TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

יותר טוב מנפט - חברות הגז והנפט מקבלות הטבות מס מפליגות


פרופ' יוסף מ' אדרעי, מרצה בכיר לדיני מיסים באוניברסיטת חיפה, קובע בחוו"ד שהוגשה לועדת הכלכלה כי לחברות הגז ניתנו הטבות מס מפליגות, מהן יוצא שהציבור השתתף בעלויות חיפושי הנפט בשיעורים גבוהים, ובתקופות מסוימות אף בשיעור הגבוה מ-50%
לקראת הדיון שמתקיים היום בוועדת הכלכלה שלחה האגודה לצדק חלוקתי, לחברי וועדת הכלכלה ולוועדת ששינסקי, נייר עמדה בו היא קוראת להעלות את התמלוגים בגין משאב הנפט והגז ולבטל את הטבות המס האדירות להן זוכות חברות הגז.

האגודה חשפה בפני חברי הועדת הכלכלה את ממצאי חוות דעתו של פרופ' יוסף מ' אדרעי, מרצה בכיר לדיני מיסים באוניברסיטת חיפה, בעניין תיקון חוק הנפט והעלאת התמלוגים, שנכתבה לבקשתה (מדובר בחוות דעתו המקצועית של פרופ' אדרעי שלא שולמה עבורה כל תמורה).

חוות הדעת קובעת כי מבחינה ציבורית מדובר בעסקה בלתי הוגנת ובלתי מאוזנת בצורה קיצונית ועל כן, יש צורך לתקן את החוק הקיים ולהעלות את שיעור התמלוגים הזעום העומד כיום על 12.5% שכן, התכלית הינה ראויה.

כמו כן, חווות הדעת מוכיחה כי לחברות הגז ניתנו הטבות מס מפליגות, מהן יוצא שהציבור השתתף בעלויות חיפושי הנפט בשיעורים גבוהים ובתקופות מסוימות אף בשיעור הגבוה מ - 50%. אולם למרות שותפות זאת, הציבור אמור לקבל חלק זעום מפירות התגליות. לעמדת חוות הדעת חברות הגז אומנם זכאיות לקבל חלק הוגן בעסקה, אך בין חלק הוגן לבין חמדנות בשיעורים בלתי מקובלים יש הבדל משמעותי.

במישור החקיקה הפיסקאלית חוות הדעת קובעת כי ההסדרים הקיימים, בעיקר הניכוי המיידי של הוצאות החיפוש וההפקה וניכוי האזילה, מקנים לחברות הגז הטבות מס מפליגות וניכוי כפול של הוצאות שלמעשה בראייה כוללת יוצרים מס שלילי.

מסקנת חוות הדעת היא כי מדובר בהטבות שלא היו עומדות כיום בביקורת שיפוטית ועל כן יש לפעול ללא דיחוי לביטול ההטבות ובעיקר לביטול ניכויי האזילה וכי אין בכך רטרואקטיביות.

בנייר העמדה טענה האגודה כי מנגנון החלוקה הנהוג בישראל הינו מרחיק לכת לטובת חברות הגז ומן הראוי לשנות את מנגנון המיסוי והתגמולים הנגבים באופן שחלקה של המדינה יוגדל.

האגודה טענה כי יש להגדיל את התגמולים בהיותם נתונים פחות למניפולציות ותכנוני מס וכן בשל היות התגמולים נפרדים ממערכת המס הכללית. במקביל יש לקבוע מנגנון ספציפי לסנקציות חמורות בגין הפחתת תשלומי התגמולים באופן מלאכותי. כמו כן, קראה האגודה, לבטל את הטבות המס הייחודיות שניתנו לחברות הגז.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il