TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

מימוש רכש גומלין צפוי להסתכם ביותר מ-2 מיליארד דולר ב-2010


EMC
הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי במשרד התמ"ת הבטיחה הכנסת התחייבות לרכש גומלין במסמכי המכרזים במספר פרויקטים תשתיתיים גדולים: עיר הבה"דים בנגב, הרכבת הקלה בת"א, תחנת הכוח באשלים ותחנת הכוח OPC במישור רותם
מנכ"ל הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי במשרד התמ"ת עו"ד בינה בר-און, הציגה היום (א') בפני הממשלה את תוצאות פעילות הרשות בשנת 2010. הרשפ"ת אמונה על ניהול רכש הגומלין של ישראל וקדום שתוף פעולה תעשייתי ברכישות טובין ושירותים של המדינה, תאגידים, ממשלתיים ועיריות. רה"מ בנימין נתניהו בירך את הרשפ"ת על הפעילות המבורכת, והודה לה.

שר התעשייה, המסחר והתעסוקה בנימין (פואד) בן אליעזר אמר בישיבת הממשלה כי הרשפ''ת אחראית ליצירת ושימור עשרות אלפי מקומות עבודה בשנים האחרונות, חלקם הלא מבוטל בפריפריה, והכול על בסיס תעשייה מפותחת ותחרותית המסוגלת להתחרות במחיר, טיב ואספקה. "לרשפ''ת תרומה רבה לפתיחת המשק הישראלי לשווקים חדשים בחו''ל, לקידום התעשיות הבטחוניות והאזרחיות של ישראל, ליבוא ידע ושיטות יצור מתקדמות".

עו"ד בר-און הציגה בישיבה נתונים לפיהם במהלך שנת 2010 השיגה הרשפ"ת התחייבויות לרכש גומלין מ- 83 חברות זרות בהיקף מצטבר של כ- 380 מיליון דולר. מתוך כך, הושגו התחייבויות מ- 50 חברות בתחום הביטחוני בהיקף של כ- 150 מיליון דולר ומ- 33 חברות בתחום האזרחי בהיקף של כ- 230 מיליון דולר.

יתרת ההתחייבויות למימוש עומדת על כ-954 מיליון דולר, מתוכן כ-266 מיליון דולר של חברות אמריקאיות, כ-531 מיליון דולר של חברות אירופאיות וכ-156 מיליון דולר של חברות אסיאתיות.

היקף המימושים לשנת 2010 שדווחו עד כה הינו 421 מיליון דולר מ-45 חברות. מתוך כך, מימושים בהיקף של כ-294 מיליון דולר בתחום הביטחוני וכ-127 מיליון דולר בתחום האזרחי. ראוי לציין כי רוב החברות מדווחות על מימושים אחת לשנה וזאת רק ברבעון הראשון של השנה הבאה.

סך המימושים לפיכך, הצפויים לשנת 2010 הם למעלה מ-2 מיליארד דולר. לכ-30% מהחברות המחויבות עודפי מימוש של כ- 11 מיליארד דולר מעל מחויבויותיהן.

לפני הנתונים שהציגה בר-און עולה עוד כי בשנת 2009 נהנו מרכש הגומלין כ 400 מפעלים ישראלים (גידול של 45% לעומת שנת 2008) ומתוכם כרבע מהם קבלו הזמנות מחברות מחויבות בפעם הראשונה בשנה זו. 40% מהמפעלים הנהנים מרכש גומלין נמצאים בפריפריה ו-40% מהמפעלים הם מפעלים קטנים ובינוניים.

בחמש השנים האחרונות הסתכמו סך ההתחייבויות לרכש גומלין של החברות הזרות בארץ, בכ-3 מיליארד דולר. המימושים של חברות זרות בארץ הסתכמו לעומת זאת בכ-13 מיליארד דולר, שמשמעותם תוספת של למעלה מ-20,000 מקומות עבודה לשנה בממוצע, בכל אחת מחמש השנים האחרונות.

הרשפ"ת חתמה בשנת 2010 על הסכמי מסגרת חדשים לשיתוף פעולה תעשייתי כולל וארוך טווח עם 5 חברות זרות: EMC Corporation המייצרת מערכות אחסון ומערכות גיבוי למחשבים, Goodrich Corporation המספקת מערכות ושירותים למטוסים, Man המייצרת משאיות ואוטובוסים, Paccar המייצרת אף היא משאיות וחברת הפארמה הגדולה Pfizer.

הרשפ"ת הבטיחה הכנסת התחייבות לרכש גומלין במסמכי המכרזים במספר פרויקטים תשתיתיים גדולים: עיר הבה"דים, הרכבת הקלה בת"א, תחנת הכוח באשלים ותחנת הכוח OPC במישור רותם. כמו כן הושגה התחייבות מקופות החולים ובתי החולים הממשלתיים לדרוש רכש גומלין ברכישותיהם.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il