TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

בלאומי מעריכים כי המגמה בטווח הקצר תהיה חיובית אך תנודתית


בנק לאומי
בסקירה שבועית על שוק ההון לאומי מציינים גם את ההתעוררות בשוק הנפקות המניות
לאחר העליות החדות שנרשמו בשוק המניות המקומי בשבועות האחרונים, התאפיין שבוע המסחר הנוכחי בירידות שערים, תוך שהוא מפגין "עצמאות" לעומת המסחר מעבר לים. מימושי הרווחים ניכרו בכל הענפים, כאשר מנגד בסקטור התקשורת ניכרה יציבות יחסית. המגמה השלילית לוותה בעלייה בסטיות התקן הגלומות באופציות על מדד המעו"ף, ו"מדד הפחד" שבגל העליות האחרון ירד אל מתחת ל-20%, הגיע במהלך השבוע אל כ- 30%. מחזורי המסחר נותרו גבוהים. אלו עמדו בממוצע יומי על כ-2.1 מיליארד ₪, לעומת כ-2.2 מיליארד ₪ בשבועיים הקודמים ובהשוואה לממוצע של כ-1.45 מיליארד ₪ מאז תחילת השנה.
בסיכום שבועי ירדו מדדי המעו"ף ות"א 75 בשיעור של כ- 2.9% וכ- 2.1% בהתאמה, מדדי הבנקים ונדל"ן 15 ירדו בכ- 2.2% וכ- 1.1% בהתאמה ומדד היתר 50 התממש בכ- 2.4%.

הענף ש"תפס" השבוע את עיקר תשומת הלב היה ענף התקשורת. "בזק" שפרסמה בשבוע שעבר דוחות כספיים טובים, והחליטה על מדיניות דיבידנד לפיה תחלק מידי חצי שנה 100% מהרווח הנקי, הודיעה השבוע על הסכם לפיו "זאבי אחזקות" (בכינוס נכסים) התקשרה בהסכם עם UBS למכירת כ-5.85% ממניות בזק. ההסכם נסגר במחיר של 7.43 ₪ למניה (נמוך ממחיר המניה בשוק), והמניות שנמכרו מיועדות להפצה.
"פרטנר" ריכזה גם היא עניין על רקע עסקת בעלי שליטה - לקראת סוף השבוע דיווחה החברה כי "סקיילקס" תרכוש כ-51.3% מ"פרטנר" תמורת 67 ₪ למניה, נמוך ממחירה בשוק. העסקה הושלמה לאחר שבתחילת השבוע פרסמה "פרטנר" את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2009 אשר בהם הציגה ירידה של 1.6% בהכנסות, קיטון של 4.5% בהכנסות ממנוי ושחיקה ברווח התפעולי.

חברות נוספות הציגו השבוע תוצאות חלשות יחסית לרבעון השני של השנה. "מכתשים אגן" פרסמה כצפוי דוח חלש (לאחר שפרסמה אזהרת רווח). התוצאות הושפעו לרעה מתנאי מזג האוויר, מירידה בביקושים של החקלאים, מהתחזקות הדולר ומהירידה במחיר הגלייפוסייט (שאחראי לכ-10% מהכנסות החברה). כמו כן השפיעו לרעה מספר אירועים חד פעמיים: תשלום מס בעקבות חלוקת דיבידנד של חברות בנות בחו"ל (כ-15 מיליון $), הפרשה חד-פעמית בגין הוראות הרשויות בברזיל לחברה הבת להימנע מייצור זמני של מספר פורמולציות, והפחתת מלאי בגובה של כ-11.2 מיליון $.

"אורמת תעשיות" פרסמה תוצאות מעורבות. מחד, הכנסות מגזר המוצרים גדלו בכ-116%, אך מנגד, במגזר החשמל אשר אחראי לכ-2/3 מהכנסות החברה, נרשם קיטון של כ-2% בהכנסות ונמשכה השחיקה בשיעורי הרווח הגולמי.

"אלביט מערכות" סיכמה את הרבעון השני עם גידול של כ-11.5% וכ-7.2% בהכנסות וברווח הגולמי בהתאמה, אך עם ירידה בשיעורי הרווח. ירידה זו "נורמלית" ונובעת בעיקר משיעורי רווחיות חדים ב-2008 בשל מספר הזמנות קצרות-טווח.

בזירת המאקרו, הסימנים לשיפור במצב הכלכלה הריאלית נמשכים. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה נתונים המצביעים על כך שבחודשים האחרונים ניכרת עלייה בייצוא הסחורות, כאשר במקביל לה חלה התייצבות בייבוא מוצרי ההשקעה והגלם. בייבוא מוצרי הצריכה אף נרשם שיפור, דבר שייתכן ומצביע על כך שייתכן ודווקא השיפור בצריכה הפרטית יתרום לחזרת המשק לצמיחה ברביעים הקרובים.

עוד נציין כי גם בזירת ההנפקות ניכרים ניצני התעוררות. כך, לראשונה מזה זמן רב ביצעה השבוע חברה ישראלית הנפקת הון (מניות) לציבור. זאת, לאחר שבתקופה האחרונה ניצלו מספר רב של חברות את הסביבה הנוכחית בשוק ההון להנפקות של אג"ח לציבור.


מבט לעתיד: להערכתנו, בטווח הקצר צפויה המגמה להיות חיובית, בעיקר על רקע ריבוי סימנים להתייצבות המצב הכלכלי והתשואות הנמוכות הצפויות באפיקים הסולידיים. יחד עם זאת, רמת התנודתיות צפויה להיוותר ברמה גבוהה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il