TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

מיטב על טבע: רכישת טרמקס הגיונית, אך מצביעה על בעיה מתפתחת


לוגו טבע
גלעד אלפר, אנליסט במחלקת מחקר sell side: "הרוויה בשוק האמריקאי, התחרות האוראלית לקופקסון, התפתחות איטית של השוק הגנרי באירופה ולחץ מחירים – כולם מביאים לדעתנו לירידה לצמיחה אורגנית לשיעור חד ספרתי"
·טבע רוכשת את טרמקס תמורת כ-370 מיליון דולר. לחברה מכירות של כ-140 מיליון דולר באירופה של מוצרי בריאות האישה. הרכישה תתבצע במזומן, כלומר לא יהיה דילול ברווח מניה ויש להניח כי קניית החברה תייצר תשואה עדיפה על מזומן.

·יש לציין כי מכירות מוצרי בריאות האישה הקיימים של טבע ירדו ב-9% בחצי הראשון של 2010, וזאת כתוצאה מהשקת תרופה מתחרה גנרית לאחד ממוצרי החברה (גלולת היום שאחרי).

·במילים אחרות, טבע רוכשת כדי לעודד את הצמיחה האורגנית. ייתכן כי הדבר מאיר בעיה רחבה יותר של החברה, והיא ירידה ביכולת הצמיחה האורגנית של טבע בכללותה. הרוויה בשוק האמריקאי, התחרות האוראלית לקופקסון, התפתחות איטית של השוק הגנרי באירופה ולחץ מחירים – כולם מביאים לדעתנו לירידה לצמיחה אורגנית לשיעור חד ספרתי.

·אמנם רכישת רציופארם תייצר לחברה צמיחה בשנת 2011 אך ללא רכישה גדולה מאוד בשנה הקרובה, החברה עלולה למצוא את עצמה בשנת 2012 עם שיעורי צמיחה מאכזבים. האתגר, אם כן, הוא לרכוש חברות ענק (שהרי בסיס המכירות של טבע תפח מאוד לאחר רכישת באר ורציופארם) ולמזג אותן.

טבע השכילה עד היום לבחור חברות מצוינות ולמזג אותן בהצלחה, אולם מפאת גודלה של טבע, הסיכון הניהולי ברכישות נוספות משמעותיות, גדל.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il