TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הפועלים: נתוני המאקרו שפורסמו השבוע מצביעים על היחלשות הצמיחה של המשק הישראלי


בנק הפועלים
כלכלני הפועלים סבורים כי מחיריהן של מניות רבות ירדו לרמות אטרקטיביות להשקעה, אך עדיין קיים סיכון לתנודתיות גבוהה בזמן הקרוב נוכח האווירה בשווקים הגלובליים

שוק המניות

לא ניתן להתעלם מכך, שרמת הסיכון בשוק המניות המקומי נותרה גבוהה, בעיקר נוכח התנודתיות שנרשמת בשוקי המניות בעולם. לכך הצטרפו בימים האחרונים נתונים מאקרו כלכליים, שמצביעים על החלשות במגמת הצמיחה של המשק הישראלי. עם זאת, ראוי לזכור כי הכלכלה הישראלית עודנה חזקה מאוד בהשוואה לעולם המערבי, עם שיעורי צמיחה טובים (3.6% ברבעון הראשון), התייצבות בשוק העבודה ושיפור בתוצאותיהן של חלק ניכר מהחברות הגדולות בבורסה.

אנו סבורים כי מחיריהן של מניות רבות ירדו בחודשים האחרונים לרמות אטרקטיביות להשקעה, אולם הן עדיין מצויות בסיכון לתנודתיות גבוהה בזמן הקרוב נוכח האווירה בשווקים הגלובליים.

לאור זאת, אנו ממשיכים לראות בחיוב את ההשקעה במניות בראיה לטווח בינוני וארוך, עם דגש על האזהרה כי בטווח הקצר תיתכן עדיין רגישות גבוהה, בעיקר לנעשה מעבר לים. לפיכך חשוב מאוד להתאים את מידת החשיפה המנייתית בתיק לרמת הסיכון שמתאימה לכל לקוח באופן פרטני.

אנו ממשיכים בהמלצתנו למקד את התיק המנייתי בעיקר במניות נבחרות, ופחות במדדים. מבין המניות, אנו סבורים כי ישנה כיום עדיפות לחברות הפועלות בענפים דפנסיביים, וכן לחברות המוטות לשוק המקומי, כגון חברות התקשורת, המסחר, ויצרניות המזון. לקוחות בעלי אורך נשימה, יכולים להשקיע גם במניות בעלות סיכון גבוה יותר, כגון חברות הנדל"ן המניב הפעילות בישראל וחברות ממגזר הטכנולוגיה.


שוק האג"ח

מק"מ- התשואות הנמוכות באג"ח הממשלתיות מפחיתות במידה רבה את כדאיות ההשקעה בהן, ומצדיקות שמירה על רכיב הנזילות בתיק באמצעות המק"מ. לאור האמור ובהתחשב בתשואת המק"מ אל מול תחזיות הריבית, אנו סבורים כי המק"מ בתשואתו הנוכחית מומלץ להשקעה.

גילונים- הצפי לעלית ריבית מתונה בשנה הקרובה, בשילוב תוספות תשואה זניחות אינן תומכות בהשקעה בגילונים בתקופה הנוכחית.

שחרים- השחרים הקצרים אינם אטרקטיביים להשקעה בעוד השחרים הבינוניים מעניינים להשקעה בשל ציפיות האינפלציה הגלומות בהם. באשר לשחרים הארוכים, תשואתם של אלו עשויה לעלות בעקבות עליית תשואות בארה"ב, אם כי לא בתקופה הקרובה, לפיכך יש להשקיע בהן במינון נמוך.

צמודים קצרים - צמודים קצרים אינם מומלצים בהתחשב בציפיות האינפלציוניות הנגזרות מהשוק ולאור התשואה נטו השלילית הגלומה באגרות אלו. אנו ממליצים על השקעה באג"חים קונצרנים קצרים המדורגים גבוה, בהתחשב בתוספות התשואה הגלומות בהן.

צמודים בינוניים – ציפיות האינפלציה בטווחים הבינוניים בשלושת החודשים האחרונים, נמצאות קרוב לגבול העליון של יעד המחירים של 2.85%-2.95%.

אנו סבורים כי לאורך זמן, הציפיות האינפלציוניות הנגזרות משוק האג"ח צפויות להתמתן על פני העקום בכלל ובמח"מ הבינוני בפרט. אי לכך, אנו ממליצים על חשיפה נמוכה לצמודים הבינוניים הממשלתיים.

צמודים ארוכים - אנו ממליצים על השקעה בצמודים הארוכים אם כי, במשקל נמוך בשל התנודתיות הגבוהה המאפיינת אותן.

שוק המט"ח

השבוע (בניגוד לשבועות האחרונים), השקל נסחר באותו כיוון מול שני המטבעות העיקריים בעולם. הדולר והאירו התחזקו השבוע מול השקל וזאת בניגוד למגמת המסחר בשוק המט"ח הבינלאומי. השפעת המסחר בצמד דולר - אירו בעולם באה השבוע לידי ביטוי במגמת ההתחזקות החדה יותר של הדולר מול השקל ופחות של האירו מול השקל.

להערכתנו, השקל צפוי להיסחר בתקופה הקרובה במגמה מעורבת, בהשפעת התפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות בעולם. כמו כן, יושפע השקל מגורמים מקומיים מנוגדים. מחד, הגורם העיקרי התומך בהיחלשות השקל הוא רכישה אפשרית של דולרים על ידי בנק ישראל.

מאידך, בין הגורמים התומכים בהתחזקות השקל ניתן למנות את הכלכלה היציבה בישראל והציפיות להעלאות ריבית נוספות ע"י בנק ישראל (אם כי בקצב מתון) ובעקבותיהן, הרחבת הפער בין הריבית השקלית והדולרית.

לאור האמור לעיל, אנו ממליצים להחזיק מט"ח בשיעור של כ- 10%, תוך פיזור מטבעי הכולל דולר ארה"ב, דולר קנדי ויין יפאני, במטרה לצמצם את הסיכון.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il