TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אפסילון: תאוריית הקונספירציה שתציל את הכלכלה האמריקאית


בן ברננקי, יור הפדרל ריזרב
כלכלני בית ההשקעות: "הרי הבעיה המרכזית במשק האמריקאי אינה עלויות המימון הנמוכות ממילא, אלא העובדה שמעטים רוצים לקחת הלוואה ומעטים רוצים לתת אותה"
ברננקי הרס את החגיגה. כל כך רצינו שהוא יגיד משהו טוב, מעודד, שמח. אבל הוא לא. במקום שהוא ייתן לנו קצת עידוד, ברננקי סיפר ש"העסק" לא נראה מעודד במיוחד בזמן האחרון וכדאי שכולנו נתחיל להוריד ציפיות. ואת כל זה הוא אומר כשכולם היו בטוחים שתוכנית התמריצים תיקח את הכלכלה האמריקאית לשיאים חדשים של פריחה ותקבע את הצמיחה ברמה גבוהה לשנים הקרובות. אז זהו. שלא.

אבל ברננקי לא חידש מאומה. בסופו של עניין, הוא בסך הכל הקריא לנו את הכותרות של אתמול. עוד בזמן פרסום תוכניות התמריצים של הממשל הערכנו שתוכניות התמרוץ השונות לצד התהליך של חידוש המלאים יוכלו, במקרה הטוב להרים את ראשה של הכלכלה האמריקאית מעל המים לזמן קצר בלבד. גם התוכניות השאפתניות ביותר לא יכלו לגרום לבעיות המבניות הקשות של ארה"ב להיעלם.

הצרכן האמריקאי שנשא על גבו את הכלכלה האמריקאית שקוע בחובות, ועד שבעולם לא יימצא לו תחליף ראוי, הכלכלה הגלובלית תושפע מכך. מנכ"ל סיסקו, ג'ון צ'יימברס היטיב (כרגיל) להציג את תמונת המצב האמיתית בתארו את החשש שמלווה כיום את לקוחותיו מפני העתיד. הביטוי השולט בתיאוריהם של צ'יימברס וברננקי הוא "אי ודאות יוצאת דופן". ובמצב שבו אף אחד לא יודע מה יוליד היום שלאחרי, כולם שומרים את המזומן (אם נשאר) עמוק בכיס.

נחזור לברננקי. הנגיד האמריקאי אמר שעל מנת להתמודד עם המצב הבעייתי של הכלכלה הוא החליט לנצל את התקבולים שיגיעו מפדיונות הקרן של ה MBS שהבנק מחזיק על מנת לרכוש (עוד) אגרות חוב הממשלתיות שלו.אה?! אם הבנק המרכזי ירכוש אג"ח ארוך של ממשלת ארה"ב הכלכלה תתאושש? הרי הבעיה המרכזית במשק האמריקאי אינה עלויות המימון הנמוכות ממילא, אלא העובדה שמעטים רוצים לקחת הלוואה ומעטים רוצים לתת אותה.

מה כבר ישנה לצרכן הממוצע אם התשואה על העשר שנים תרד מ 2.9% ל 2.4% אם הוא ממילא לא מעוניין לקחת הלוואה. וכאן מגיעה תיאוריית הקונספירציה שפיתחנו. הרי גם ברננקי יודע שאין כרגע שום משמעות לירידה בריבית לטווח הארוך מאחר והבעיה היא בטווח הקצר. אבל יתכן שברננקי מכוון למשהו אחר לגמרי שכמעט נשכח בימים האחרונים: החוב האמריקאי.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il