TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

בית ההשקעות פרוקסיביט - סקירה שבועית


סקירה שבועית זו הוכנה על מנת לתת למשקיעינו ולקהל הרחב מבט מלמעלה על שוק המטבעות הדיגיטליים בו אנו פועלים.


אסף אלמליח אנליסט קריפטו פיננסי בכיר בבית ההשקעות Proxibit


 


סקירה שבועית זו הוכנה על מנת לתת למשקיעינו ולקהל הרחב מבט מלמעלה על שוק המטבעות הדיגיטליים בו אנו פועלים.

בסקירות מסוג זה נכסה אירועים משמעותיים בשבוע החולף ומשמעותם, נבצע ניתוחי On-chain של אופי הפעילות ברשתות הבלוקצ'יין השונות ונבחן את השפעות הרשתות החברתיות על השוק.

נקודות מפתח:
• צלזיוס , מניעת המשיכות ומשה חוגג
• מה באמת יקרה אם ביטקוין ירד מתחת ל – 20,000$ ?
• חששות הכורים – העברות כספים מסיביות לבורסות הריכוזיות

צלזיוס, מניעת משיכות ומשה חוגג

Celsius, אחת מחברת ההלוואות הגדולות בעולם הקריפטו הודיעה על הפסקת משיכות כספים בפלטפורמה שלה לאור המצב בשוק. הדבר דומה לכך שהבנק יאמר כי אינו מאפשר למשוך יותר כספים עד להודעה חדשה (לא שזה לא קרה בעבר). אבל הרצון למנוע את ה"ריצה לבנקים" (נוסחת הקריפטו) דווקא יצר אפקט הפוך, הוא רק תדלק את הרצון של המשתמשים להוציא ככל האפשר את הכספים שנמצאים ב Celsius.

יש לומר, האזהרות על צלזיוס לא פסקו מלהגיע כבר מזה כשנה. אלו שזקפו אוזניים למשמע האזהרות נחלצו מהסאגה הזו בשבוע האחרון. כך או כך, המודל העסקי שמבטיח 18% תשואה למשקיעים פשוט אינו עושה שכל, על כל משתמש להביט בהבטחה כזו בעין חשדנית.

מייסד צלזיוס אלכס משיסנקי היה מעורב במספר פרויקטים שקדמו ל Celsius. בסרטון שפורסם בחשבון היוטיוב Upper Echelon Gamers ניטען שישנו קשר בין ארנקים פרטיים של משיסנקי לחברת SIRIN LABS אותה ייסד משה חוגג שנעצר בנובמבר שנה שעברה בגין הונאות כלכליות גם בעולם הקריפטו.

לטענת אותו חשבון, הדרך הייתה פשוטה: משיסנקי מקים חברה יוצר שיתופי פעולה, מקבל מטבעות לפני הנפקה, ומוכר אותם לאחר ההנפקה וגורף רווחים. המטבע AMM ו SRN הניבו רווחים יפים למשקיעים המוקדמים שמכרו בזמן הנכון, ביניהם לכאורה משינסקי. אבל היום הם שווים גרושים.

באופן מצחיק, ובגלל האופי הפתוח של הבלוקצ'יין, תמונת הפרופיל של משיסנקי בטוויטר הלוא היא NFT היא שקישרה את החוקר אל הארנקים הרלוונטיים.

יחד עם חוגג אחד החשודים בפרשה הוא ירון שלם, לשעבר ה CFO בצלזיוס.

הבעיות בצלזיוס כאמור לא התחילו היום, בדצמבר האחרון הייתה החברה קורבן לתקיפה בשווי של 54 מיליון דולר בביטקוין שקרתה בפלטפורמת ה DeFi – BadgerDAO .

צלזיוס בין היתר הייתה מעורבת בסחרור המוות שקרה ב Terra בחודש שעבר ומשכה יותר מ 535 מילייון דולר מהפרוטוקול Anchor של האקוסיסטם של Terra .

אולי הטעות הגדולה ביותר של צלזיוס הייתה נעילת הכספים בגרסה החדשה של איתריום תוך שימוש בפרוטוקול Lido protocol הבעיה עם אסטרטגיה זו היא חוסר נזילות. עד שהמעבר לאיתריום 2.0 לא יושלם אין לחברה גישה לכספים אלו. המעבר לאיתריום 2.0 יצר אקו סיסטם שלם בו אתה ממיר מטבעות ETH בתמורה למטבעות stETH . אך בעוד ש -stETH אחד אמור להיות ניתן לפדיון עבור ETH אחד, המחיר של stETH ירד בהשוואה ל ETH בשבועות האחרונים, כאשר נפילת שוק הקריפטו גרמה למחזיקים למכור את ה-stETH שלהם.


מה באמת יקרה אם ביטקוין ירד מתחת ל – 20,000$ ?

בעוד סנטימנט דובי מציף את השווקים הפיננסיים, הביטקוין, שעוקב גם הוא אחר המגמה הדובית, נסחר נכון לכתיבת שורות אלו במעט מעל 20,000 דולר זאת לאחר צניחה ממחירו הגבוה בכל הזמנים של כמעט 69,000 דולר - צניחה שמיוחסת להחמרה בתנאים המאקרו-כלכליים - עליית האינפלציה וריביות.

ב 15-6 הודיעו על העלאת הריבית בארה"ב ב 0.75 נקודות בסיס באפקט הפוך, הודעת הריבית בדרך כלל פותחת שער לעליות שערים בטווח הקצר, זאת מכיוון שהספק מכרסם בשוק עד רגע ההודעה, ומייצר לחץ מכירה בשווקי ההון, כולם מתמחרים את עליית הריבית שצפויה לבוא. לאחר ההודעה, הספק מוסר, ונוצרות עליות מחירים שבדרך כלל לא מחזיקות הרבה זמן.

בנוגע לביטקוין, האזור שבין 20,500 ל 19,700 מהווה תמיכה ונקודה קריטית על מנת להבין לאיפה הולך שוק המטבעות הדיגיטליים בחודשים הקרובים . נפילה למטה מטווח ה -20,000 תעמיד את הסוחרים בסכנה ממשית לצלילה עד 17,500 ובמקרה הרע עד 12,700.

source: TradingView

ירידה של 80% אינה נדירה וקרתה בגל הירידות האחרון 2018 שם מחיר הביטקוין הגיע ל 3,000$. אם אכן ירידה כזו תקרה, היא תציב את הביטקוין במחיר של 13,800$ .

עם זאת, רבים שוכחים כי בסיס משקיעי הביטקוין עבר שינוי מהותי מ -2018, לשוק נכנסו שחקנים מתוחכמים הרבה יותר, כאלו שמנצלים את המחירים הנמוכים יחסית לקנייה בזול, לכן צפויה מלחמה לא קטנה בין המוכרים לקונים באזור ה 20,000$ , הקונים ייצרו לחץ קנייה ולא כדאי להמעיט בנחישותם של הקונים.

Microstrategy -החשש מפגישת רגל מנותקת מהמציאות

בימים האחרונים פורסמו במדיות החדשות השונות אזהרות על כך שמיקרוסטרטג'י – החברה שמחזיקה את כמות הביטקוינים הגדולה בעולם (129,218 ביטקוינים) עומדת בפני פשיטת רגל.

בפרסומים אלו נכתב שהסכנה לפשיטת הרגל נובעת ממינופים גבוהים וטענו כי מחיר 21,000 הוא המחיר בו תונזל הפוזיציה.

האמת היא כזו שאכן מיקרוסטרטגי מינפה את כספה וכרגע מחזיקה בהלוואה של 200 מיליון דולר עם ביטקוין כערבות, אך הנזלה לא צפויה בקרוב, כיוון שבידי החברה עוד מספר עצום של מטבעות ביטקוין אותם תוכל להעמיד כערבות. העובדה היא, שלמרות כל חרושת השמועות, הביטקוין אכן ירד מתחת ל 21 אלף והחברה לא קיבלה מרג'ין קול.

אין ספק שמיקרוסטרטגי נוקטת צעדים חסרי אחריות בהתנהלותה עם הביטקוין אבל בינה ובין פשיטת רגל עומד מרחק לא קטן. שמועות מהסוג הן יוצרות הפניקה הגדולות בשוק ולא בצדק.

מניית מיקרוסטרטגי עולה ב 6% נכון לכתיבת שורות אלו.

חששות הכורים – העברות כספים מסיביות לבורסות הריכוזיות

כורי הביטקוין הם המרכיב אולי החיוני ביותר לפעילות רשת הביטקוין, אך יש להם גם השפעה מהותית על תנועות השוק. מחירי הביטקוין ירדו ב-25% במהלך השבוע האחרון, וייתכן שזה עדיין לא נגמר. נתוני הבלוק'ציין חושפים שכורי ביטקוין מעבירים כספים לבורסות ריכוזיות בקצב מבהיל, ב 15-6 נרשם שיא כל הזמנים של 88,000 BTC שנשלחו לבורסות.

כאשר כורים מעבירים כמויות גדולות של ביטקוין לבורסות, זה בדרך כלל סימן שהם מתכוננים למכירה. הזרימה הזו פירושה שהביטקוין מועבר למקום שבו ניתן להמיר אותו במהירות למטבעות יציבים או פיאט.
לעלייה בעלויות האנרגיה ברחבי העולם תהיה גם השפעה גדולה על הכנסות הכורים, פשוט יקר יותר לכרות ביטקוין בזמנים כאלו, כך שהם עשויים לנסות לקזז חלק מההוצאות הללו על ידי מכירת מטבעות.

לסיכום:

אחרי ירידות מסיביות כל כך בשוק המטבעות הדיגיטליים סביר שאחרי הודעת הפד על הריבית תהיה קפיצה בשווים. עם זאת, החשש הוא שעלייה זו תהיה "פרפור" בלבד והשוק ימשיך מדשדש בחודשיים- שלושה הקרובים. בכל מקרה על מנת לחזור למומנטום עליות שוב, אנו מקווים לראות שיפור בנתוני המאקרו – בלימת האינפלציה וחזרת למדיניות מוניטרית מקלה יותר. עד אז, אי וודאות תאפוף את השווקים.

 דיסקליימר

החברה בעלת אישור המשך עיסוק מספר 57505 למתן שירות בנכס פיננסי מכוח בקשה לרישיון למתן שירות בנכס פיננסי לרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון. החברה אינה בעלת רישיון כהגדרתו בחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, תשנ"ה-1995.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il