TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

טרכטנברג תוקף: ראשי המחאה לא קראו בעיון את הדו"ח


מנואל טרכטנברג
"ספיבק-יונה טוענים שיש לגבות עוד 20 מיליארד שקל מעל לרמה הנוכחית. כדי להגיע לכך צריך להעלות את שיעור מס חברות לפחות ל-55%", אומר טרכטנברג. "אין מדינה בעולם שמתקרבת לשיעור כזה"
ראש הוועדה לשינוי חברתי-כלכלי, מנואל טרכטנברג, הגיב באתר האינטרנט של הוועדה על הביקורת החריפה שהטיחו בו צוות המומחים של מחאת האוהלים, בראשות אביה ספיבק ויוסי יונה. "תחושת חברי הועדה היא שצוות המומחים לא קרא את הדו"ח בעיון, ואם קרא בחר במכוון שלא להתייחס לתפיסת העולם הרחבה שהוא מציג ולאוסף הצעדים המשמעותיים שהוצעו על ידי הוועדה", כתב טרכטנברג.

"הוועדה קובעת כי יש לצאת למאבק מוגבר נגד כוח מונופוליסטי בכל שוק ושוק, לטפל מן השורש בכשלי היסוד עליהם היא מצביעה בתחום הרגולציה, בכשלי היסוד בסקטור הציבורי, בבעיות בתחום מיקור החוץ, להקצות סכומי עתק לחינוך ולהרחיב את אחריות הממשלה בעניין ועוד ועוד, הכל מפורט בדו"ח. אנו ממליצים לציבור לקרוא לפחות את סעיף 'תמצית דבר ועיקרי ההמלצות' מתוך פרק ההשקפה של הדו”ח ולהחליט בעצמם".

טרכטנברג גם התייחס לטענת ספיבק כי צריך להגדיל את הוצאות הממשלה בכ-20 מיליארד שקלים באמצעות העלאת מס חברות. "כנראה שלא היה לפרופסור ספיבק זמן לקרוא את הדוח", כתב טרכטנברג. "הוועדה ממליצה על מהלך חד של העלאת מסים שלא היה כמותו שנות דור, גם לעומת המצב כיום, וגם אל מול המתווה של המשך הורדת מסים אותו ביטלנו".

"העלינו את מס החברות ל-25%, זאת כאשר המס היה אמור לרדת ל-18% עד שנת 2017. כל אחוז מס חברות מביא ברמות האלה של מסוי תוספת של כ-700 מיליון שקל. ספיבק-יונה טוענים שיש לגבות עוד 20 מיליארד שקל מעל לרמה הנוכחית, כדי להגיע לכך צריך להעלות את שיעור מס חברות לפחות ל-55%! אין מדינה בעולם שמתקרבת לשיעור כזה! לפחות את החישוב הפשוט הזה אפשר היה להציג לציבור".

בתשובה לטענה כי "הדו"ח לא מקובל", "זו מריחה" ו"ניאבק בו", כתב ראש הוועדה: "אנו רוצים לשאול מה זה 'לא מקובל?' האם הכוונה שההמלצות כולן לא מקובלות, ועל כן הם לא רוצים שהמלצות אלו ייושמו? שלא רוצים יום חינוך ארוך? לא נקודות זיכוי נוספות להורים? שמשקל ההוצאה האזרחית לא יעלה? שלא נוריד מסי קנייה ונילחם במונופולים? שלא ייבנו דירות להשכרה לטווח ארוך?".





טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
1/10/11
1. דוח פרופסור מנו - יוד אלף
ידוע לי שיש דעת מיעוט בועדה. ואני תמה מדוע היא לא פורסמה
[סגור תגובה]
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il