TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

רשות מקרקעי ישראל תחויב לחשוף ולפרסם את החלטות ההנהלה


אתמול, יום שני, ה-7 במאי, אושרה בקריאה שנייה ושלישית הצעת החוק שהוגשה ע"י ח"כ דב חנין, ואשר נתמכה ע"י האגודה לצדק חלוקתי והתנועה לחופש המידע, לתיקון חוק רשות המקרקעין המחייבת את רשות המקרקעין לפרסום את החלטות הנהלתה באתר האינטרנט של הרשות.
החוק החדש מטיל על רשות המקרקעין (להלן: "מינהל מקרקעי ישראל") חובה לפרסם באינטרנט את כל החלטות המועצה או ההנהלה, למעט מידע שאין חובה לפרסם על פי חוק חופש המידע.

האגודה לצדק חלוקתי והתנועה לחופש המידע מברכות על קבלת החוק.
האגודה לצדק חלוקתי מקדמת מזה שנים רבות את עיקרון השקיפות במינהל מקרקעי ישראל, במיוחד נוכח העובדה שמדובר בגוף החולש על כ-92% מקרקעות המדינה. האגודה התריעה בעבר במספר הזדמנויות כי קיימת בעיה חריפה של חוסר שקיפות בכל הנוגע להחלטות ההנהלה של מינהל מקרקעי ישראל ושל החלטות נוספות שמתקבלות היום במינהל מקרקעי ישראל.

לגבי החלטות ההנהלה - מבדיקה שערכה האגודה לצדק חלוקתי הסתבר שרק 82 מתוך למעלה מ-3,100 החלטות הנהלה שהתקבלו עד כה, זכו לפרסום באתר מינהל מקרקעי ישראל. מבין ההחלטות אשר לא זכו לפרסום ושחלקן הגיע לידי האגודה (לאחר בקשות חוזרות ונשנות לממונה על חופש המידע) ניתן למצוא החלטות בעלות השלכות מרחיקות לכת במישורים החברתיים והסביבתיים בישראל.

האגודה לצדק חלוקתי והתנועה לחופש המידע סבורות שיש לפרסם את כל ההחלטות המתקבלות במינהל מקרקעי ישראל וימשיכו לפעול למען פרסומן. כך למשל, החלטות ועדות הפטור של מינהל מקרקעי ישראל אינן מפורסמות לציבור, על אף שמדובר בהחלטות המעניקות למעשה פטור ממכרז בעת הקצאת קרקע ציבורית וברור כי מדובר בהחלטות בעלות חשיבות ציבורית רבה. בנוסף, גם החלטות ועדות ביקורת, פרוטוקולים של ישיבות וכדומה אינם מפורסמים כיום לציבור.

האגודה לצדק חלוקתי והתנועה לחופש המידע מברכות על קבלת החוק שהתקבל אשר מהווה צעד משמעותי וחיובי לקראת מדיניות מקרקעין שקופה יותר. חשיבות פרסום ההחלטות מתעצמת כאשר מדובר במתן זכויות במקרקעין - זכויות שעשויות להסתכם בסכומי עתק. משכך, שיתוף הציבור באופן קבלת החלטות ומתן זכות תגובה להצעות החלטה, הם חלק מהליך דמוקרטי של ניהול דיון חברתי על מדיניות המקרקעין בישראל ועל אופן הקצאת משאב יקר זה.

עו"ד רויטל ברילנשטיין מהאגודה לצדק חלוקתי אמרה היום: "מדובר בצעד משמח ומשמעותי ביותר, שאין ספק שיוביל לניהול תקין יותר של המשאב הציבורי. אנחנו פעלנו בעבר ומתכוונים להמשיך לפעול גם בעתיד למען שקיפות בהקצאת משאב המקרקעין ומטרתנו תושג במלואה רק כאשר רשות המקרקעין תחויב לפרסם את כל החלטותיה, כך גם החלטות וועדת הפטור, וועדת הביקורת וכמובן הפרוטוקולים של ההחלטות."



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il