TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הכנסות המדינה מתמלוגי הגז - לפיתוח העסקים הקטנים והפיכת אזורי הפריפריה לאזורי פיתוח יזמות


עופר לנדוי
יש לבחון הקמת קרן ייעודית בעלת משאבים גדולים ככל האפשר אשר יוטל עליה לקדם את נושא היזמות וניהול עסקים קטנים ובינוניים במדינת ישראל שתיתן מענה בכל ההיבטים הרלוונטיים – כלכליים , תעסוקתיים וחברתיים
תגליות הגז העצומות של השנה האחרונות הם שינוי אסטרטגי אמיתי במצב הכלכלי של מדינת ישראל. ממדינה שהתברכה בעיקר בהון האנושי שלנו הפכנו ,כמעט בין לילה, למדינה עשירה באוצרות טבע. תרומתה של המדינה למצב החדש אינה מוטלת כמובן בספק ולא פחות מכך תעוזתם העסקית של החברות שלקחו סיכונים עסקיים של מיליארדי שקלים ללא שהייתה בידם הבטחה לתמורה כלשהי. בבסיס המחלוקת בין הצדדים עומדת העובדה שכל צד מדבר בשפה שונה וצודק מזווית הראייה שלו בהצגת הדברים.

היזמים, האמונים על דיאלוג עסקי טוענים כי את החוקים קובעים בהתחלה – ניקח לדוגמא מצב שבו גויס משקיע לטובת רעיון עסקי תמורת אחוזים מסוימים ולאחר שהרעיון הצליח מעל המצופה פניתי אליו וטענתי כי קיבל אחוזים גדולים מדי תמורת השקעה קטנה – ברור שפנייה כזו אינה סבירה ואינה מקובלת בעולם העסקים.

מנגד, המדינה טוענת, ובצדק, כי כל חוקי המס נקבעים קדימה, כך למשל , כל אחד מאתנו יכול להתעורר בוקר לאחר שהשקיע מיליוני שקלים בעסק ולגלות שמס החברות עלה ל50% , מה שהופך באחת את ההשקעה שלו לחסרת כדאיות כלכלית. אם כן , שתי הטענות צודקות ונשאלת השאלה כיצד יתנהלו הדברים מכאן ואילך וכיצד יתקבלו ההחלטות הנוגעות כל אחד מאתנו. לאיזה רמות של דמגוגיה ידרדר המאבק וכמה נזק יגרם לכל אחד מהצדדים עד שימצא פתרון הביניים.

ללא קשר לאופן שבו יסתיים המאבק הודיעה כבר המדינה כי בכוונתה להקים קרנות אשר יפעלו לנתב את הכספים למטרות ראויות ולוודא כי לא ייבלעו בתקציב המדינה השוטף . מגמה זו מבורכת כמובן אך עלינו לוודא כי המדיניות תהפוך למעשים ולפעילות בשטח ולא תשחק במטחנת הבירוקרטיה.

כידוע, עסקים קטנים הינם הכוח המניע של כל כלכלה מודרנית, למגזר זה נתון הכוח להוציא את המשק ממשברים וממיתון כלכלי. השקעה בעסקים קטנים נותנת את התוצאות המהירות והאפקטיביות ביותר. הסיוע הניתן ע"י המדינה כיום , אם בתוכניות ליווי והדרכה ע"י מט"י או בהשתתפות בקרנות הלוואות כמעט ואין לו משמעות בשטח ,ולראייה הסטטיסטיקה העגומה של אחוזי הצלחתם של עסקים קטנים.

והנה, קיבלנו לידינו מתנה בלתי צפויה והתעשרנו בין לילה. מה נכון לעשות ? לדעתי יש לבחון הקמת קרן ייעודית בעלת משאבים גדולים ככל האפשר אשר יוטל עליה לקדם את נושא היזמות וניהול עסקים קטנים ובינוניים במדינת ישראל שתיתן מענה בכל ההיבטים הרלוונטיים – כלכליים , תעסוקתיים וחברתיים .

הקרן תקדם מספר מטרות עיקריות :
-הרחבת מעגל היזמים במדינת ישראל ( 3% לעומת כ60% במדינות סקנדינביה למשל)
-השבחת איכות היזמים והמנהלים וצמצום מספר העסקים הנסגרים מדי שנה.
-הפיכת אזורי פריפריה לאזורים עתירי יזמות כמענה לחוסר במקומות תעסוקה.
-הרחבת היצור של מוצרים ישראלים וע"י כך הגדלת מספר העסקים והמועסקים במדינה
-הקטנת החסמים הבינלאומיים לסחר של עסקים קטנים בחו"ל.

ייעודי הקרן יכולים להיות רבים ומגוונים , אמנה רק כמה מהם :
-הפחתת נטל מס החברות ומס על עצמאיים .
-מתן מענקים , ערבויות להלוואות לעסקים ופתיחת קרנות לחדשות לעסקים קטנים ובינוניים .
- סבסוד לימודים והכשרות ליזמים בתחילת דרכם ולמנהלים בארגונים .
-בניית תוכניות אסטרטגיות להפיכת אזורים מוכי אבטלה לאזורי יזמות .
-מימון פעילויות של ליווי תמיכה וסיוע לעסקים
-השקעה ניכרת בפיתוח היצוא של עסקים ישראליים – עולם ומלואו.

השינוי הצפוי והמבורך במצב הכלכלי של מדינת ישראל הוא הזדמנות אמיתית להפוך את מדינת ישראל ובמיוחד הפריפריה שלה לכאלה המסייעים באמת למי שהחליט להקים עסק שרק יגדיל את מעגל התעסוקה והעסקים.

*הכותב הנו בעליה של חברת 'עופר לנדוי' לייעוץ וליווי עסקי לעסקים קטנים ובינוניים.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il