TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

מעלות העלתה את דירוג האג"ח של צים ל-B


החברה לישראל
מעלות: הפרופיל הפיננסי של צים לאחר כניסת ההסדר לתוקף נשאר חלש נוכח ההפסדים הגבוהים, והתזרים השלילי. זאת יחד עם מבנה הון ממונף וחשיפה לתנאי השוק הקשים השוררים בענף הספנות הקווית
מעלות העלתה את דירוג האג"ח של חברת צים, בבעלות החברה לישראל, ל-B עם תחזית דירוג יציבה לאחר השלמת הסדר החוב. קדמה לכך הורדת דירוג אגרות החוב של צים ל D מדירוג CC ותחזית דרוג שלילית.

מעלות הסבירה שהורדת הדירוג נובעת מהמתדולוגיה של החברה, לפיה השלמת ההצעה להסדר חוב שקולה לכשל בפרעון ההתחייבות. ההצעה להסדר החוב נבעה ממצוקה פיננסית ולא מהזדמנות, סבורים במעלות. הדחייה המשמעותית בפירעון קרן איגרות החוב בשילוב הפרופיל הפיננסי החלש של צים, יצרו תנאים שהגבילו את יכולתם של בעלי האג"ח לבחור בחלופות טובות יותר.

כחלק מהסדר החוב שנכנס לתוקפו ב-6 בינואר 2010 נדחה פירעון קרן איגרות החוב ל-2016 או לכל המאוחר ל-4 תשלומים שנתיים עד ל-2020 בתמורה להעלאה מדורגת של עד 1.2% בריבית המשולמת מדי שנה בין השנים 2015 ל-2020.

מעלות נימקה את העלאת הדירוג ל-B בכך שהפרופיל הפיננסי של צים לאחר כניסת ההסדר לתוקף נותר חלש נוכח ההפסדים הגבוהים, התזרים השלילי כשלצידם מבנה ההון הממונף והחשיפה לתנאי השוק הקשים השוררים בענף הספנות הקווית.

מעלות סבורה כי ענף הספנות ובעיקר הספנות הקווית עדיין סובל ממיתון עמוק, ומעריכה שהתנאים הקשים ימשיכו לשרור בו לפחות בטווח הקצר ושההתאוששות בענף תהיה איטית, תלויה בהתאוששות הכלכלה העולמית ומושפעת לרעה מצבר ההזמנות של אוניות חדשות. להערכת מעלות, תנאים אלו ימשיכו להעיב על הרווחיות שנמדדת באמצעות שיעור הרווח התפעולי התזרימי (Ebitda) להכנסות ועל יכולתה להפיק תזרימי מזומנים ברבעונין הקרובים.

יתר על כן מעלות סבורה, שלאור העובדה שהסדר החוב הכולל התמקד בדחיית פירעונות בלבד ולא היה כרוך במחיקת חובות, מבנה ההון של החברה יישאר סביב אותה רמת מינוף גבוהה גם בטווח הבינוני. בנוסף, צבר ההזמנות הגבוה עדיין של צים לאוניות חדשות מטיל ספק לגבי יכולתה של החברה להפחית את נטל החוב בטווח הבינוני.

מעלות מציינת שההסדר משפר את הנזילות של צים. למרות זאת, להערכתה, רמה זו עדיין פגיעה. חשיפה נמוכה ותלות גבוהה בתנאי שוק שעלולים להתגלות כקשיים מהמצופה עשויים לגרור את צים לגירעון תזרימי גדול מהצפוי. צים נשענת, בין היתר, על מימוש נכסים במהלך 2011, בעיקר בתחומים הנלווים לפעילות הספנות הקווית.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il