TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

כ-4,000 צמודי קרקע בלבד החלו להיבנות בישראל


קוטג בפרויקט ורד הכפר בכפר ורדים הדמייה: ספין
במחצית הראשונה של 2021 – אלה הערים המובילות:

בשני הרבעונים הראשונים של שנת 2021 החלו להיבנות בארץ 4,138 יחידות דיור צמודות קרקע (דירות בבניינים בני 1-2 קומות) שהיוו 17% מסך התחלות הבנייה, לעומת 8,109 צמודי קרקע שהחלו להיבנות בשנת 2020 כולה (16% מכלל התחלות הבנייה בשנה זו) ולעומת יותר מ – 10,000 יח"ד בשנים 2019 ו - 2020. כך עולה מניתוח נתוני התחלות הבנייה של הלמ"ס שבוצע בחברת שיווק הנדל"ן דרא.
הערים המובילות בבניית צמודי קרקע במחצית הראשונה הם יישובי יהודה ושומרון שבהם החלו להיבנות במחצית 279 צמודי קרקע (37% מכלל התחלות הבנייה בהם), לעומת 426 צמודי קרקע שנבנו ביו"ש בכל 2020 (46% מהסה"כ).
אחרי יו"ש מדורגת העיר באר שבע שהחלו להיבנות בה 119 צמודי קרקע במחצית הראשונה בהשוואה ל-239 בכל 2020; רהט עם 118 התחלות בנייה; אופקים עם 81; מיתר עם 73; שדרות עם 51; להבים עם 48; ירושלים וקריית שמונה עם 43 כ"א; וגן יבנה סוגרת את העשירייה הראשונה עם 36 התחלות בנייה של צמודי קרקע.
לדברי דרור אוהב ציון, מנכ"ל ובעלי חברת שיווק הנדל"ן דרא, "צמודי הקרקע הופכים משנה לשנה למוצר יותר ויותר נחשק וגם למוצר יותר נדיר מכמה סיבות. ראשית, מדיניות מינהל התכנון היא כיום פחות לעודד בנייה צמודת קרקע אלא דווקא בנייה רוויה וצפיפות גדולה יותר בערים; שנית, הביקושים ליחידות דיור כאלה ממשיכים להיות גבוהים והמלאים מצטמצמים, דבר המוביל לעליית מחירים חדה של צמודי הקרקע, במיוחד אם מדברים על מרכז הארץ ואזורי הביקוש. גם במבט על כל 2021 אני לא רואה עלייה משמעותית בהתחלות הבנייה של צמודי קרקע אם בכלל תהיה כזו. כל מאסת השיווקים של קרקעות בפריפריה במסגרת תוכנית מחיר מטרה 2.0 שמתחילה כיום תבוא לידי ביטוי במלאים בסוף 2022 ואפילו בתחילת 2023.
עוד ערים שבהם החלו להיבנות צמודי קרקע הן אור עקיבא עם 78 יח"ד, רובן בשכונת אור ים החדשה, זאת לעומת 97 יח"ד בכל שנת 2020. חברת יורו ישראל משווקת בשכונה את פרויקט הקוטג'ים וילה יורו הכולל 91 קוטג'ים. לדברי עפרה חדד, סמנכ"לית ומבעלי יורו ישראל, "הנתונים מראים כי נמשכת המגמה של מינהל התכנון לעצור את שיווקי הקרקע לבנייה צמודת קרקע באזורי הביקוש בפרט, וזאת כדי לנצל את משאב הקרקע לבנייה רוויה, ולכן אני צופה כי בעתיד הלא רחוק הקוטג'ים ויתר צמודי הקרקע ייעלמו מהעין במרכז הארץ, ותהיה זליגה של רוכשים שרוצים בית קרקע לאזורי המושבים והפריפריה המרוחקת יותר".
בגן יבנה החלו כאמור להיבנות במחצית הראשונה 36 צמודי קרקע לעומת 56 בכל 2020. חברת צרפתי שמעון יצאה לאחרונה לשיווק של פרויקט "צרפתי GARDEN" בגן יבנה הכולל 68 יח"ד צמודות קרקע. לדברי אבי צרפתי, סמנכ"ל בחברת צרפתי שמעון, "צמודי קרקע הם מצרך נדיר ומבוקש, במיוחד כשמדובר במרכז הארץ ובאזורי הביקוש. גן יבנה הוא יישוב בעל צביון כפרי ובנייה נמוכה, הביקושים לפרויקט מגיעים בעיקר ממשפרי דיור מאזור המרכז והשפלה".
בקריית אתא החלו להיבנות 16 צמודי קרקע במחצית לעומת 28 בכל 2020. לדברי שרה אילין, סמנכ"לית השיווק בחברת שרביב המציעה למכירה צמודי קרקע בפרויקט גבעת אלונים שבקרית אתא הכולל למעלה מ-600 יח"ד, "למשפחות צעירות בצפון קל יותר להגשים את חלום הבית עם גינה. אנחנו משווקים צמודי קרקע עוד מתחילת הפרויקט. הביקוש לצמודי קרקע תמיד היה גבוה מההיצע. בתחילת הדרך מכרנו דו משפחתיים על הנייר במחיר של כ-1.5 מיליון שקל והיום מחירו של צמוד קרקע בשכונה גבוה במיליון שקלים. יחסית למרכז הארץ, מדובר במחיר אטרקטיבי שנגיש יותר למשפחות צעירות, אך יחד עם זאת, מכיוון שזהו מוצר שהופך יותר ויותר נדיר – המחירים צפויים להמשיך לעלות".
















ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ ן¿½ן¿½ ן¿½ן¿½ ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ ן¿½ן¿½ן¿½ ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ ן¿½ן¿½ ן¿½ן¿½ן¿½!

ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½"ן¿½, ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½, ן¿½ן¿½ן¿½"ן¿½ ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½"ן¿½, ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ ן¿½ן¿½, ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½... ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ ן¿½ן¿½ ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½

ן¿½ן¿½ ן¿½ן¿½ן¿½*: ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½*: ן¿½ן¿½ן¿½"ן¿½:


RSS
- ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½  ן¿½ ן¿½ן¿½ ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½  |  ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½: ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ 94, ן¿½ן¿½-ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il