TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הראל פיננסים: נתוני הצמיחה מקטינים הסיכוי שבנק ישראל יעלה את הריבית


ד"ר מיכאל שראל, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל
סבורים כי ההאטה הצפויה ברבעונים הבאים תומכת בהפסקת העלאות הריבית
כלכלני הראל פיננסים מפרסמים היום סקירת מאקרו לקראת פרסום נתוני הריבית.
בבית ההשקעות סבורים כי נתוני הצמיחה החלשים יחסית שפורסמו לרבעון השני, יחד עם התיסוף שחל בשקל במהלך הימים האחרונים - שתרם לירידה בציפיות לאינפלציה, מגדילים את הסיכויים כי בנק ישראל ימתין החודש ולא יעלה את הריבית.

להלן עיקרי הסקירה:

נתוני החשבונאות הלאומית לרבעון השני של 2008 שפורסמו עתה הצביעו על צמיחה של 4.2 אחוזים. הרכב הצמיחה לא היה חיובי, דבר המקטין את הסיכוי להעלאת ריבית בנק ישראל מחר.
התוצר הריאלי צמח ברבעון השני בשיעור של 4.2 אחוזים, לעומת צמיחה של 5.6 אחוזים ברבעון הקודם וצמיחה של 5.8 אחוזים ברבעון הרביעי של 2007.
הרכב הצמיחה לא היה חיובי. הצריכה הפרטית קטנה ב-3.6 אחוזים (לאחר עלייה של 9.3 אחוזים ברבעון הראשון), ההשקעה בנכסים קבועים ירדה ב-0.5 אחוז והיבוא קטן ב-8.6 אחוזים.
להערכתנו בהמשך השנה צפויה הצמיחה להאט, ככל הנראה כבר ברבעון השלישי. כתוצאה מההאטה בכלכלה העולמית, הירידות בשוקי ההון (המקטינים את העושר של הציבור) והייסוף בשער החליפין של השקל (המקטין את תחרותיות היצוא ובפיגור מסוים מקטין את היקף היצוא). סימנים מקדימים לכך ניתן כבר לראות באינדיקטורים חודשיים כגון פדיון ענפי המסחר והשירותים והכנסות המדינה ממסים.
מחר, יפרסם בנק ישראל את החלטת הריבית לחודש ספטמבר. בנק ישראל עומד בפני החלטה לא קלה. התגברות האינפלציה בחודשים האחרונים ומדד חודש יולי שהיה גבוה בהרבה מההערכות המוקדמות תומכים בהמשך העלאת הריבית. מאידך, ההאטה הצפויה ברבעונים הבאים תומכת בהפסקת העלאות הריבית.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il