TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

האם העולם מתחיל להתאושש?


mastercard
שנת 2022 תתאפיין בחוסן דיגיטלי של עסקים וחזרה לצריכת חוויות על פני צריכת מוצרים. תחזית עולמית של מכון מאסטרקארד לכלכלה
בתום שנתיים מאז פרוץ מגפת Covid-19 מכון מאסטרקארד לכלכלה Mastercard Economics Institute מפרסם תחזית עולמית לשנה הקרובה

* היקף חסכונות משקי הבית בעולם כמעט הוכפל בשנת 2021
* ב-2021 נרשמה עלייה ביציאה לחופשות ביעדים קרובים – עד 1000 ק"מ
* בישראל, נרשמה בשנת 2020-2021 עלייה של 270% בהוצאה הכללית במסחר אלקטרוני

מכון מאסטרקארד לכלכלה פרסם לאחרונה את דו"ח ה-Economy 2022 - תחזית עולמית לשנה הקרובה המבוססת על מגמות מהותיות הנשקפות מבעד לעדשת הצרכן. הדו"ח מציג כיצד חמישה גורמים יסודיים - חיסכון והוצאות, שרשרת אספקה, טרנספורמציה דיגיטלית, חזרת התעופה והתיירות וסיכונים כלכליים - ימשיכו לעצב את הכלכלה העולמית.
חיסכון והוצאות: היקף חסכונות משקי הבית בעולם כמעט הוכפל בשנת 2021 ושימוש בחסכונות אלה בשנת 2022 עשוי להעלות ב-3% את התמ"ג העולמי. קצב הוצאת החסכונות יצור אפקט גלי על הכלכלה העולמית. באיטליה למשל חסכונות משקי הבית צפויים להגיע לסכום של 121 מיליארד ארו, בהולנד 101 מיליארד ארו, בצרפת 220 מיליארד ובגרמניה חסכונות משקי הבית צפויים להגיע לסכום של 294 מיליארד ארו.
שרשרת אספקה: מגפת הקורונה גרמה לשיא שלילי של 27 שנים במעבר הוצאות משקי הבית בין סחורות לעומת שירותים - כפי שהיה טרם פרוץ המגפה. בשיאה, מגפת Covid-19 עוררה צמיחה בהוצאות על סחורות מ-39% לכ-47%. מכון מאסטרקארד לכלכלה מצפה שהמצב יתאזן בשנת 2022 ככל שהגבולות ייפתחו והשירותים יהפכו שוב נגישים ומבוקשים יותר.
טרנספורמציה דיגיטלית: מגפת הקורונה עיצבה מחדש את מינהגי הצריכה הן מבחינה כמותית והן מבחינת המוצרים עצמם. 20% שינוי במעבר לצריכה דיגיטלית נשאר בעינו גם ב-2021, כאשר קרוב ל-88% מהמדינות ב-32 שווקים רשמו עלייה לעומת השנה שקדמה במנויי שירותי מסחר אלקטרוני לשירותים כגון השכרת רכב, השכרת אופניים, אימונים וירטואליים ושירותי חיות מחמד.
בישראל למשל, נרשמה עלייה של 270% בהוצאה הכללית במנויי שירותי מסחר אלקטרוני בין 2020 ל-2021 ובאירלנד נרשמה עלייה של 390%; בהולנד נרשמה עלייה של 200% בהזמנות דיגיטליות ממסעדות וברים; בגרמניה גידול של 100% ובאיטליה נרשמה עלייה של 50%.


תעופה ותיירות: ההתאוששות של נסיעות הפנאי נמשכת כאשר יותר ויותר מדינות וגבולות נפתחו וצפויים להיפתח ב-2022. ב-2021 נרשמה עלייה בחופשות ליעדים קרובים (פחות מ-1000 ק"מ), ונסיעות לטווחים בינוניים (בין 1000 ל-3000 ק"מ), זאת כאשר כמות הטיסות ליעדים רחוקים יותר נשארה מעט מאחור. בארה"ב למשל חזרו 99% מטיסות הפנים מהתקופה שלפני הקורונה; באנגליה טיסות קצרות הגיעו לכדי 88% מהתקופה שלפני הקורונה.
סיכונים כלכליים: נותרו סיכונים עם פוטנציאל לשבש את התאוששות הכלכלה העולמית, למשל ווריאנטים חדשים כמו האומיקרון או שינויים חדים במחירי הדיור שעלו בשנים האחרונות, עלייה במחירי הנפט ומלחמות סחר בינלאומי.
בריקלין דווייר (Bricklin Dwyer), הכלכלן הראשי של מאסטרקארד וראש מכון מאסטרקארד לכלכלה מציין כי "השנה החולפת לא הייתה החזרה לשגרה שרבים ייחלו לה, אבל נעשתה התקדמות אדירה באופן גלובלי עם צמיחה כלכלית, התקדמות החיסונים וטרנספורמציות דיגיטליות שהפכו עסקים גדולים וקטנים לחסינים יותר. על רקע זה אנו צופים שהדרישה של הצרכנים - וכוח ההוצאה יצמחו, וחוויית הצרכן תתעורר מחדש בשנה הבאה".
מתודולוגיה:
מכון מאסטרקארד לכלכלה מסתמך על פעילות אנונימית מצטברת של רכישות מקוונות בשימוש מאסטרקארד ומקורות נוספים על מנת לפתח מדד של כמות ומחירי סחורות לעומת שירותים שנרכשו בקרב כלכלות שונות ברחבי העולם. ניתן לצפות כאן בתחזית המלאה ל-2022.

אודות מכון מאסטרקארד לכלכלה:
מכון מאסטרקארד לכלכלה הושק בשנת 2020 במטרה לנתח מגמות מאקרו כלכליות דרך עדשת הצרכן. צוות של כלכלנים, אנליסטים ומדעני נתונים מסתמך על תובנות מאסטרקארד - כולל Mastercard SpendingPulse ונתוני צד שלישי - זאת כדי לספק דיווח קבוע על סוגיות כלכליות.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il