TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

גידאמק הפסיד באוסיף 30 מ' ש"ח ברבעון הראשון


הכנסות החברה ברבעון הסתכמו בכ-40.4 מיליון שקל, לעומת כ-142.3 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד
חברת הנדל"ן אוסיף, בשליטתו של ארקדי גאידמק, סיימה את הרבעון הראשון של 2008 עם הכנסות של כ-40.4 מיליון שקל, לעומת כ-142.3 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד. הירידה נובעת בעיקר מקיטון בסעיף ההכנסות ממכירת דירות שהסתכם בכ-19 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2008 לעומת כ-135 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בהתאם לתקני החשבונאות הבינלאומיים (ה-IFRS) החברה מדווחת על הכנסות מהקמת בניינים למכירה רק עם השלמת הפרויקט ומסירת השטחים לרוכשים. במהלך שנת 2008 צפויות להמסר מלוא הדירות בשלב ב' בפרויקט אביב בגימל ואז גם תרשם ההכנסה ממכירתן שהינה כ-312 מליון שקל.
בהתאם לכך, צפויה אוסיף, כמצויין בדוח הרבעוני , לרשום במהלך השנים 2008-2010 הכנסות מצטברות בסך של כ-1.2 מיליארד שקל בגין שלושה פרוייקטים עיקריים בתחום מגורי היוקרה, הנמצאים כיום בביצוע: "אביב בגימל", "אביב בצמרת" ו"אביב באלתרמן". במקביל, צפויה אוסיף לרשום במהלך 3 השנים הקרובות רווח גולמי מצטבר של כ-230 מיליון שקל בגין שלושה פרוייקטים אלה.

ביתר סעיפי ההכנסות הציגה אוסיף גידול ברבעון הראשון של השנה. כך למשל, ההכנסות משכר דירה גדלו מכ-1.5 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2007 לכ-23.3 מיליון שקל ברבעון הראשון השנה, וזאת בעקבות הכללתה של חברת עוגן בדו"חות הכספיים ברבעון הראשון של 2008, בעוד שאשתקד החברה עדיין לא אוחדה בדו"חות אוסיף.
ההכנסות מניהול ואחזקת בניינים גדלו מכ-2.5 מיליון שקל ברבעון הראשון ב-2007 לכ-3.5 מיליון שקל ברבעון הראשון ב-2008. יצויין, כי אוסיף רשמה לראשונה הכנסות מביצוע עבודות שהסתכמו בכ-35.7 מיליון שקל וזאת, כתוצאה מאיחודה של חברת התשתיות והבנייה, א. ארנסון, בדוחות החברה החל מסוף בפברואר 2008.

אוסיף הציגה ברבעון הראשון של 2008 הפסד גולמי של כ-22 מיליון שקל, בהשוואה לרווח גולמי של כ-35 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד הגולמי נובע בעיקר משערוך שלילי של נדל"ן להשקעה בסך של כ-46 מליון שקל עקב הפחתת הפרש מקורי אשר יוחס לפרויקט אסותא בחברת עוגן נדל"ן מניב. בנטרול הפחתה זו, הרווח הגולמי של אוסיף ברבעון הראשון של 2008 היה מסתכם בכ-24 מליון שקל.

בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד של כ-30 מיליון שקל, הנובע בעיקר מהשערוך השלילי האמור של פרוייקט אסותא ומעלייה שנרשמה בהוצאות המימון של החברה, כתוצאה מאיחודה של חברת עוגן ומהוצאה חד פעמית בסך של כ-10 מיליון שקל בגין פרעון מוקדם של הלוואה בנקאית. כמו כן, יש לציין שהתוצאות אשתקד כללו רווח בסך של כ-38 מיליון שקל ממכירת האחזקה ב"מול" בסופיה שבבולגריה.

נחמן צבר, מנכ"ל אוסיף, אמר היום: "ברבעון הראשון של 2008 נמשך הביקוש לדירות יוקרה בפרוייקטי הדגל של החברה, אולם הדבר לא ניכר בהכנסות הרבעון בשל תקני החשבונאות הבינלאומיים ה-IFRS, שיביאו לכך שההכנסות בגין פרוייקטים מצליחים אלה יירשמו בדו"חות רק במהלך השנים הבאות. במקביל, אנו ממשיכים בפיתוח עסקיה של החברה בישראל ובחו"ל במטרה להשביח את סל הפרוייקטים והפעילויות שלה".

יצויין עוד, כי ממאזנה של אוסיף עולה שהונה העצמי של החברה עלה לכ-480.3 מיליון שקל בסוף מרץ 2008, בהשוואה לכ-365.5 מיליון שקל בסוף מרץ 2007. בקופת החברה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של כ-231.7 מיליון שקל. מאזן החברה מצביע על עלייה בהיקף נכסי החברה ברבעון הראשון של 2008 לכ-3857.6 מיליארד שקל לעומת כ-3,299.3 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקרו מרכישת השליטה בחברת א. ארנסון בפברואר 2008 ומהתקדמות ההקמה והשיווק של הפרויקטים של החברה .

מבחינת פיתוחה העסקי של אוסיף, החברה השלימה בפברואר 2008 את רכישת השליטה בחברת הבניה והתשתית הוותיקה ארנסון בהשקעה כוללת של כ-145 מיליון שקל. המיזמים הבולטים אותם ארנסון מבצעת כיום כוללים את נמל הכרמל בחיפה, הכנת נתיבי איילון בתל אביב להנחת מסילת רכבת שלישית, שני קומפלקסים של משרדים בתל אביב עבור עתידים וחיל האוויר, הקונסוליה האמריקנית בירושלים, גשרים רבים בדרך 431 ועוד מספר מיזמי תשתית באזור חיפה.

אוסיף השקעות ופיתוח, בשליטתו של ארקדי גאידמק, הינה חברת נדל"ן מובילה, הפועלת בתחומי הייזום והנדל"ן המניב בישראל ובחו"ל. החברה מתמחה בהקמת פרוייקטי יוקרה באזורי הביקוש, ובין היתר היא מקימה כיום את הפרוייקטים "אביב בצמרת" ו"אביב בגימל" בתל-אביב, "אביב באלתרמן" בהרצליה, "מרום נווה" ברמת גן ועוד. בתחום המניב בארץ פועלת החברה בעיקר באמצעות חברת הבת הציבורית, עוגן נדל"ן מניב, המוחזקת בשיעור של כ-85%. בחו"ל פועלת החברה בתחום הייזום, בעיקר בבוגלריה, רומניה וברוסיה, באמצעות חברת הבת, אוסיף מזרח אירופה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il