TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

ועדת הכספים אישרה הצעת האוצר להעמיד ערבויות מדינה בהיקף של 5 מיליארד ₪ לצורך סיוע ליצואנים


שטייניץ
שר האוצר: "ישראל היא מדינה מוטת יצוא ולכן משרד האוצר רואה חשיבות עליונה בסיוע למגזר זה בעת המשבר"
ועדת הכספים אישרה הבוקר את הצעתו של משרד האוצר להעמיד ערבויות מדינה בהיקף של 5 מיליארד ₪ כדי לסייע ליצואנים הישראלים. כמו כן אישרה הועדה שינוי בתנאי הערבות של חברת אשרא, החברה הממשלתית לביטוח סחר חוץ.

לדברי שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, "ישראל היא מדינה מוטת יצוא ולכן משרד האוצר רואה חשיבות עליונה בסיוע למגזר זה בעת המשבר". לדבריו, "משרד האוצר מוציא לפועל מהלכים מתוך התכנית הכלכלית "בלימה ותנופה" באופן מהיר, זאת מתוך המחויבות למנוע מחד, את הגידול באבטלה ומאידך, לייצר מנועי צמיחה למשק הישראלי."

החשב הכללי שוקי אורן, ציין כי "כלי התמיכה בייצוא שהוצגו הבוקר, הם כלים אפקטיביים ומהירים שיתנו יתרון ליצואן הישראלי. הסיוע שינתן ע"י הממשלה הוא אך ורק לעסקאות ייצוא של חברות ישראליות, שהמרכיב הישראלי בעסקת היצוא עולה על 50%, בכדי לתמוך באופן ישיר בפעילות הכלכלית במשק ".

המשבר הכלכלי העולמי הביא לירידה חדה בהיקף היצוא מישראל. מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי בחודשים נובמבר 2008 עד ינואר 2009 חלה ירידה של 43.6% (בשיעור שנתי) בהיקף היצוא. בין החודשים פברואר עד אפריל 2009 נמשכה מגמת הירידה והיא עמדה על שיעור של 27.5% (בשיעור שנתי). על מנת להקל על מחנק האשראי ולשמר את הפעילות העסקית, הוחלט על הפעלת חבילת צעדים משמעותית בתחום האשראי אשר יסייעו לייצוא הישראלי לצלוח תקופה קשה זו.

המהלכים שאושרו על ידי ועדת הכספים:

סיוע בביטוח עסקאות יצוא לטווח קצר באמצעות העמדת ביטוח משנה בהיקף של 4 מיליארד ₪ לחברות ביטוח האשראי

בעקבות המשבר העולמי חלה עלייה משמעותית בסיכון האשראי של חברות עסקיות בעולם. כתוצאה מכך, חברות ביטוח האשראי בכל העולם, ובכלל כך בישראל, החלו להקטין את מסגרות האשראי ליצואנים דבר המקשה עליהם בביצוע עסקאות יצוא.

מתוך החשיבות שבייצוא כמנוע צמיחה למשק כולו הוחלט לסייע לייצוא באמצעות השתתפות בנטילת חלק מהסיכון בתחום ביטוח האשראי לטווח קצר בעסקאות ייצוא והגדלת מסגרות האשראי לייצואנים ובדרך זו לסייע להגדלת הייצוא הישראלי .

לצורך כך יעמיד החשב הכללי ביטוח משנה חלקי לחברות ביטוח האשראי הפרטיות, בהיקף כולל של 4 מיליארד ₪, על מנת להגדיל את הכיסוי הביטוחי של היצואנים. היקף ביטוח המשנה שהמדינה תעמיד למבטח יהיה בשיעור של עד 50% מהיקף הביטוח שהעמידה חברת הביטוח לכל יצואן ללא מתן ביטוח המשנה כאמור.

כלי נוסף שאושר היום הינו מתן ערבות מדינה בהיקף של 1 מיליארד ₪ לצורך העמדת ערבויות מכרז (לצורך השתתפות במכרזים), ערבויות ביצוע (לצורך ההתקשרות עצמה) וערבויות מקדמה (לצורך קבלת תשלום כמקדמה) לעסקאות יצוא באמצעות המערכת הבנקאית.

לאור המשבר הכלכלי, ליצואנים הישראליים יש כיום קושי בהעמדת ערבויות לטובת הקונים בחו"ל, וזאת בעיקר בשל הקטנת מסגרות האשראי שהבנקים מעמידים לטובת היצואנים. העמדת ערבויות מסוג זה, כאמור, הינה חיונית לצורך התמודדות במכרזים בחו"ל ולצורך התקשרויות עם קונים בחו"ל. על מנת לסייע לייצואנים בבעיה זו יקח החשב הכללי חלק מן הסיכון שבהעמדת הערבויות הבנקאיות, בהיקף כולל של עד 1 מיליארד ₪ (שיחולק בין הבנקים), באופן שיקטין את העומס על מסגרות האשראי הקיימות של היצואנים. כיוון שחלק מהסיכון שבהעמדת הערבות יוטל על הבנק, המדינה לא תצטרך לבדוק באופן פרטני כל ערבות ולפיכך ההליך לא יהיה כרוך בבירוקרטיה.

כלי נוסף עליו שאושר ע"י ועדת הכספים הוא שינוי בתנאי ערבות המדינה לחברת אשרא (חברת הביטוח הממשלתית לביטוחי סחר חוץ). כיום ערבות המדינה לחברת אשרא לצורך ביטוח סיכוני סחר חוץ עומדת כיום על 1 מיליארד דולר. כחלק מהסיוע ליצואנים אישר החשב הכללי לחברת אשרא, בתוך מסגרת הערבות הקיימת, לשתף פעולה עם חברות הביטוח הפרטיות לצורך חלוקה בין הביטוח הפוליטי והמסחרי ובין הטווח הקצר לטווח הארוך ובכך לסייע לביצוע עסקאות ייצוא.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il