TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

דויטשה בנק: סקירת השווקים השבועית של הכלכלן הראשי


דויטשה בנק
הכלכלן הראשי לדויטשה בנק- כריסטיאן נולטינג: מדד מחירים של 5% בארצות הברית -כיצד יתמודדו עם זה חברי הפד?
תמונת המצב בשווקים:
פגישת חברי הפד (תסתיים ביום רביעי הקרוב) היא גולת הכותרת של השבוע מבחינת בנקים מרכזיים אך גם החלטות ריבית של הבנק המרכזי האינדונזי, הבנק המרכזי של טאיוואן, הבנק המרכזי השוויצרי(כולם ביום חמישי) והבנק המרכזי היפני(יום שישי) יזכו לתשומת לב. נתוני האינפלציה יכללו את מדד המחירים ליצרן לחודש מאי עבור ארצות הברית וגרמניה כאשר מדד המחירים לצרכן של הודו יתפרסם מאוחר יותר היום. נתוני מאקרו בארצות הברית כוללים גם את נתון המכירות הקמעונאיות(מחר) והתחלות בניה ביום רביעי. נתונים מסין כוללים ייצור תעשייתי ומכירות קמעונאיות עבור חודש מאי(שניהם ביום רביעי). נתוני סחר חוץ ליבשת אסיה עבור חודש מאי יתפרסמו מחר באינדונזיה וביום רביעי ביפן. דאגות בנוגע לקורונה חוזרות ליבשת אירופה כאשר שיעור הנדבקים עולה בהרבה מדינות לאור מוטציית הדלתא. שיעור המחוסנים ביבשת אסיה ימשיך להדביק את הפער כאשר השונות בין המדינות תמשך.

עדכון שווקים: מחכים לכיוון מדיניות.
השווקים ממשיכים לנוע בטווח מוגדר לקראת פגישת הפד ביום רביעי. החלטת הבנק המרכזי האירופאי והתחזית החדשה שלו לא השפיעו על השווקים כאשר הם עיכלו גם ללא בעיה את נתון האינפלציה לחודש מאי שהצביע על עלייה של 5% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה- המהירה ביותר מאז 2008. למעשה נתונים כלכליים מעט חלשים יחד עם ביקוש גבוה מצד המשקיעים לאגרות החוב הממשלתיות של ארצות הברית דחפו את תשואת אגרת החוב הממשלתית של ארצות הברית אל מתחת לרמה של 1.5% כאשר תשואת אגרת החוב של גרמניה ל-10 שנים נסחרת באזור של מינוס 0.27%. מדד האס אנד פי 500 סיים את שבוע המסחר בעלייה של 0.4% לאחר שנגע ברמות שיא בימים חמישי ושישי אך אי וודאות לגבי כייוון המדיניות בעתיד גורמת לתנודות והעדפה סקטוריאלית. מחיר הנפט ממשיך להיסחר ברמה של מעל 70 דולר לחבית לאור צפי לביקוש גבוה.
שורה תחתונה: השווקים ממשיכים להמתין לכיוון מדיניות ברור מצד הפד כאשר לא בטוח שהוא אכן יגיע.

פסגת ה-G7: ציפיות לא ריאליות
ועידת ה-G7 שהסתיימה אתמול עם מספר של התחייבויות כלליות אך מספר נושאי מתיחות נותרו ללא פתרון. בגזרת הסביבה, בפגישתם הקודמת של שרי הסביבה של G7 לוח הזמנים המדויק שנקבע להפסקת השימוש בפחם נזנחה וכעת ישנה קריאה כללית לפעולה. אין התחייבות פיננסית לעזור למדינות השווקים המתעוררים עם בעיות אקלים. תוכניות לגבי שיתוף מנות חיסונים יחד עם מדינות שווקים מתעוררים גם כן זכו לביקורות על כך שהן אינן אמביציוזיות מספיק. קרן תשתיות לשווקים המתעוררים(תוכנית נגד לתוכנית "החגורה והדרך" הסינית) הוסכמה אך ללא פרטים מעשיים. החשוב ביותר הוא חילוקי דעות מתמשכים כיצד יש להתמודד עם איומים שונים מצד סין.
שורה תחתונה: תוצאות הפסגה לא הצליחו לפגוש את הציפיות הלא ריאליות שהיו אך השיחות סללו את הדרך להתקדמות נוספת בעתיד.

פגישת הפד: ארעיות ותחזיות.
השווקים לא מצפים לשינוי משמעותי במדיניות הפד מהפגישה הקרובה שתגיע לסיומה ביום רביעי. הנרטיב המקובל בשווקים (עשוי להיות לא נכון) הוא שהפד יחכה עד לועידת ג'קסון הול שתיערך ב-26-28 לאוגוסט לפני שיחשוף את התוכניות שלו בנוגע לשיחות על צמצום המאזן כאשר הצמצום בפועל יתחיל בסוף שנת 2021 או תחילת 2022. הפגישה ביום רביעי כן תעזור להבין את הדיון המתרחש בנוגע למדיניות והתזמון על ידי כך שנקבל תחזיות חדשות מצד חברי הפד לגבי הכלכלה ולגבי תוואי הריבית. סט התחזיות האחרון של הפד(בחודש מרץ) כלל העלאה של תחזית הצמיחה והאינפלציה כך ששינויים נוספים משמעותיים לא צפויים כעת. מרבית תשומת הלב תהיה לגבי ניסוח ובחירת המילים שנעשה בהן שימוש בהצהרת הפד ובמסיבת העיתונאים של יושב ראש הבנק פאואל בנוגע לטענה של הפד כי האינפלציה הגבוהה היא זמנית בלבד במיוחד לאחר מדד המחירים לצרכן האחרון לחודש מאי שהצביע על עלייה של 5% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. המשך האמונה בארעיות האינפלציה יאפשרו לפד להתמקד בחלק שוק העובדה המקסימלי כחלק מהמנדט הדו צדדי שלו ולכן התחזיות שלו בנוגע לשוק העבודה יהיו חשובות.
שורה תחתונה: שינוי גדול במדיניות הפד אינו צפוי, אך יש לשים לב לבחירת המילים בנוגע לאינפלציה ושינויים בתחזיות .

הבנק המרכזי האירופאי: החלטות אסטרטגיות עדיין בהמתנה
הבנק המרכזי האירופאי פרסם את התחזיות הכלכליות החדשות שלו בשבוע שעבר כאשר גם תחזית הצמיחה והאינפלציה עבור השנים 2021-2023 עברו שדרוג. תחזית האינפלציה לא פרצה את היעד של הבנק-2% ועובדה זאת משמשת עבור הבנק להצדקה מדוע הוא ממשיך במדיניות הרכישות הנוכחית, קצב גבוה יותר של רכישות שהחל ברבעון ה-2 וימשיך לרבעון ה-3. ההחלטה הזו להותיר את קצב הרכישות הגבוה בקצב שיא הוא למעשה החלטה טקטית ותאריך התפוגה המתוכנן של התוכנית במרץ 2022 יצטרך להמתין עד מאוחר יותר השנה. המנדט של הבנק המרכזי האירופאי(בניגוד לפד) נותן חשיבות על יציבות המחירים אך ישנה ספקולציה שיוצגו גם נושאי תעסוקה אל תוך הדיון גם אם בצורה לא רשמית ולכן יש כאלה שחושבים כי כדאי לדחות כל החלטה עד לסוף שנת 2022 כאשר מרבית העובדים שנמצאים בחל"ת יחזרו ותמונת מצב ברורה לגבי שוק העבודה תתקבל. עדיין אין פרסום תאריך רשמי עבור חשיפת תוצאות בחינת המדיניות האסטרטגית של הבנק אך צפוי להתקיים דיון לגבי זה בפגישה הקרובה שתתחיל ביום שישי ותימשך 3 ימים.
שורה תחתונה: הבנק המרכזי האירופאי עשוי לדחות החלטות אסטרטגיות בנוגע למדיניות למספר חודשים קדימה לאור התאוששות הכלכלית.

נתוני סחר באסיה ונגיף הקורונה.
נתוני המאקרו בסין השבוע צפויים להמשיך להצביע על צמיחה חזקה לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה עם פוטנציאל לדעיכה מסוימת לאור היעלמותם של השפעות בסיס. נתוני ייצוא לחודש מאי מאינדונזיה, יפן, וסינגפור בימים הבאים צפויים לשקף את סביבת הביקוש הגבוהה מחוץ ליבשת אסיה. בעיות הקורונה ביבשת ממשיכות אבל שיעור המתחסנים ממשיך לעלות עם סין, דרום קוריאה וסינגפור מובילות את הלהקה. עם ההנחה כי חסינות עדר מתרחשת עם חיסון במנה אחת של 70% מהאוכלוסייה (או התאוששו מהמחלה) עמיתי המחקר שלנו בדויטשה בנק מעריכים כי המדינות הללו יכולים להגיע ליעד הזה בחודשים הקרובים. הודו עשויה להגיע לכך בתחילת השנה הבאה אך היצע חיסונים באזור נותר בעייתי. דאגה נוספת היא שברגע שהקפיצה מצד הכלכלות המפותחות עבור הייצוא האסיאתי תתמתן עשוי להיות פער כלכלי עד שהביקוש המקומי יסגור את הפער שנוצר.
שורה תחתונה: על אף ההאצה במבצע החיסונים, נגיף הקורונה עשוי להגביל את הביקוש המקומי במדינות יבשת אסיה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il