TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

השותפים בקידוח לוויתן מדווחים על תגלית גז טבעית משמעותית


דלק אנרגיה
גדעון תדמור, מנכ"ל דלק אנרגיה ואבנר חיפושי נפט: "התוצאות הן בשורה משמחת למשק האנרגיה בישראל ובעלות משמעות כלכלית ואסטרטגית עצומה"
השותפים בקידוח לוויתן הודיעו היום על תגלית גז טבעי משמעותית בקידוח "לויתן 1".

במסגרת הקידוח נתגלו בשכבת המטרה חולות מאגר באיכות טובה מאוד, המכילות גז טבעי, בעובי כולל (נטו) של לפחות 67 מטר במספר שכבות שונות מגיל טרצייר אוליגומיוקן (המקבילות גיאולוגית לחולות המאגר שזוהו בקידוחי תמר). המידע שנתקבל מהקידוח מאשר את הערכותיה של המפעילה טרום הקידוח בדבר טווח המשאבים המשוער(estimated resource range) לפיו ממוצע הפוטנציאל הכלכלי של משאבי הגז הטבעי הניתנים להפקה (Gross Mean Resources) בשדה לויתן מוערכים בכ-16 TCF (כ-BCM 453 ).

לאור האמור, קידוח "לויתן 1" הינו תגלית גז טבעי.

הקידוח ממוקם ברישיון רחל בעומק מים של כ-1,634 מטר במרחק של כ-135 ק"מ מערבית לחיפה וכ-47 ק"מ דרום מערבית לתגלית "תמר" הגיע לעומק של כ-5,170 מטר לתחתית המטרה העיקרית (פרוספקט NG10) ונערכו בו בדיקות שונות, לרבות בדיקות חשמליות (לוגים) והוצאת גלעין (Coring) משכבות המטרה לטובת בחינות נוספות.

לפי הערכת המפעיל, שדה לויתן משתרע על שטח גדול מאוד של כ-325 קמ"ר ועל כן יהיה צורך לבצע שני קידוחי הערכה או יותר על מנת להמשיך ולהעריך את היקף עתודות הגז בשדה לויתן.

עבודות הקדיחה בקידוח ימשכו כמתוכנן אל המטרות המשניות (פרוספקט לויתן אוליגוקן תחתון ופרוספקט לויתן קריטיקון תחתון) לעומק כולל של כ- 7,200 מטר.

התוצאות מהקידוח לשכבות העמוקות, צפויות להתקבל בתוך כחודשיים-שלושה.
בהתאם לתכנון המקורי, אסדה נוספת (Pride North America) צפויה להגיע למימי ישראל בתחילת 2011 במטרה לבצע קידוח הערכה בשדה לויתן, ואולם טרם נתקבלה החלטה מחייבת בדבר ביצוע הקידוח, מיקומו ותקציבו.

בכוונת השותפים בקידוח להמשיך ולבחון אפשרויות שונות לייצוא של הגז הטבעי שנתגלה לרבות באמצעות צנרת ו/או גז טבעי נוזלי (LNG) ולהערכת השותפים התוצאות הראשוניות מהקידוח עשויות לתמוך בביצוע פרויקט ייצוא בלפחות אחת מהחלופות האמורות בתנאים הפיסקאליים הקיימים.

אחוזי ההחזקה בזכויות בקידוח הינם כדלהלן:

השותף
נובל אנרג'י מדיטרניאן (המפעילה) 39.66%
דלק קידוחים, שותפות מוגבלת 22.67%
אבנר חיפושי נפט, שותפות מוגבלת 22.67%
רציו חיפושי נפט (1992), שותפות מוגבלת 15%


גדעון תדמור, מנכ"ל דלק אנרגיה ואבנר חיפושי נפט: "התוצאות הן בשורה משמחת למשק האנרגיה בישראל ובעלות משמעות כלכלית ואסטרטגית עצומה. כדי שניתן יהיה לממש את הפוטנציאל האדיר, חייבים להחריג את תגליות "לויתן", ו – "תמר" מכל שינוי פיסקאלי עתידי ולאפשר את פיתוחם המיידי שכן הם העוגן של כל תחום חיפושי הגז בישראל".

"התוצאות בקידוח לוויתן תואמות את הציפיות המוקדמות וממחישות את הפוטנציאל הטמון במים הכלכליים של מדינת ישראל.

" אנו סבורים כי תגליות תמר ולוויתן מהוות את "החלוץ לפני המחנה" - הן אלה אשר הפריחו את השממה הגיאולוגית והביאו את בשורת העצמאות האנרגטית לאזרחי ישראל. על מנת לממש את הפוטנציאל נדרשים המגזר הפרטי והממשלתי לפעול בשיתוף פעולה ועל בסיס הוגנות ויחסי אמון אשר במסגרתם מכבדים הצדדים את ההסכמות ההדדיות.

"מימוש הפוטנציאל הטמון בתגלית לוויתן מחייב את היזמים להשקעות עתק בתשתית לייצוא הגז בהיקף חסר תקדים של עשרות מיליארדי שקלים. הקמת תשתית יצוא תייצר מקומות עבודה רבים לאזרחי ישראל, תתרום לשיפור רמת החיים בישראל ותעניק למדינת ישראל מנוף גיאופוליטי אשר ישנה את מעמדה בזירה בינלאומית.

"טובת אזרחי מדינת ישראל מחייבת את ממשלת ישראל לראייה אסטרטגית המתעלה על שיקולים פוליטיים צרים ומבטיחה את קידומם של פרוייקטי תמר ולוויתן במהירות רבה ובתנאים אשר הובטחו ליזמים".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il