TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הרפורמה הפיננסית בארה"ב מחייבת לחשוף את יחס השכר בין מנכ"ל לעובדיו


דולר אמריקאי
אחד מסעיפי חוק Dodd Frank מחייב את החברה לחשוף פי כמה משתכר המנכ"ל - בממוצע - מעובדיו
לפני כחודש ימים נכנסה לתוקפה הרפורמה הפיננסית בארה"ב, וחלק ממנה בא לידי ביטוי בחוק ששמו The Dodd Frank Act, כך פורסם היום ב"גלובס".

חלק מסעיפי החוק מתייחסים לאופן שבו מרחיבות החברות את הפירוט על שכר מנהליהן הבכירים. אחד מסעיפיו - שנועד לשפר את שקיפות החברות - מחייב אותן לציין מהו הפער בין שווי חבילת השכר השנתית של המנכ"ל לבין השווי החציוני של חבילת השכר של עובד בחברה. במילים אחרות, פי כמה משתכר המנכ"ל - בממוצע - מעובדיו.

זו הפעם הראשונה בה המחוקק האמריקני דורש מהחברות הציבוריות לחשוף נתון זה, ורבים טוענים כי הדרישה תיצור סיוט לוגיסטי עבור החברות, ותעניק לבעלי מניות אקטיביסטים למיניהם תחמושת נוספת בבואם להילחם בחבילות שכר נדיבות.

החציון של חבילת השכר של מנכ"ל חברה הכלולה במדד S&P 500 עמד אשתקד על 7.5 מיליון דולר, ואילו השכר החציוני בסקטור הפרטי עמד על 40 אלף דולר. במילים אחרות - הפרש של פי 188, נתון שמשרת בעלי מניות אקטיביסטים.

ביפן, לשם ההשוואה, מדובר בהפרש של פי 46 "בלבד", אך לבעלי המניות בחברות היפניות נתון זה לא ממש עזר. בעשור האחרון ביצועי המניות האמריקניות והיפניות היו זהים, ומכאן - להפרשי השכר לא היו השלכות על ביצועי החברות.

רוב המומחים אינם רואים תועלת בחוק החדש, כפי שעולה מדבריהם של שלושה אותם בחר לציין "פייננשל טיימס" באחד ממאמריו.





טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il