TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

מ"מ מנכ"ל בנק הפועלים ביחס למשבר: "המערכת הבנקאית הישראלית פעלה בזהירות"


ציון קינן: "יתכן שאת נקודת השפל של המשבר הפיננסי כבר עברנו אולם קשה עדיין לראות את סיומו של המשבר הריאלי ואת החזרה של כלכלות העולם למצב יציב"
עיקרי דברי ציון קינן, מ"מ מנכ"ל בנק הפועלים וממונה על החטיבה העסקית בועידה הכלכלית של עיתון כלכלסיט הבוקר:
כידוע, אחת מהקללות המוכרות בסין היא, "הלוואי שתחיה בתקופה מעניינת"... ובכן, מבחינה כלכלית, אנחנו חיים עכשיו בתקופה מעניינת מאוד. נדמה לי, שכולנו מאחלים לעצמנו ש"התקופה המעניינת" הזו תסתיים כמה שיותר מוקדם.

התקופה היא מעניינת, משום שהעולם עובר עכשיו משבר כלכלי חמור מאוד. כלכלנים בכירים טוענים שבאופן היסטורי, משבר בסדר גודל כזה מתרחש בערך אחת למאה שנה. קשה לשפוט, אך הטענה השגורה היא כי משבר בסדר גודל דומה לא ידענו מאז המשבר של שנת 1929, ושנמשך כעשור.

הבשורה הטובה, אם אפשר לקרוא לה כך, היא שזה לא יהיה כל כך גרוע כמו אז, כמו לפני שמונים שנה. המשבר קשה, אבל הנסיבות המקלות יביאו לכך שהוא יחלוף יותר מהר. הערכה זו מבוססת, בין היתר, על ההתפתחות הדינמית של סין והודו, שצמיחתן אומנם הואטה, אך לא נעצרה לגמרי. אנו גם עדים במקביל להתערבות ממשלתית בהיקף אדיר, כמעט בכל מדינות העולם.

חתן פרס נובל לכלכלה, פרופ' פול קרוגמן, שאת מאמריו ב"ניו יורק טיימס" אני קורא, כתב לאחרונה, כי כלכלת העולם הצליחה להימנע מקטסטרופה. החשש שלו משפל שיימשך עשור, כמו זה שעבר על יפאן בשנות ה-90', פג, והוא נוטה להאמין כי כבר בקרוב תתחדש הצמיחה, אמנם במתינות ובקצב איטי, בתחילה בארה"ב ולאחר מכן באירופה. כמובן, יש גם אסכולות יותר פסימיות, כמו זו של פרופסור נוריאל רוביני ואחרים.

משבר כלכלי, הוא גם תמיד תקופה שבה צצות הזדמנויות חדשות. כמו תמיד, מי שמזהה אותן, מכין את עצמו ונערך היטב לנצלן, יקטוף את הפירות בבוא היום. בביקורי, לא מכבר בארה"ב, נפגשתי עם כמה בנקאים בכירים. מבנקאים אלה שמעתי על הפעילות הענפה שמתפתחת שם עכשיו. המדובר ביצירת קרנות, דווקא בענפים שנפגעו בצורה הקשה ביותר מן המשבר – נדל"ן ופיננסים. כמובן שנעשה מאמץ להפיק לקחים ולא לחזור על שגיאות שנעשו בעבר, אבל בהחלט יש הכרה בכך שצריך לנצל את המשבר כדי להיערך לניצול חכם ויעיל של ההזדמנויות. גם בעניין הזה, פחד הוא לא אסטרטגיה. זהירות, אמצעי חשוב תמיד.

כמובן, המשבר עדיין פה איתנו, וטרם חלף. הוא עדיין מכה בכלכלות העולמיות, הוא גורם לירידות חריפות בצמיחה, עד כדי צמיחה שלילית במדינות רבות, כולל ישראל. המצב הביא לקיפאון בהשקעות חדשות, לעלייה באבטלה, ועוד תחלואים מסוג זה שכולנו מכירים מניסיוננו וקוראים עליהם השכם והערב בכלי התקשורת. ישראל סובלת מן המשבר – אבל עד כה, פחות ממדינות אחרות, ויש לקוות שמצבנו לא יורע.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il