TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

סקירה שבועית 24.3.2012


מה קורה בשוקי ההון השבוע
שבוע חיובי עבר על הבורסה בתל אביב. מדד המעוף עלה ב- 0.55 וסגר ברמה של 1115.74 .מחזור העסקאות עמד על ממוצע יומי של קרוב למיליארד שקל ליום, וסטית התקן נותרה נמוכה ברמה של 16.28 אחוז.מדד 75 עלה השבוע ב- 2.5 אחוז , מדד הבנקים המשיך גם השבוע לעלות ב- 0.89 אחוז, ואילו מדד הנדל"ן עלה ב- 0.38 אחוז השבוע.



הבורסה בתל אביב ממשיכה להתנהג בשונה מהעולם, והשבוע שהעולם ירד בתל אביב ראינו עליות במונחים שבועיים. האם יש לצפות להשלמת הפער הזמני של השבוע על ידי ירידות בשבוע הבא? או אולי יש לראות במה שקרה השבוע כתהליך שהחל בתל אביב, למרות ועל אף המחזורים הנמוכים, של השלמת הפער מול העולם.?



חשוב לציין שמדדי הבורסה בתל אביב נסחרים כבר בתשואה חיובית בחישוב שנתי ל- 2012 , כאשר מדד המעוף עלה ב- 2.78 אחיוז מאז תחילת השנה,מדד 75 עלה ב- 11.23 אחוז, מדד הבנקים עלה ב- 7.75 אחוז,ואילו מדד הנדל"ן עלה ב- 4.87 אחוז מאז תחילת השנה.



בוול סטריט השבוע , מדד הדאו ירד ב- 1.15 אחוז, האס אנד פי 500 ירד ב- 0.5 אחוז, מדד ראסל 2000 ירד ב- 0.02 אחוז, ורק מדד הנאסדק עלה השבוע ב- 0.41 אחוז.מתחילת השנה עלה הדאו ב- 7.06 אחוזים,הנאסדק ב- 17.76 אחוז,האס אנד פי 500 ב- 11.09 אחוז, ומדד ראסל 2000 עלה מתחילת השנה ב- 12.03 אחוז .



הסיבות לירידה בוול סטריט השבוע הינן: נתוני מקרו לא טובים בתחום הדיור, חשש לעליה במחירי הנפט שישפיעו על הכלכלה האמריקאית, חשש מאירופה ומה שיקרה בה אחרי ההסדר היווני, הבעיה האיראנית, והירידות בסין נוכח החשש לירידה בצמיחה והכווצות המשק הסיני.



באירופה שבוע שלילי, כאשר הדקס יורד השבוע בכ- 2.2 אחוז, הפוטסי בכ- 2.7 אחוז, ואילו הקאק הצרפתי יורד בכ- 3.3 אחוזים.



באסיה הניקיי שמר על ערכו השבוע וירד רק 0.03 אחוזים ואילו הפוטסי הסיני ירד בכ- 4 אחוזים.



בישראל מיזוג הולך וקורם עור וגידים, בין מיטב ודש ומבליט את הגדלת הריכוזיות בנושא ניהול השקעות בישראל.



הנגיד פישר הגן על הבנקים ועל העמלות שהם גובים בוועדת הכלכלה של הכנסת, תוך ציון העובדה שחייבים להזהר מלפגוע ברווחיות הבנקים בכדי לשמור על המשך ההשקעות בישראל, ובכדי למנוע פגיעה בצמיחה במשק.



תחזית לשבוע הקרוב



שבוע הפקיעה לפנינו , ומדד המעוף רק 6.73 נקודות מעל הפקיעה הקודמת , ובהנחה שלא תהיה פקיעה ברמה דומה לזו של חודש קודם ( ואולי כן?)אזי הכל יכול לקרות השבוע בתל אביב, בלי קשר לעולם בכלל.



סוף השבוע עמד בסימן של ירידות קלות בוול סטריט ובאירופה, והביא לארביטראז שלילי של 0.24 אחוז.



השוק בארץ נמצא בדשדוש בין 1100 ל- 1140 , כאשר ייתכן והירידות בעולם מנעו ממנו השבוע לעלות ולחצות את רמת ה- 1120 . רמה זו התגלתה כהתנגדות ,אשר פעמיים בשבוע האחרון נגע בה מדד 25 וחזר למטה.



כל זמן שאין ירידה מטה מהתמיכה ברמת ה- 1100 , או פריצה מעלה של רמת ה- 1140 , אין כיוון ברור בשוק, ומה יותר טוב מאשר לשבור תמיכה או לפרוץ התנגדות , מאשר לעשות זאת בשבוע הפקיעה?



לכן לדעתי כל הסיכויים שהשבוע נראה פריצה מעלה או מטה, וכיוונה? כל אחד יחליט לפי הערכותיו , ולפי ההתפתחויות בעולם .



בדרך לעליות יש לפרוץ מעלה את 1120 ,ובדרך למטה יש לשבור קודם כל את רמת ה- 1106 .



להערכתי הסיכויים לאחד הכיוונים הינם שווים, ואפילו שברור שמה שיקרה בוול סטריט בעיקר ובדקס ישפיע על תל אביב, הרי שראינו שמדד תל אביב מתנהג גם בצורה עצמאית כך שהכל נראה פתוח וכל סגירה ביום חמישי הבא מעל 1130-1140 או מתחת ל- 1100 לא תפתיע.



האופטימיסטים מדברים על פריצת ה- 1140, והפסמיסטים מדברים על שבירה מטה של רמת ה- 1080 אפילו. לכל אחד הסיבות שלו, ולפי דעתי הרבה מדברים מהפוזיציה , ולכן שוב: הכל פתוח, וייתכן גם שנדשדש השבוע והפריצה או השבירה תדחה אולי לאחרי החגים.



על מה להסתכל השבוע



הכרזת הריבית של פישר לאפריל בשני בערב – כנראה ללא שינוי.



יום שני בארה"ב- מכירות בתים בתהליך , וברנניקי מדבר בפני סטודנטים.



יום שלישי בארה"ב- מדד קייס שילר למחירי הבתים.



יום רביעי בארה"ב-מדד הזמנות של מוצרים ברי קיימא.



יום חמישי-דרישות אבטלה.



יום שישי ארה"ב- מדד ההכנסה הפרטית ומדד אמון הצרכנים.





הכותב הנו בעל רישיון ניהול תיקי השקעות של רשות ניירות-ערך ומנכ"ל חברת בסט אינווסט, ניהול תיקי השקעות בע"מ (www.bst-invest.co.il).



לכותב יכול שיהיה עניין אישי בנושא הסקירה, והוא מעורב בביצוע פעולות בניירות ערך ובנכסים פיננסיים שונים, לרבות באופציות מעו"ף.

אין לראות בסקירה או במה שאין בה משום המלצה לביצוע פעולה כלשהי ואין היא מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.



לסיוע, הדרכה ולימוד השקעה בשוק ההון והכשרה בתחום אופציות מעו"ף, וכן לברור אודות הדרכה, ניהול הגנות על חשבון השקעות וניהול תיק השקעות ניתן לפנות לחזי קלפקה בטל. 050-5510082.

בנוסף, קיימת אפשרות לקואצ'ינג בנושא המסחר באופציות מעו"ף.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il