספק
משבר שבלתי ניתן לתיקון קרוב למשק
המלצות מומחים החזקת בלבד של מט"ח
המטבע הירוק מתקבל ונקנה בברכה.
[סגור תגובה]
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il