TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

לאומי: "בטווח הקצר המסחר יתנהל תוך תנודתיות חריפה"


בנק לאומי
אמש נרשמו עליות שערים חדות בסקטור חיפושי הגז על רקע דיווחים של השותפויות, המחזיקות בשדה הקידוח רציו-ים לגבי היתכנות הימצאות גז בהיקף משמעותי
"להערכתנו, בטווח הקצר יושפע השוק ממשבר האמון בתוכנית האירופאית והמסחר יתנהל תוך תנודתיות חריפה", טוענים כלכלני לאומי בסקירתם השבועית. "הדבר מקבל משנה תוקף נוכח ההתפתחויות הגיאופוליטיות החדשות".

שבוע המסחר בשוק המניות המקומי התאפיין בתנודתיות חריפה, על רקע המסחר מעבר לים וההתחממות בזירה הגיאופוליטית. כך בתחילת השבוע נרשמו ירידות חדות בהובלת מניות הבנקים שהגיעו להיסחר בשפל של כ-0.9 על ההון העצמי בלבד. ביום חמישי התהפכה המגמה ונרשמו עליות חדות, בהשפעת עליות חדות בארה"ב לאחר פרסום נתוני מאקרו טובים מהצפוי, ועל רקע דיווחים של השותפויות, המחזיקות בשדה הקידוח רציו-ים לגבי היתכנות הימצאות גז בהיקף משמעותי.


עליות שערים חדות בסקטור חיפושי הגז

לאחר מספר חודשים בהם ציפו המשקיעים בסקטור חיפושי הגז להתייחסות של נובל אנרג'י, השותפה המרכזית בתגליות תמר ודלית וכן בשדה הקידוח רציו-ים ("לויתן"), פרסמה אמש החברה את התייחסותה לקידוח. על פי ההודעה שנמסר בעקבות הסקר הסייסמי, ההסתברות הגיאולוגית להימצאות הידרוקרבונים בפרוספקט "לויתן" הינה כ-50% (כלומר קיים סיכוי של 50% שלא יימצא כלל גז בפרוספקט).

בנוסף, ניתנה הערכה כי ממוצע הפוטנציאל הכלכלי של עתודות הגז הטבעי ברות ההפקה בפרוספקט הינו כ-16 TCF (כ-453 BCM), כמות כפולה מעתודות הגז בתגלית תמר ששוויה בשוק נאמד במיליארדי שקלים.

בעקבות הדיווח נרשם זינוק של עשרות אחוזים ביחידות ההשתתפות המחזיקות ברשיונות רציו-ים ובחברות המחזיקות בהן.

נציין כי "רציו" מחזיקה בכ-15% מהרשיונות, ו"אבנר" ו"דלק קידוחים" מחזיקות בכ-22.67% מהן כל אחת.
עוד נציין כי ל"רציו" השפעה על מדדי היתר, ונכון למועד הדיווח משקלה במדדי יתר 50 ויתר 120 עמד על כ-8.9% וכ-5.5% בהתאמה.

עונת הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של 2010 הסתיימה ומרבית התוצאות טובות. הירידות בשווקים במקביל לשיפור בתוצאות באו לידי ביטוי בירידה במכפילי הרווח (ההיסטורי) של חברות המעו"ף, וכיום עומד מכפיל הרווח של מדד המעו"ף על כ-15.76.

אג"ח

מגמה חיובית באפיק הממשלתי לנוכח ההערכות כי תוואי העלאות הריבית יהיה ארוך ומתון, זאת בהשפעת החשש מהשלכות שליליות של משבר החוב באירופה.

עדיפות לאפיק השקלי על פני זה הצמוד. מח"מ ההשקעה המומלץ הינו בינוני-ארוך, הן באפיק השקלי והן באפיק הצמוד. אטרקטיביות ההשקעה באפיק הקונצרני נמוכה.

אגרות החוב הקונצרניות רשמו עליות שערים חדות תוך צמצום פערי התשואות בינן לבין אג"ח ממשלתיות, תיקון למגמה השלילית שאפיינה אפיק זה בתקופה האחרונה.

מט"ח

השבוע נותר הדולר כמעט ללא שינוי מול השקל בדומה למגמת המסחר במטבע האמריקאי בעולם. מחזורי המסחר בשקל-דולר היו נמוכים מהרגיל, ללא התערבות מצד הבנק המרכזי, כשלאירועים בזירה הגיאו-פוליטית לא הייתה כמעט השפעה על מגמת המסחר.

הדולר ימשיך בתקופה הקרובה להתחזק בעולם ולשמור על יציבות מול המטבע המקומי. בעולם היורו צפוי להיחלש לעומת הדולר כתוצאה מהשלכותיה של תוכנית הייצוב בגוש היורו.

תוכנית זו תביא לריסון צמיחתן של מדינות ה-PIGS (פורטוגל, אירלנד, יוון וספרד) ולהגדלת נזילותו של המטבע האירופאי בשווקים. מול המטבע המקומי, יציבותו של הדולר תושפע מהיציבות היחסית שמפגין השוק המקומי שמלווה בזרימת מט"ח לארץ.
בטווח הארוך יותר, השטר הירוק צפוי להתחזק כתוצאה מהתאוששות הכלכלה האמריקאית.




טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il