TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

כיל מדווחת על תוצאותיה:עלייה במכירות וברווח הנקי


כיל כימיקלים לישראל
הרווח הנקי הסתכם ברבעון הראשון בכ- 289 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של כ- 280 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
שיא במכירות כיל לרבעון ראשון: מכירות הרבעון הראשון לשנת 2012 הסתכמו בכ- 1.552 מיליארד דולר, לעומת 1.528 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.

לקראת סוף חודש מרץ, כיל דשנים חתמה עם לקוחותיה בסין על הסכמים לאספקת 670 אלף טון אשלג עבור המחצית הראשונה של שנת 2012.

מתחילת הרבעון השני ניכרת התאוששות בביקושים בשוק הדשנים.
חברות חדשות מתחום הדשנים המיוחדים שנרכשו על ידי כיל במהלך 2011, תרמו 105 מיליון דולר להכנסות כיל ברבעון הראשון של 2012. רכישות אלו הופכות את כיל לשחקן מרכזי בשוק הדשנים המיוחדים בעולם.

החלה מכירת מוצרים מבוססי פוליהלייט בשוק האירופי.

כיל הגדילה ברבעון הראשון של 2012 את שיעור המכירות הנובע מייצור המתבצע מחוץ לישראל מ- 43% בשנת 2011, ל- 51%.

כיל המשיכה גם במהלך הרבעון השני ביישום האסטרטגיה של השקעה והרחבה של פעילותה בחו"ל.


סיכום פעילות החברה
הרווח הנקי של כיל ברבעון הראשון הסתכם בכ- 288.9 מיליון דולר, לעומת 279.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

מכירות כיל ברבעון הראשון לשנת 2012 הינן שיא כל הזמנים למכירות ברבעון ראשון, והן הסתכמו בכ- 1,552.1 מיליון דולר, לעומת 1,528.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. התפלגות גיאוגרפית של המכירות מצביעה על גידול במכירות בדרום אמריקה, אשר נבע מגידול במכירות הדשנים, בעיקר לברזיל. הגידול במכירות כיל ברבעון הראשון של 2012, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, נובע גם מעליה במחירי המכירה וממכירות של החברות החדשות שנרכשו על ידי כיל במהלך שנת 2011. העלייה קוזזה חלקית ע"י ירידה בכמויות המכירה לשוקי העולם מלבד דרום אמריקה.

הרווח הגולמי ברבעון הראשון הסתכם בכ- 611.4 מיליון דולר, לעומת 638.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווח הגולמי נובעת בעיקר מירידה בכמויות המכירה שהושפעה בעיקר מעיצומים בנמלי ישראל, עליה במחירי חומרי גלם ועליה בהוצאות תפעוליות אחרות. ירידה זו קוזזה חלקית על ידי העלייה במחירי המכירה והכללת תוצאותיהן של חברות ופעילויות שנרכשו ואוחדו לראשונה במהלך שנת 2011.

הרווח התפעולי ברבעון הראשון הסתכם בכ- 349.4 מיליון דולר, לעומת 360.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הגיע לשיא עבור רבעון ראשון, והוא הסתכם בכ- 274.4 מיליון דולר, גידול של כ- 93% לעומת 142 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
דירקטוריון כיל החליט על חלוקת דיבידנד בסך של 200 מיליון דולר.

ברבעון הראשון של שנת 2012 הגדילה כיל את שיעור המכירות הנובע מייצור המתבצע מחוץ לישראל מ- 43% בשנת 2011, ל- 51%.

במהלך הרבעון השני המשיכה כיל ביישום האסטרטגיה של הרחבת פעילותה בחו"ל: בחודש מרץ הודיעה Everris Americas, חברה בקבוצת כיל, כי רכשה את מתקן הייצור והציוד של חברת X-Calibur Plant Health Company מסאמרוויל, דרום קרוליינה, כולל קו ייצור לציפוי דשנים בשחרור מושהה. הרכישה מגדילה את כושר הייצור של החברה ותאפשר את הרחבת ייצור המוצרים הקיימים כמו גם מוצרים חדשים של דשנים בשחרור מבוקר שפותחו ב Everris.

בחודש אפריל רכשה חטיבת הטיפול במים של BKGuiliniממגזר כיל מוצרי תכלית את חברת TIAMI, מהחברות הגדולות בסקנדינביה לטיהור מים, רכישה אשר מחזקת את מעמדה האסטרטגי של BKG בתחום הטיפול במים בצפון אירופה.

בחודש ינואר הניחה כיל את אבן הפינה לשדרוג והרחבת מכרה האשלג שלה בקטלוניה, ספרד בהשקעה של 160 מיליון יורו. במסגרת תוכנית הפיתוח בספרד תרוכז הפעילות במכרה אחד ובמפעל באתר אחד, תוך הגדלה של כושר ייצור האשלג. התוכנית תביא לשיפור משמעותי ביעילות הכלכלית של ייצור האשלג בספרד, תוך קיטון בעלויות לרמה שתביא את איברפוטאש לעלויות הפקת אשלג נמוכות יחסית לתעשייה.


סיכום הפעילות במגזרי החברה
כיל דשנים

המכירות הסתכמו בכ- 846.3 מליון דולר, עליה לעומת 836.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול במכירות נובע בעיקר מעליה במחירי המכירה של מוצרי המגזר ומאיחוד לראשונה של דוחותיהן של חברות שנרכשו במהלך שנת 2011. עלייה זו קוזזה על ידי ירידה בכמויות המכירה של האשלג ודשני הפוספט וכן מהשפעה שלילית של שינויים בשער החליפין.

הרווח התפעולי במגזר הסתכם בכ- 242.2 מיליון דולר בדומה ל- 243.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ירידה בכמויות המכירה של האשלג ודשני הפוספט ועלייה במחירי התשומות ועלויות תפעוליות אחרות קוזזו על ידי עליה במחירי המכירה, בעיקר במגזר האשלג.

חברות שנרכשו בתחום הדשנים המיוחדים במהלך 2011 תרמו 105 מיליון דולר ו- 16 מיליון דולר להכנסות ולרווח התפעולי של מגזר הדשנים, בהתאמה. כיל מזהה בשוק הדשנים המיוחדים תחום בעל פוטנציאל צמיחה גבוה במיוחד והיא פועלת לאחרונה במסגרת אסטרטגיה של רכישות והתרחבות בשווקים הבינ"ל בתחום זה. כבר כיום, היקף המכירות של כיל בתחום הדשנים המיוחדים מגיע לכ- 650-700 מיליון דולר בשנה. רכישות אלו הופכות את כיל לשחקן מרכזי בשוק הדשנים המיוחדים בעולם.

החלה מכירת מוצרי פוליהלייט: כיל דשנים אירופה החלה במכירות ראשוניות של פוליסולפט בשוק האירופאי. בנוסף, החברה החלה במספר צעדים שיווקיים לקידום מכירות המוצר בשווקי יעד נוספים. פוליסולפט הינו מוצר חדש בסל המוצרים של כיל דשנים, המופק ממרבצי הפוליהלייט (מעל למיליארד טון) שנמצאו במכרה של חברת Cleveland Potash בצפון מזרח אנגליה.

הרבעון הראשון של שנת 2012 התאפיין בביקושים נמוכים לאשלג ופוספט. מכירות האשלג נפגעו בעקבות בקשת הודו לדחות את המשלוחים של החוזה הקיים; עיכוב בחתימת החוזים עם הלקוחות בסין למחצית הראשונה של שנת 2012; מלאים גבוהים בארה"ב, רתיעה מביצוע הזמנות מוקדמות באירופה וכן עקב עיצומים ועיכובים בפעילות בנמלי הים בישראל.

מתחילת הרבעון השני ניכרת התאוששות בביקושים בשוק הדשנים - לקראת סוף הרבעון הראשון של שנת 2012 חתמו מספר יצרני אשלג על חוזי מכירה בסין למחצית הראשונה של 2012 והמשלוחים התחדשו בקצב מואץ. החוזים החדשים נסגרו במחיר של 470 דולר לטון CFR הזהה למחיר במחצית השנייה של 2011.

כיל דשנים סיכמה עם לקוחותיה בסין על כמות חוזית של 670 אלף טון (כולל 120 אלף טון אופציונאליים), למחצית הראשונה של השנה, בתנאים דומים.

במהלך הרבעון הראשון של 2012 כיל דשנים הגדילה את כמויות מכירת האשלג לברזיל. עובדה זו הינה תוצאה של תפיסה אסטרטגית של החברה, הרואה בברזיל שוק בעל חשיבות מיוחדת בשל גודלו ובשל פוטנציאל הצמיחה שלו. גידול בכמויות מכירת האשלג של החברה לברזיל התקיים למרות ירידה בסך כל כמות ייבוא האשלג של ברזיל.

מתחילת הרבעון השני ניכרת התגברות בקצב ייבוא האשלג של ברזיל והמגמה צפויה להימשך ברבעון השלישי לקראת שיא עונת הדישון המתחילה בספטמבר.

בשוק הפוספט ניכרת התאוששות בעקבות חזרתה של הודו לשוק וביקושים חזקים בברזיל, באסיה ובארה"ב. מחירי הדשנים החלו לעלות במתינות בעקבות התחדשות הביקוש.

כיל מוצרים תעשייתיים
המכירות ברבעון הסתכמו בכ- 362.5 מיליון דולר לעומת 372.9 מליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון במכירות נובע בעיקר מירידה בכמויות המכירה אשר קוזזה חלקית על ידי עלייה במחירי המכירה.

הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ- 62.8 מיליון דולר לעומת 71.3 ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון ברווח התפעולי נובע בעיקר כתוצאה מירידה בכמויות שנמכרו, מעלייה במחירי חומרי גלם ואנרגיה ומעלייה בהוצאות אחרות. הירידה קוזזה חלקית כתוצאה מעליית מחירי המכירה והשפעת השינויים בשערי החליפין על המכירות.

הרבעון הראשון של שנת 2012 התאפיין בהתאוששות הדרגתית בביקושים בעיקר של מוצרי האלקטרוניקה, לעומת ההאטה שהתרחשה בסוף שנת 2011. עם זאת, הביקושים ברבעון נמוכים בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

היחס בין צבר ההזמנות לאספקה בפועל של מעגלים מודפסים בארה"ב ובקנדה מהווה אינדיקטור לתחזיות הביקוש בשוק האלקטרוניקה ובעקיפין לתחזיות הביקוש של מעכבי בעירה. יחס גבוה מ- 1 מצביע על צפי לייצור גבוה יותר בעתיד. החל מינואר השנה ישנה עלייה הדרגתית של היחס עד לרמה של 1.05 בחודש מרץ 2012. עליה זו עשויה להצביע על גידול צפוי בתחזית הביקוש למעכבי הבעירה.


כיל מוצרי תכלית

המכירות במגזר הסתכמו בכ- 344.6 מיליון דולר לעומת 350.1 מליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון נובע בעיקר מירידה בכמויות המכירה. הירידה קוזזה על ידי עליה במחירי המכירה של חלק ממוצרי המגזר.

הרווח התפעולי הסתכם בכ- 40 מיליון דולר לעומת 47.4 ברבעון המקביל אשתקד. הירידה נובעת בעיקר מעליה במחירי חומרי הגלם ומירידה בכמויות המכירה. הירידה קוזזה חלקית על ידי עליה במחירי המכירה.

ברבעון הראשון של שנת 2012 המשיכו משבר האשראי באירופה, חוסר יציבות במדינות צפון אפריקה והמזרח התיכון וההתאוששות האיטית של השווקים בארה"ב, ליצור אוירה של חוסר וודאות ולגרום להאטה בביקושים. ברבעון הנוכחי חלה ירידה במחירים בשוק הדשנים, אשר השפיעה על התחרות בשוק המוצרים מבוססי פוספט.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il