TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

בבנק ירושלים ממליצים להמשיך להיות סולידים בתיק ההשקעות


בנק ירושלים
בעקבות "פצצת המדד" תמי זנד מנהלת תחום ני"ע בבנק חושבת שכדאי להצמיד את ההשקעה למדד באג"ח בעלות מח"מ קצר
מדד המחירים לצרכן לחודש אפריל התפרסם ביום חמישי אחר הצהרים והטיל פצצה אמיתית בשוק ההון ובקרב הציבור כולו. סטיה של 50% מעבר לתחזיות. אחרי שכל החזאים וכלכלני המאקרו בשוק ההון העלו את תחזיותיהם לרמה של 1% התפרסם מדד אפריל והבהיל את כולנו בעובדה מפחידה שהייתה כאן אינפלציה של 1.5% בחודש אפריל.

הרגשנו מצוין את עליית המחירים כמעט בכל סעיף ברכיבי המדד ובעיקר באלה היומיומיים השוטפים שלנו. לא רק האורז אבל זו דוגמא מצוינת לכך שאחרון הקונים בסופר ידע שיש כאן אינפלציה ושהיא בהחלט הרימה ראש.

פרסום המדד היה כאמור בחמישי אחר הצהרים ומאז הדבר היחיד שנסחר היה הדולר, שהגיב כצפוי בירידה חדה אל מול השקל, מתוך הנחה שלקראת סוף חודש מאי יעלה נגיד בנק ישראל את הריבית המוניטארית. אבל האם באמת צריך סטנלי פישר להעלות את הריבית? האם עליית הריבית תיתן מענה נכון להשתוללות האינפלציונית העולמית, שבאה לידי ביטוי גם באינפלציה בישראל? מחירי האנרגיה עולים בכל העולם וכך גם מחירי המזון וריבית מוניטאריצת ישראלית גבוהה יותר לא תוכל להשפיע על כך.

בואו ונזכור כמה עובדות לגבי הכלכלה העולמית והמקומית: מחירי האנרגיה עולים בכל העולם וכך גם מחירי המזון וריבית מוניטארית ישראלית גבוהה יותר לא ממש תוכל להשפיע על כך. ארצות הברית, שמהווה את מרכז הכובד הכלכלי בעולם נמצאת בתקופה של מיתון או לפחות האטה בצמיחה. הצמיחה בישראל תהיה השנה נמוכה וכנראה שגם בשנת 2009. הדולר הנמוך פוגע מאוד ביצואנים ולא מעודד צמיחה. והעובדה המסכמת היא שריבית גבוהה תפגע בצמיחה ותחליש את הדולר.

עכשיו לא נותר לו לסטנלי פישר אלא רק לעשות מאזן של בעד ונגד העלאת הריבית ולשקול היטב האם באמת העלאת הריבית תפתור את בעיית האינפלציה בישראל. אני אישית חושבת שדווקא מהלך מפתיע של השהיית העלאת הריבית יכול לתרום יותר מהעלאת הריבית כבר בסוף חודש מאי.

בנתיים, צריך להמשיך להיות סולידיים בתיק ההשקעות, להצמיד כמה שאפשר למדד באמצעות השקעות באג”ח בעלות מח”מ קצר. שימו לב שבאג”ח הממשלתיות הצמודות יש תשואה שלילית וכדאי לבדוק חלופות קונצרניות שיכולות להציע תשואות מעניינות אם כי בסיכון גבוה יותר. את החלק השקלי כדאי להשקיע בגילונים עם הריבית המשתנה, או אפילו עדיף בתעודות סל על גילון, ולהנות גם מיתרון מיסויי.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il