TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

קמן אחזקות: הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב- 3.8 מ' שקל, ההפסד בתשעת החודשים עמד על 4 מ' שקל


קמן
התוצאות הושפעו משיפור ברווחי שנפ, קו מנחה, Legacy Benefits ומרווחי תאת טכנולוגיות , לצד ירידה בהיקפי המכירות שהובילה להפסדים בחלק מחברות הסחר והתעשייה
קמן אחזקות, בשליטת רוני אלרואי מסכמת את תשעת החודשים הראשונים של השנה עם ההכנסות ממכירות של כמיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.3 מיליארד שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2008. על אף הירידה בהכנסות שיפרה קמן את תזרים המזומנים מפעילות שוטפת שהסתכם במהלך תשעת החודשים הראשונים של 2009 בכ-83.9 מיליון שקל, לעומת תזרים של כ- 19.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

קמן מדווחת על הכנסותיה בחלוקה לפי מגזרי פעילות עיקריים של תעשייה, קמעונאות, תעופה ומסחר:

הכנסות הקבוצה ממגזר התעשייה הסתכמו בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2009 בכ-99.9 מיליון שקל, לעומת כ-182.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנת 2008. עיקר השחיקה נבעה בעקבות קיטון של כ-50% במכירות של מתכות פינקלשטיין בע"מ, בעיקר בעקבות הירידות החדות במחירי המתכות בעולם וכן כתוצאה מהאטה בביקושים שנבעה מהמשבר בשוק העולמי. יצויין, כי לצד הקיטון במכירות בפינקלשטיין, עלה שיעור הרווח הגולמי לכ-22.3% לעומת כ-14.7% בתשעת החודשים הראשונים של 2008, וזאת הודות להתייעלות וצמצום הוצאות. למגזר זה משתייכות בנוסף חברת הגליל שתרמה גם היא לרווח בתקופה, אביגדור שסבלה מקיטון בביקושים וכן שנפ שהינה חברה כלולה ושסיימה את תשעת החודשים ברווח של כ- 15.4 מיליון שקל.

במגזר התעופה, המציג את פעילותה של ת.א.ת., שנרכשה על ידי קמן בדצמבר 2007, נרשמו בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2009 הכנסות בסך כ-258.2 מיליון שקל, בהשוואה לכ-285.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הקיטון במכירות מקורו בעיקר בירידה פעילות בארה"ב המרוכזת בחברת לימקו-פידמוט, שקוזזה על ידי גידול בפעילות תאת בישראל, שם הציגה תאת גם שיפור בשיעורי הרווח הגולמי כתוצאה מהתייעלות בתהליכי הייצור והתפעול. יצויין, כי חברת הבת של תאת לימקו פידמונט רשמה הוצאה חד פעמית ברבעון השני של 2009 בסך 6.1 מליון שקל בגין חתימת הסכם רישיון לחמש שנים עם ספק של פעילות ה- MRO בארה"ב, אגב ישוב מחלוקת מסחרית אשר הייתה קיימת מול הספק.

הכנסות הקבוצה ממגזר המסחר הסתכמו בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2009 בכ-586.3 מיליון שקל, לעומת כ-766.9 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2008. הירידה נבעה עקב המשבר הכלכלי בשוק העולמי שהביא לקיטון בביקושים בפעילותה של חברת מנדלסון בארץ ובארה"ב, המהווה כ-82% ממחזור המכירות של המגזר, וכן בפעילות של חברת קמן הנדסה.

חלק החברה ברווחי חברות מוחזקות, נטו הסתכם במחצית הראשונה בסך של כ-16.8 מיליון שקל, גידול של כ-211% לעומת כ-5.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול נבע כתוצאה מעלייה חדה ברווחי קו מנחה, מפעלי ע.שנפ ו-Legacy Benefits, חברה כלולה של קמן קפיטל ובקיזוז הפסדי חברת קמין נדל"ן ואמפייר.

ברבעון השלישי של השנה הסתכמו הכנסות הקבוצה ממכירות בכ-318.7 מיליון שקל, בהשוואה לכ-459.6 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2008. חלק החברה ברווחי חברות מוחזקות הסתכם בכ-12.7 מיליון שקל, בהשוואה לכ-1.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה רשמה החברה ברבעון השלישי רווח של כ- 3.8 מיליון שקל (מתוכו מיוחס לבעלי המניות הפסד של כ- 1.1 מיליון שקל), לעומת רווח של כ-14.1 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2008, מתוכו 6.7 מיליון שקל המיוחסים לבעלי המניות בחברה.

גיורא ענבר, מנכ"ל קמן אחזקות, אמר היום: "ברבעון השלישי נהנתה קמן מהשיפור בתוצאותיהן של החברות שנפ, קו מנחה, קמן קפיטל – שראוי לציין כי הצליחה לרשום רווחיות גבוהה במגזר הפיננסים בארה"ב על רקע המשבר במגזר זה. בנוסף, תרמו תאת ופינקלשטיין תרומה חיובית לתוצאות. מנגד, עדיין בחלק מחברות הקבוצה ניכרים אותות מסויימים של ההאטה במשק ובאים לידי ביטי בתוצאותיהן. ברבעון זה ניכר השיפור בתזרים המזומנים עליו, שנבע משיפור מבנה המאזן עליו שקדנו בחודשים האחרונים. כפי שציינתי בסיכום הרבעון הקודם, אנו סבורים כי עברנו כבר את נקודת השפל של המשבר הכלכלי, וניתן לומר בזהירות הראויה כי מסתמנת מגמה איטית של התגברות בביקושים בשווקים בהם פועלת קמן. אנו מתכוונים למקד את משאבי הבקוצה בעיקר בתחומי תעשיות המים והתעשיות הבטחוניות, בהם אנו רואים פוטנציאל צמיחה משמעותי לשנים הבאות".

בקופתה של קמן, על פי מאזן החברה, מצויים מזומנים ויתרות פיננסיות שוטפות בסך של כ-188.5 מיליון שקל. ההון של החברה נכון לסוף ספטמבר 2009 עומד על כ-417.9 מיליון שקל, ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות עומד על כ-107.2 מיליון שקל.

חברת הבת ישאל (81.6%), הנסחרת גם היא בבורסה בתל אביב, סיימה את תשעת החודשים הראשונים של שנת 2009 עם הכנסות ממכירות של כ-405.3 מיליון שקל בהשוואה לכ- 516.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בשורה התחתונה רשמה החברה בתשעת החודשים הראשונים של השנה רווח נקי בסך כ-2.6 מיליון שקל, (מתוכו מיוחס לבעלי המניות הפסד של כ- 3 מיליון שקל), זאת, בהשוואה לרווח נקי בסך 22.8 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים ל 2008, מתוכם מיוחס לבעלי מניות החברה כ- 10.4 מיליון שקל.

קמן אחזקות, בשליטת רוני אלרואי ובניהולו של גיורא ענבר, הינה חברת אחזקות המתמחה בתחומי המסחר (מנדלסון, אלכסנדרוביץ', DG ועוד), התעשייה והתעופה (באמצעות חברת הבת ישאל, המחזיקה בחברות הגליל, פינקלשטיין, שנפ, תאת ועוד). הקבוצה פועלת בישראל, בארה"ב ובאירופה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il