TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

מיטב: הצרות האירופיות ילוו אותנו עוד שנים רבות


מיטב
רון אייכל, כלכלן ואסטרטג ראשי: "עדות לחשש הנבנה של המשקיעים כלפי חלק מהמדיניות הפריפריאליות ניתן היה לראות בעלייה של פרמיות ה-CDS (חוב באירו ל-5 שנים) במדינות כגון ספרד, פורטוגל ואירלנד"
והנפגעת השבוע היא ספרד

השבוע, עיני המשקיעים הופנו להתפתחויות המגיעות מאירופה ודווקא לשליליות (החיוביות בהמשך). בפוקוס, היתה ההודעה של ההנהגה האירית על שורה של צעדים לצמצום הגירעון (בהיקף של 15 מיליארד אירו).

כמו כן, המשקיעים היו בהמתנה בכל האמור לפרטים לגבי תוכנית הסיוע לאירלנד. גם מהחזית הקוריאנית לא הייתה שלווה גדולה.

בקרב איגרות החוב של ממשלת אירלנד, הנמצאת במגעים מתקדמים לסגירת עסקה, נרשמה בשבוע האחרון מגמה מעורבת. האיגרת לטווח של שנתיים נסחרה בסוף השבוע בתשואה לפדיון של 4.74%, הנמוכה ב-48 נ"ב מאשר הייתה בסוף השבוע שעבר. מנגד, האיגרת ל-10 שנים נסחרה בסוף השבוע בתשואה לפדיון של 8.881%, הגבוהה ב-77 נ"ב מאשר הייתה בה בסוף השבוע הקודם.

כאמור, אירלנד מתכננת צמצום גירעון של 15 מיליארד אירו, אשר יגיע רובו, כ-10 מיליארד אירו מצמצום הוצאות (בעיקר מהפחתת השכר במגזר הציבורי ובשכר המינימום). מנגד, שיעור המע"מ יועלה מ-21% לכדי 23%. את תגובת האזרחים האירים אפשר לראות בתמונה משמאל.

אם הצעדים הללו עברו בשלום, הממשל האירי יצטרך לגייס חוב בהיקף של 65 מיליארד אירו בשנה הבאה. בהנחה כי הוא יקבל סכום גבוה מזה מהאיחוד האירופי, למעשה הוא לא יצטרך לצאת לשוק כלל בשנה זו. היום (א') צפויים להתפרסם פרטי תוכנית חילוצה של אירלנד. בבורסת המספרים זוכה המספר 85 מיליארד אירו (כ-113 מיליארד דולר).

ספרד חזרה השבוע לרשימה השחורה והיתה בכותרות דווקא לאחר שפרסמה נתונים חיוביים מבחינתה. בפעילות הממשלה בחודש אוקטובר נרשם עודף של יותר מ-5 מיליארד אירו. אמנם, לא כדאי להתבשם מדיווח זה, שהרי גם באוקטובר אשתקד נרשם עודף – כנראה שיש כאן עניין עונתי.

אולם הדבר החשוב הוא שספרד צמצמה בכמחצית את היקף הגירעון השנה, לעומת שנת 2009 – ראו תרשים. הגירעון בעשרת החודשים הראשונים של השנה הסתכם ב-2.96% מהתוצר בלבד (31.3 מיליארד אירו), בהשוואה ל-5.63% בתקופה המקבילה אשתקד, או לעומת 11.1% מהתוצר בכל שנת 2009.

כאמור, המשקיעים לא התייחסו לדיווחים אלו וכך, אגרת החוב של ספרד המיועדת להגיע לפדיון בעוד 10 שנים רשמה 8 ימים רצופים של ירידה בערכה. בסוף השבוע, נסחרה האיגרת ל-10 שנים בתשואה לפדיון של 5.157% הגבוהה ב-44 נ"ב מאשר היתה בסוף השבוע הקודם. בניגוד לאירלנד, גם האיגרת לשנתיים רשמה הפסד הון ונסחרה בסוף השבוע בתשואה לפדיון של 3.347%, עלייה של 42 נ"ב לעומת סוף השבוע הקודם. לצערם של הספרדים נראה כי הפוקוס חוזר אליהם.0 (וגם לשכנים ממערב – פורטוגל)

עדות לחשש הנבנה של המשקיעים כלפי חלק מהמדיניות הפריפריאליות ניתן היה לראות בעלייה של פרמיות ה-CDS (חוב באירו ל-5 שנים) במדינות כגון ספרד (עלייה של 63 נ"ב במהלך השבוע), פורטוגל (עלייה של 85 נ"ב) אשר אישרה השבוע תוכנית צמצומים אשר תביא את הגירעון מ-9.3% בשנת 2009 לכדי 4.6% ב-2011 ואירלנד (עלייה של 92 נ"ב). דווקא בפרמיית ה-CDS של יוון נרשמה בשבוע האחרון עלייה קלה בלבד של 3 נ"ב.

במהלך השבוע דווקא דיווחים טובים מאירופה

על רקע המערבולת הפיסקלית, דווקא נתוני המאקרו שפורסמו בשבוע האחרון לכלכלה האירופית היו טובים ואף הפתיעו לחיוב. כך, נרשמה עלייה במדד מנהלי הרכש (PMI) הן לסקטור היצרני (עלייה מ-54.6 נק' לכדי 55.5 נק' בנובמבר) וגם לשירותים (עלייה מ-53.3 נק' לכדי 55.3 נק' בנובמבר).

גם מדד ה-IFO (דומה לסקר החברות של בנק ישראל) הפתיע לטובה. כך, בעוד שהערכות השק היו לנסיגה של המדד, בדיעבד בחודש נובמבר נרשמה עלייה, לרמה הגבוהה מזו של אוקטובר.
אפילו נורבגיה דיווחה על צמיחה של 3.6% (במחירים קבועים ובמונחים שנתיים) ברבע השלישי של השנה.


להערכתנו, יש להבין כי כמעט בכל תסריט הגיוני, וגם באופטימיים שבהם, הצרות האירופיות ימשיכו ללוות אותנו עוד מספר שנים, ככל הנראה עד סוף העשור.
גם אם מהלכי הצמצום הפיסקליים ישאו פרי, עדיין המדינות האירופיות יצטרכו להתמודד עם יחס חוב לתוצר גבוה מאוד ולכן יצטרכו לשמור על גירעונות נמוכים מאוד (אם בכלל).
לצרות האירופיות, שיימשכו עוד שנים רבות, תהיה השפעה על מגמות המסחר, גם אם הן תהיינה לטווח קצר.

ארה"ב - נתונים מעורבים וצפי להפסדי הון בשוק האג"ח

הנתונים שהגיעו בשבוע האחרון מהמשק האמריקאי היו מעורבים. מחד, הפעילות בשוק הנדל"ן עדיין מאוד חלשה וגם ההזמנות של מוצרים בני קיימא לחודש אוקטובר הפתיעו לרעה עם צמצום של 3.3%. מאידך, נתוני הצמיחה לרבע השלישי עודכנו מעלה מ-2.0% לכדי 2.5% (הערכות השוק עמדו על 2.4%), מספר דורשי העבודה הראשוניים עמד על 407 אלף, לעומת צפי ל-435 אלף ומדד אמון הצרכנים של מישיגן לחודש נובמבר עלה ל-71.6 נק', שאף הן היו גבוהות מהערכות השוק.

למעשה, הן באוקטובר וככל הנראה גם בנובמבר ירשמו מחזיקי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים הפסדי הון. הטווחים הקצרים צפויים לרשום בנובמבר הפסד הון. האג"ח לשנתיים רשמה 2 שבועות רצופים של הפסדי הון.

מעניין לציין כי גם התפתחויות שליליות באירופה לא הביאו לכדי מעבר ברור לאג"ח האמריקאית (בעוד שהדולר האמריקאי נהנה מהצרות האירופיות). אנו מעריכים כי המשך הלחצים האינפלציוניים המגיעים משווקים מתעוררים המשולבים בכך שהמשק האמריקאי לא נכנס למיתון חדש ימשיכו להביא לכדי הפסדי הון בשוק האג"ח האמריקאי באופק של 12 החודשים הבאים. כך, אנו צופים כי ה-UST ל-10 שנים תיסחר בתשואה לפדיון טווח של 3.5% עד 4.0% בסוף 2011.

עונת החגים - לפי דיווח של ShopperTrak, עונת המכירות האמריקאית לא נפתחה בסערה, אך גם לא בנסיגה. המכירות ביום שישי השחור הסתכמו ב-10.69 מיליארד דולר המגלמות עלייה של 0.3% לעומת סך המכירות לפני שנה. ייתכן כי מכירות מוצרים בראשית נובמבר, שהיו חזקות למדי, החלישו את המכירות בסוף השבוע.

נציין כי המכירות הקמעוניות בארה"ב התרחבו ב-12 החודשים האחרונים בצורה נאה של 6.3% או 5.1% בניכוי האינפלציה. כלומר, גם על רקע שיעור האבטלה הגבוה, הצרכן האמריקאי ממשיך לרכוש.




טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il