TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

"הדסון אנרגיה נקייה" מוכרת את חברת האנרגיה הסולארית Recurrent Energy לשארפ ב-305 מיליון דולר


אמיר אביב, מנכ"ל פועלים שוקי הון
היקף קרן הדסון מעל מיליארד דולר ועד כה היא השקיעה בשבע חברות מתחום האנרגיה הנקייה; אמיר אביב, מנכ"ל פועלים שוקי הון: "מדובר בהישג מרשים לקרן, שהצליחה להשביח את החברה בפרק זמן קצר ולרשום רווח משמעותי למשקיעים"
Hudson Clean Energy Partners, קרן פרייבט אקוויטי אמריקאית מובילה המתמחה בתחומי האנרגיה הנקייה, שפועלים שוקי הון היא בין יזמיה ומשקיעי העוגן שלה, ביצעה אקזיט ראשון: הקרן התקשרה בהסכם מחייב למכירת חברת האנרגיה הסולארית Recurrent Energy מקליפורניה לקונצרן היפני שארפ (Sharp) תמורת סכום של עד 305 מיליון דולר במזומן.

אמיר אביב, מנכ"ל פועלים שוקי הון, אומר כי העסקה, שאמורה להיות מושלמת עד סוף 2010, מהווה הצלחה מרשימה לקרן הדסון. "בפרק זמן קצר יחסית של כשנתיים הצליחה הקרן להשביח את החברה ולהפוך אותה ליעד אטרקטיבי לרכישה בעיני חברות ענק עולמיות בתחום האנרגיה הסולארית".

אביב הוסיף: "הבחירה של פועלים שוקי הון להיכנס לתחום האנרגיה הנקייה באמצעות קרן פועלים הדסון מוכיחה את עצמה, והעובדה כי הקרן משקיעה בחברות מארה"ב ואירופה משתלבת באסטרטגיה הגלובלית של פועלים שוקי הון. תחום האנרגיה הנקייה הינו בעל פוטנציאל צמיחה משמעותי, לאור הביקוש העולמי הגבוה לייצור והפקת אנרגיה ממקורות רוח, אנרגיית שמש ומקורות אחרים שאינם מזהמים, ואני בטוח שהצוות הניהולי המצוין של הקרן ימשיך להוביל אותה להצלחות נוספות".

אורן מונהייט יהב, סמנכ"ל פרייבט אקוויטי ונציג פועלים שוקי הון בוועדת ההשקעות של הקרן, המלווה מקרוב את פעילות הקרן משלבי התכנון שלה, אומר: "זהו הישג משמעותי ומוקדם לקרן, שהשלימה גיוס של כמיליארד דולר בדצמבר 2009 ועד כה כבר השקיעה מעל מחצית מהסכום שגויס בשבע חברות – אחת מהן Recurrent Energy. העובדה כי מספר משמעותי של משקיעים אסטרטגיים התמודדו מול שארפ על העסקה מלמדת על ההצלחה של מנהלי הקרן במימוש אסטרטגיית ההשקעה של הקרן".

קרן הדסון נוסדה בשנת 2007 ופועלים שוקי הון היתה כאמור בין יזמיה ומשקיעי העוגן שלה. הקרן הוקמה יחד עם קבוצת מנהלים בכירים יוצאי בנק ההשקעות גולדמן סאקס, ואליהם הצטרפו לאחר מכן מספר גופים בינלאומיים מובילים. הקרן משקיעה בחברות העוסקות באנרגיות מתחדשות – אנרגיית רוח ומערכות סולאריות, וכן בחברות מתחום התשתיות, אחסון אנרגיה וטכנולוגיות מבוססות אנרגיה חלופית.

את הקרן מובילים, כשותפים מנהלים, ניל אורבך, שייסד והוביל את מערך ההשקעות באנרגיה חלופית בארה"ב של גולדמן זאקס וג'ון קאבליר, לשעבר סגן יו"ר בחטיבה לבנקאות השקעות בקרדיט סוויס וראש יחידת בנקאות להשקעות של הבנק באנרגיה נקייה.

חברת Recurrent Energy, שמרכזה בסן פרנסיסקו, הפכה לאחת החברות המובילות בפיתוח מתקני אנרגיה סולארית, וצבר הפיתוח העתידי שלה מגיע להיקף של 2 ג'יגה-וואט, מהם 330 מגה-וואט בהתקשרויות קיימות. בין לקוחותיה נמצאים ספקי חשמל גדולים בקנדה וקליפורניה.

שארפ, חברה יפנית גדולה המוכרת גם מתחום מוצרי אלקטרוניקה בידורית, פועלת בפיתוח מתקני אנרגיה סולארית יותר מ-50 שנה והפכה למובילה בתחום זה ביפן. הרכישה של Recurrent Energy נודעה לחזק ולהרחיב את מעמדה. החברה הנרכשת תהפוך לחברה בת של שארפ, תוך שמירה של שמה ועל הצמרת הניהולית שלה בקליפורניה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il