TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

שר האוצר העביר לאישור ועדת כספים תקנות להפעלת קופות גמל אישיות


שטייניץ
יובל שטייניץ: "מדובר בצעד שיאפשר לחוסך להחליט באלו נכסים ספציפיים יושקע החיסכון הפנסיוני שלו"
שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, העביר היום לאישור ועדת כספים תקנות שמסדירות את הפעלתן של קופות גמל אישיות בישראל (IRA). הפעלתן של קופות אלו מהווה צעד משלים לרפורמות שבוצעו בתחום החיסכון הפנסיוני בשנים האחרונות אותן הוביל משרד האוצר.

הפעלת המכשיר היא צעד משלים להסדרה בנושא של התאמת מסלול החיסכון הפנסיוני לגיל החוסך. קופת גמל אישית תעניק לחוסך אלטרנטיבה נוספת לניהול כספיו לגיל פרישה, במידה וברצונו לנהל את חסכונותיו בעצמו ולא במסגרת המסלולים השונים, הן המסלולים תלויי הגיל והן המסלולים המתמחים (לדוגמא – מסלול מנייתי, אגרות חוב, שקלי וכו') שמציעים לו הגופים המוסדיים.

משמעות החיסכון בקופת גמל אישית הינה מתן אפשרות לחוסך לנהל באופן בלעדי את חסכונותיו. מהלך זה צפוי להגביר את מעורבות ציבור משקי הבית בשוק ההון, לסייע בהגברת המודעות הפיננסית בקרב ציבור החוסכים, להגדיל את מספר מוקדי קבלת החלטות ההשקעה במשק ולעודד את הגופים, הישראלים והזרים, הפועלים בשוק לפתח את שוק המוצרים והשירותים שעומדים לרשות ציבור החוסכים.

בנוסף, מסגרת החיסכון בקופת גמל אישית תאפשר לחוסכים להוזיל את עלויות דמי הניהול המשולמות על חסכונותיהם באמצעות שימוש בהשקעה במכשירים פיננסיים בעלות מדיניות השקעה פסיבית ולטווח ארוך עם עלויות ניהול נמוכות מאלו הקיימות היום.

שטייניץ מסר כי "הפעלת קופות גמל אישיות בישראל מציעה מודל שבו לראשונה יכול החוסך להחליט באלו נכסים להשקיע את כספי החיסכון הפנסיוני שלו. החוסך יהיה האחראי הבלעדי לקבלת החלטות ההשקעה שיחולו ביחס לניהול כספיו, בין אם יבחר לנהל את השקעותיו בעצמו ובין אם יבחר לנהל את השקעותיו באמצעות מנהל תיקים שמועדף עליו".

בשלב ראשון, מוצע ליישם מודל זה על קרנות השתלמות ועל שיעור מוגבל מתוך סך הכספים שמפקידים חוסכים עצמאים (כספים שאין כנגדם הפקדת מעביד בקופות הגמל). הגבלה זו תיצור את האיזון המתאים בין הרצון לאפשר ניהול כספים באופן עצמאי לחלוטין ומנגד תמנע ניהול של כספים שעונים לרוב על הגדרת ה"רובד הראשוני" של כספי החיסכון פנסיוני.

במהלך השנים, ולאור המסקנות שיעלו בעקבות בחינת יישומה בפועל של קופת גמל בניהול אישי, תבחן מחדש האפשרות להרחיב את אפשרויות ניהול הכספים בקופת גמל אישית גם עבור סוגים אחרים של כספים.

הפעלת קופת גמל אישית היא מכשיר השקעה מקובל בעולם, בארה"ב כרבע מהכספים המיועדים לפרישה נחסכים באמצעות קופות גמל אישיות כאשר גם בבריטניה היקפי החיסכון באמצעות מכשיר זה הולכים וגדלים מהותית בשנים האחרונות.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il