TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

לידר: מכירת חלקה של אפריקה ישראל בכביש 6 - עיסקה מצויינת


כביש 6
אלון גלזר, סמנכ"ל מחקר בבית ההשקעות: "החברה התעקשה לא למכור את חלקה בכביש במחירים נמוכים בהרבה, והיא מקבלת מחיר גבוה משמעותית מהמחיר בו מכרו השותפים הקנדיים את חלקם בכביש לאחרונה"
הבוקר הודיעה אפריקה ישראל על מכירת חלקה בכביש 6 תמורת סכום שיגיע ל- 500 מיליון ₪ (תמורת חלקה העונד על 37.5%). התמורה הינה 475 מיליון ₪, ובנוסף החברה תקבל החזר של הלוואות בסכום של 25.6 מיליון ₪.

ראשית, יש לציין כי מדובר בעסקה מצוינת עבור החברה, שהתעקשה לא למכור את חלקה בכביש במחירים נמוכים בהרבה, והיא מקבלת מחיר גבוה משמעותית מהמחיר בו מכרו השותפים הקנדיים את חלקם בכביש לאחרונה. כביש 6 הוערך עד כה במודל הערכת השווי שלנו בפחות מ- 400 מיליון ₪, והמכירה תורמת עוד כ- 100 מיליון ₪ למודל ה- NAV של אפריקה. מחר, לאחר פרסום הדוחות הרבעוניים נעדכן את מודל ה- NAV של החברה.

ההשפעה על האג"ח הקצר: כפי שציינו לפני מספר ימים (לאחר ההודעה על כוונת דניה לרכוש את אפריקה מגורים), שני המקורות העיקריים לפירעון האג"ח הקצר הינם מימוש אפריקה מגורים והמכירה של כביש 6, כאשר תשומת לבכם שהמימושים הגדולים לא רק שתורמים משמעותית לביטחון שלנו בפרעון האג"ח הקצר, אלא גם מביאים לתשלום של חלק מהחוב בפועל:

במסגרת ההסדר של אפריקה סוכם כי במידה והחברה תבצע מימושים בהיקפים משמעותיים הדבר יחייב פירעון מיידי של חלק מהאג"ח הקצר (סדרה כ"ה) באופן הבא:

·מימוש שהתמורה נעה בין 400 – 600 מיליון ₪: כ- 50% מהתמורה של המכירה ישמשו לפירעון מיידי של האג"ח.

· מימוש שהתמורה מעל 600 מיליון ₪ - כ- 80% מהתמורה של המכירה ישמשו לפירעון מיידי של האג"ח.

והמשמעות היא שכ- 50% מהתמורה, כלומר כ- 250 מיליון ₪ יופנו לתשלום מיידי של החוב הקצר.

בהמשך לדברים, ניתן לראות כי השלמת עסקה למכירת אפריקה מגורים תביא לפירעון של עוד מאות מיליוני ₪, ולמעשה לפירעון של למעלה ממחצית החוב (סך הסדרה הקצרה עומדת על 1.06 מיליארד ₪), כאשר חשוב לציין כי לחברה קיימת אופציה לבצע פירעון מוקדם של האג"ח הקצר, וקיים סיכוי טוב שהחברה תבחר בדרך זו.

בשורה התחתונה: מכירת כביש 6 מחזקת את הביטחון בפירעון האג"ח הקצר של אפריקה. ככלל, אנו מאמינים כי לאפריקה אין למעשה כל אופציה מלבד תשלום האג"ח הקצר (לא ניתן לחשוב על מצב שהחברה תפנה להסדר נוסף בזמן שנותר עד פירעון האג"ח במאי 2012, וגם הסבירות שבעלי חוב אחרים יבצעו מהלכים שימנעו התשלום נמוכה), וביחד עם המהלכים שהחברה מבצעת למימוש שני הנכסים המרכזיים שמיועדים לתשלום החוב הביטחון בתשלום החוב הקצר ממשיך לעלות.

לאחר העליות של הבוקר האג"ח הקצר נסחר בתשואה של כ- 7% צמוד למדד.

לגבי החוב הארוך אין הרבה השפעה והוא עדיין תלוי בהתפתחויות העתידיות בחברה בעיקר ברוסיה ובארה"ב, כאשר ברור שהיכולת לממש את כביש 6 במחירים גבוהים מהצפוי תורמת לחברה, וגם לאג"ח הארוך כפועל יוצא מכך, אולם עדיין מדובר בסכומים לא משמעותיים ביחס לסך החוב הארוך שהינו מעל 3 מיליארד ₪.





טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il