TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

רמי רוזן מהראל פיננסים בעדכון לקראת לתוצאות רבעון שני 2012 של מלאנוקס


מלאנוקס
תשואת יתר, מעלים מחיר יעד ל- 80$‎
רמי רוזן, מנהל מחלקת מחקר SELL SIDE ואנליסט טכנולוגיה וטלקום בהראל פיננסים, בעדכון לקראת לתוצאות רבעון שני 2012 של מלאנוקס: "אנחנו חוזרים על המלצת תשואת יתר למניית מלאנוקס ומעלים את מחיר היעד ל-80$ למניה (58$ בעדכון הקודם). בעקבות גל שיתופי הפעולה והעסקאות החדשות אנחנו מעלים את תחזית ההכנסות והרווח לשנת 2013 להכנסות של 512 מל' דולר ורווח למניה של 2.82$. אנחנו מאמינים שבשנה זו שיתופי הפעולה המדווחים יתרמו לצמיחה מהירה יותר הן בהכנסות והן בשורת הרווח, לעומת התחזית שלנו מן העדכון הקודם".

מלאנוקס הודיעה אמש כי תפרסם את תוצאותיה הרבעוניות ב-18/7 לאחר המסחר בנאסד"ק.

אנחנו חוזרים על המלצת תשואת יתר למניית מלאנוקס ומעלים את מחיר היעד ל-80$ למניה (58$ בעדכון הקודם). שפע ההודעות שהחברה פרסמה במהלך הרבעון מעידים על כך שמלאנוקס ניצבת בפני הזדמנויות עסקיות רבות וכי העליונות הטכנולוגית שלה בתחום האינפיניבנד נשמרת ובחלק מהמקרים ממונפת גם לכיוון האית'רנט. עליונות טכנולוגית זאת יוצרת הזדמנויות עסקיות רבות ומשפרת את הסיכוי של מלאנוקס להמשיך ולהפתיע את המשקיעים גם ברבעונים הקרובים. השקעה במניית מלאנוקס מייצרת חשיפה לחברה מובילה בעולם ה-Big Data וה-Data Centers וברמת מכפילים סבירה. מחיר היעד 80$ משקף מכפיל רווח נקי של 28x על בסיס רווחי 2013.

בעקבות גל שיתופי הפעולה והעסקאות החדשות אנחנו מעלים את תחזית ההכנסות והרווח לשנת 2013 להכנסות של 512 מל' דולר ורווח למניה של 2.82$. אנחנו מאמינים שבשנה זו שיתופי הפעולה המדווחים יתרמו לצמיחה מהירה יותר הן בהכנסות והן בשורת הרווח, לעומת התחזית שלנו מן העדכון הקודם.

צפי לתוצאות חזקות ברבעון הראשון – נזכיר כי כ-30 מל' דולר בהכנסות הרבעון נובעות מ-5-7 פרויקטים שקשורים להשקת פלטפורמת שבבי ה-Romley על ידי אינטל. השאלה היא האם המומנטום העסקי הקשור באינטל ימשך, אנו סבורים שהתשובה לכך היא חיובית.

תוצאות חזקות לאורקל ברבעון – הפעילות במכירת מערכות ה-Exa היתה חזקה במיוחד במהלך הרבעון (פרטים נוספים בהמשך) וצפויה לעבור להילוך עוד יותר גבוה במהלך השנה הקרובה. המשמעות היא שאורקל תהפוך להיות לקוח של מעל 10% בטווח הזמן הקרוב.

במהלך הרבעון שודרג שיתוף הפעולה עם אינטל – וזהו סיגנל חיובי שנותן ולידציה לעליונות הטכנולוגית של מלאנוקס באינפיניבנד ומצמצם אם כי לא מעלים את סיכון התחרות מצידה של אינטל. אינטל, באמצעות הרכישה של נכסי Qlogic בתחום האינפיניבנד וכן על ידי הרחבת שיתוף הפעולה עם מלאנוקס נותנת רוח גבית לטכנולוגיה.

מלאנוקס - תחזית רווח לרבעון הקרוב:
סיכונים
1. אי הצלחה במעבר למודל מכירות של פתרון end to end עקב תחרות מול לקוחות.

2. תחרות בתחום ה-Ethernet היא מורכבת יותר מזו שקיימת בתחום ה-Infiniband, שבו מלאנוקס היא מובילת שוק. תחרות מול חברות ענק כדוגמת Cisco, Broadcom ואחרות, היא מטבע הדברים קשה הרבה יותר לחברה בסדר הגודל של מלאנוקס.

3. חוסר הצלחה לתרגם את עדיפותו הטכנולוגית של תקן ה-Infiniband לצמיחה ורווחיות מול תקן ה-Ethernet הרווח. מצב שכזה יוביל לצמיחה נמוכה מזו שבתחזיותינו.

4. תחרות מצד אינטל בתחום האינפיניבנד לאחר שהאחרונה רכשה את פעילות האינפיניבנד של Qlogic.

5. היווצרות מלאים אצל לקוחות אשר יובילו לאזהרות רווח בעתיד.



אורקל רשמה שיאי מכירות של מערכת ה-Exalytics כאשר הצמיחה בתחום בשנה הקרובה צפויה להיות משמעותית ביותר – טכנולוגיית האינפיניבנד של מלאנוקס נמצאת בשימוש בכל מערכות ה-Exa של אורקל – Exalytics פתרון דאטה בייס לעולם הביג דאטה, Exalogic פתרון דאטה בייס למחשוב ענן ו-Exadata פתרון הדאטה בייס המוביל של אורקל. לארי אליסון, מנכ"ל אורקל מעריך כי בשנה הקרובה אורקל תכפיל את מספר מערכות ה-Exa שהיא מוכרת לעומת השנה החולפת והוא מציין גם את חילופי טכנולוגיית השבבים של אינטל כאחד מהזרזים לביקושים ההולכים וגדלים בתחום הזה. בשורה התחתונה הביקושים הגבוהים האלה ושיתוף הפעולה ההדוק של אורקל עם מלאנוקס צפויים להיטיב עם הביצועים העסקיים של מלאנוקס בשנה הקרובה ולהפוך את אורקל ללקוח של 10%. אורקל היא תומכת נלהבת בטכנולוגיית האינפיניבנד והדומיננטיות של החברה הזאת בעולם בסיסי הנתונים והביג דאטה היא משמעותית ביותר עבור מלאנוקס מעבר לנקודת הזמן בה אורקל תהפוך ללקוח של 10%.



וגם HP. בסדר, גם HP – HP היא לקוחה מרכזית של מלאנוקס שהרכישות שלה ממלאנוקס ברבעון האחרון עמדו על 24% מההכנסות של מלאנוקס. במהלך הרבעון הודיעו שתי החברות על הגברת שיתוף הפעולה בינן כאשר טכנולוגיית האינפיניבנד והאית'רנט של מלאנוקס תיושם כמקטע הקישוריות של הדור הבא של השרתים של HP עבור מחשבי על ה-ProLiant Gen 8. חשוב לציין שגם HP וגם Oracle מבססות את השרתים שלהן על מעבדים מבית היוצר של אינטל והשקת משפחת שבבי ה-Romley היא זרז לפעילות של שתי חברות אלה בתחום ה-Data centers וכפועל יוצא למכירות של מלאנוקס איתן.



ואם כבר דיברנו על אינטל – אחת הידיעות היותר חשובות במהלך הרבעון נגעה בהגברת שיתוף הפעולה עם אינטל. אינטל תשתמש בכרטיס הקישוריות בטכנולוגיית האינפיניבנד FDR 56 GB כפתרון קישוריות בליבות שרתים שאינטל מפתחת עבור מחשבי על. מה שחשוב בשיתוף הפעולה הזה הוא שאינטל מעצימה את הקשר העסקי שלה עם מלאנוקס בתחום האינפיניבנד במהירות המובילה של הטכנולוגיה הזאת וזה מגיע כחמישה חודשים לאחר שאינטל רכשה מקיולוג'יק את נכסי האינפיניבנד שלה. זה ממחיש את היתרון הטכנולוגי של מלאנוקס בתחום האינפיניבנד ומוריד לפחות בשלב הנוכחי את סיכון התחרות מכיוונה של אינטל בפעילות זאת. ויחד עם זאת יש לקחת בחשבון שסיכון תחרותי בתחום האינפיניבנד עדיין קיים אם כי ככל הנראה לא במהלך השנתיים הקרובות.



דירוג ה-TOP500, טכנולוגיית האינפיניבנד שולטת(תתת) - הדירוג הזה בוחן את 500 מחשבי העל החזקים ביותר בעולם על בסיס חצי שנתי. בין הפרמטרים הנבדקים נמצאים גם טכנולוגיות הקישוריות – אית'רנט מול אינפיניבנד. לראשונה מאז נוסד הדירוג הזה נטלה טכנולוגיית האינפיניבנד את ההובלה והיא נמצאת בשימוש ב-208 מערכות מחשבי על (מתוך 500) בעוד שטכנולוגיית האית'רנט שמסורתית הובילה את הדירוג, ירדה למקום השני עם 207 מערכות מחשבי על לעומת 224 בסקר הקודם. הדומיננטיות של טכנולוגיית האינפיניבנד מודגשת יותר כאשר בדירוג הפנימי של 500 מחשבי העל ישנם הרבה יותר מחשבי על נתמכי אינפיניבנד במקומות הראשונים מאשר אלה שנתמכים על ידי טכנולוגיית האית'רנט. מלאנוקס נהנית מהמצב הזה בזכות שליטתה המוחלטת בשוק האינפיניבנד אבל החדשות הטובות הן שהיא גם מתחילה לקבל נתח שוק ברכיבי אית'רנט שונים שנמצאים בשימוש על ידי מחשבי העל. שיתוף הפעולה בין אינטל לבין מלאנוקס בא גם כאן לידי מיצוי כאשר המעבדים של אינטל נמצאים בשימוש בקרב 74% ממחשבי העל שמרכיבים את הרשימה. המשמעות של הדירוג הזה היא ברורה ותורמת להמשך עליית קרנה של טכנולוגיית האינפיניבנד בעולם מחשוב הענן, ה-Big Data וה-Data Centers.



בהתייחס לטבלאות מכפילים השוואתית

במבט ראשוני, מכפילי הרווח של מלאנוקס גבוהים מן הממוצע, אבל החברות שאליהן השווינו את החברה הן חברות שפועלות בנגזרות שונות של שבבים/מערכות לציוד תקשורת, כך שהשונות כאן היא גבוהה מאוד ובמרבית המקרים פרמיית המחיר של מלאנוקס על חברות אלה היא מוצדקת לחלוטין. ראוי לשים לב למכפיל הצמיחה של מלאנוקס שהוא סביר יחסית לשיעור הצמיחה הגבוה שהחברה צומחת (ושעדיין קיים בו אפסייד למודל שלנו).

בנוסף, מעיון בטבלת מכפילים שמתייחסת לחברות מתחום ה-Big Data ומחשוב ענן, עולה כי גם החברות האלה אינן מהוות ברוב המקרים תחרות ישירה למלאנוקס אבל למכפילי הרווח כאן יש יותר רלבנטיות בשל שיוכה של מלאנוקס לתחום ה-Big Data (בתחום הציוד).

בברכה,

רמי רוזן מנהל מחלקת מחקר ואנליסט טכנולוגיה


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il