TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

דיסקונט ברוקראז' משיקים סיקור על שיכון ובינוי, בהמלצת קנייה


ישי ששון. צלם: עזרא לוי.
כמה אפסייד מעריך ישי ששון, רו"ח ואנליסט בכיר בדיסקונט ברוקראז' למניה?
בדיסקונט סבורים כי המהלכים האחרונים שביצעה ההנהלה של שיכון ובינוי בשילוב הרוח הגבית מהמאקרו כלכלה יוצרים אפסייד משמעותי

לדברי ישי ששון, רו"ח ואנליסט בכיר בדיסקונט ברוקראז': שיכון ובינוי מצויה בנקודת זמן בה כל הגורמים משתלבים זה בזה: סינרגיה גבוהה, הנהלה שמתמקדת ביצירת ערך, רוח גבית מהמאקרו המלווה בהשקעות ניכרות באנרגיה ובתשתיות ע"י הממשלה, ושוק אנרגיה רותח שמהווה כר פורה להנפקת פעילויות מסוג זה.

ששון מציין כי נכסי החברה המופיעים בדוחות הינם על בסיס עלותם ההיסטורית, כך שהשוק מתקשה לאמוד את שווים. להערכתו, האפסייד העיקרי בחברה נובע משלושה מקורות עיקריים: פעילות הנדל"ן הכוללת בחובה פעילות מגורים ומלאי קרקעות משמעותי ביותר הנמצא בלב אזורי הביקוש, פעילות התשתיות המתבצעת ע"י סולל בונה שנמצאת בתקופה של שגשוג ופעילות אנרגיה שנמצאת בעיצומה של תקופת צמיחה בארץ ובחו"ל. סך האפסייד של כלל הפעילויות מסתכם לשיטתו בכ-4 מיליארד ₪ ביחס לשווי השוק, ובכ-10 מיליארד ₪ ביחס להון העצמי.

בדיסקונט מתייחסים גם לסינרגיה הגבוהה בין פעילות סולל בונה לבין פעילות הזכיינות, האנרגיה והנדל"ן. לטענתם, קיים פוטנציאל לסינרגיה גם בפעילות החברה בחו"ל, בעיקר באמצעות הרחבת פעילות האנרגיה בארה"ב ואירופה, תוך שימוש בידע, בניסיון ובמערכת הקשרים של הצוות המקומי.

ששון מתייחס גם לעניין החשדות למתן שוחד לכאורה באפריקה, ומציין כי נהג בגישה שמרנית, לפיה ניכה את מלוא סכום החילוט (250 מ' ₪) במודל השווי, אף שעד כה לא הוכרע אם החברה תועמד כלל לדין.

האפסייד שדיסקונט מעריכים לשיכון הינו גבוה (44% - נכון לשער הבסיס הבוקר), וזאת גם בהערכה שמרנית לפעילות האנרגיה, ביחס לזו שננקבה עד כה בתקשורת (2.7 מיליארד ₪ ביחס ל-4.5-5 מיליארד ₪ בתקשורת).

ששון מדגיש כי הפער הקיים מוסבר ע"י מספר גורמים:

שיתופי פעולה לפיתוח פרויקטים עתידיים בחו"ל שהחברה טרם דיווחה אודותם ולא נכללו במודל, עסקאות נוספות ומשמעותיות שנמצאות בקנה אשר המו"מ בגינם טרם נסגר ושלא נכללו במודל וכן הנפקה שעשויה להתבצע בחו"ל, אשר התמחור בה עשוי להיות גבוה יותר.

כמו כן בהערכת השווי ששון התייחס לשווי המתקבל בניכוי החוב הפיננסי, ויתכן כי הסכום שננקב בעיתונות אינו מנטרל את החוב הקיים (העומד על כ- 400 מ' ₪).

בשורה תחתונה, מודל השווי של דיסקונט ברוקראז' גוזר למניית שיכון ובינוי אפסייד של 44% עם מחיר יעד של 28 ₪ למניה והמלצת קניה.

קרדיט: ישי ששון, רו"ח ואנליסט בכיר בדיסקונט ברוקראז'.

האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. לכותב/ת האנליזה אין עניין אישי בניירות הערך המוזכרים.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il