TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

שר האוצר חתם על תקנות שנועדו להגביר את מעורבות הגופים המוסדיים בשוק ההון בישראל


שטייניץ
מדובר בצעדים שמטרתם להבטיח מיצוי מלא של זכויות ציבור החוסכים בישראל באמצעות הגופים המוסדיים; יוכלו להצביע באסיפות כלליות של תאגידים בהתאם להמלצות גוף מקצועי חיצוני
שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, חתם על תקנות המאמצות את המלצות ועדת "חמדני" הכוללות מהלכים שנועדו להגביר את מעורבות הגופים המוסדיים בשוק ההון בישראל. במסגרת זו, הפיץ הממונה על שוק ההון, ידין ענתבי, חוזר המכיל הוראות משלימות לסעיפי התקנות.
המלצות הוועדה בראשות פרופ' אסף חמדני, שפורסמו בראשית שנת 2008, התקבלו על דעת הרשות לניירות ערך, משרד המשפטים, הגופים המוסדיים והאקדמיה שנציגים מטעמם חברים בוועדה.

וועדת חמדני המליצה על צעדים שמטרתם חיזוק מעורבותם של הגופים המוסדיים בשוק ההון בישראל על מנת להבטיח מיצוי מלא של זכויות ציבור החוסכים בישראל באמצעות הגופים המוסדיים. המלצות הוועדה, כפי שבאות לידי ביטוי בתקנות ובחוזר, שמות דגש על חובת ההשתתפות של הגופים המוסדיים באסיפות בעלי מניות ומחזיקי אג"ח, התמודדות עם ניגודי עניינים הנוגעים לקשרים עסקיים של הגופים המוסדיים עם חברות בהן הם משקיעים, הגברת מעורבות הגופים המוסדיים במינוי דירקטוריונים חיצוניים בחברות ציבוריות ועידוד הגופים המוסדיים למעורבות פעילה בתחומים אחרים של ממשל תאגידי בחברות בהם הם משקיעים.

לראשונה, מאפשרות התקנות לגופים המוסדיים להצביע באסיפות כלליות של תאגידים בהתאם להמלצות גוף מקצועי חיצוני, כפי שמקובל במדינות אחרות בעולם. מטרת הסדרה זו היא לעודד קיומו של גוף מקצועי בישראל, אחד או יותר, המתמחה בהמלצות לגופים המוסדיים לגבי הצבעה בנושאים העולים לאסיפות כלליות. הסיוע מגורם מקצועי יאפשר לגופים המוסדיים להקטין את בעיית ניגודי העניינים הקיימים בשוק ההון הישראלי בכך שהחלטות ההצבעה ייקבעו על ידי גוף מקצועי אובייקטיבי ולא על ידי הגופים המוסדיים. כך יוכלו הגופים המוסדיים לנצל את כוחם טוב יותר באמצעות ריכוז זכויות ההצבעה אצל הגוף מקצועי שיהווה גורם השפעה משמעותי יותר על החברות, מאשר כל גוף מוסדי בנפרד.

המלצות הוועדה מסדירות את האפשרות של גוף מוסדי למנות דירקטור מכוח אמצעי השליטה בהם הוא מחזיק בחברות השונות. מינוי דירקטור מטעם הגוף המוסדי עשוי להיות אמצעי ראוי, יעיל ומאוזן לפיקוח על התנהלות החברות המוחזקות, וזאת בהתחשב במעמד הגוף המוסדי כמשקיע פיננסי.

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, ציין כי יישום המלצות הוועדה יבטיח שלגופים המוסדיים יינתנו כלים נוספים לחיזוק מעמדם כשומרי הסף של שוק ההון, בכל הנוגע להתנהלותם מול החברות, אופן הפיקוח עליהן והבקרה על אופן פעילותן, ובפרט בהיבטים של ממשל תאגידי. מעורבות פעילה של הגופים המוסדיים בפיקוח על החברות הציבוריות תבטיח את השמירה על האינטרסים של ציבור החוסכים בישראל ובכך תתרום לרווחת כלל ציבור המשקיעים. מעורבות זו של הגופים תהווה נדבך נוסף בשכלולו של שוק ההון הישראלי והפיכתו לשוק יעיל, מתקדם ואיכותי יותר.


להלן עיקרי הדברים הקבועים בתקנות ובחוזר:

1 . חובת השתתפות באסיפות כלליות
קביעת רשימה מינימלית של החלטות מהותיות שלגביהן יהיה חייב הגוף המוסדי להשתתף ולהצביע בעד או נגד, ובכלל זה אישור עסקאות בעלי עניין, מינוי דירקטורים חיצוניים, הפרדת תפקידי יו"ר ומנכ"ל, וכל החלטה אחרת הטעונה רוב מיוחד לפי חוק החברות.
2 . התמודדות עם ניגודי עניינים
קביעת מספר אמצעים להתמודדות עם החשש מפני השפעת ניגודי עניינים על הצבעות גופים מוסדיים:
א. שקיפות - גוף מוסדי יידרש לדווח לציבור על מדיניות ההצבעה שלו בסוגיות שונות והאם ההצבעה בפועל נעשתה בנסיבות המקיימות חשש לניגודי עניינים.
ב. הצבעה ביחס לתאגידים קשורים - אופן ההצבעה לגבי תאגיד שהוא צד קשור לגוף המוסדי, ייקבע על ידי הנציגים החיצוניים בוועדת ההשקעות.
ג. עידוד גופים מוסדיים להיעזר בשירותיהם של גורמים מקצועיים המתמחים בגיבוש המלצות הצבעה (ר' להלן).
3 . גיבוש המלצות הצבעה על ידי גופים מקצועיים
גוף מוסדי יהיה רשאי להתקשר עם גורם מקצועי לשם גיבוש המלצות הצבעה, ויהיה זכאי בשל כך, בתנאים מסוימים, להקלה בחובות הדיווח ובדרישה לנוהל הצבעה מיוחד בכל הנוגע לצדדים קשורים.
4 . ממשל תאגידי
ועדת ההשקעות של הגוף המוסדי תקבע מדיניות להערכת השקעות בהתאם לאמות מידה של ממשל תאגידי ותפרסם אותה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il