TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

המלצת קנייה לענקית הפארמה השוויצרית ביוג'ן Biogen ‎


רון אייכל קולמקס שוקי הון צילום: יחצ
רון אייכל, קולמקס שוקי הון: המניה נמצאת לשבוע הקרוב במגמה חיובית חזקה כאשר רוב האינדיקטורים תומכים בעליה במחירה

עיקרי הדברים
ביוג'ן הציגה דוחות מעורבים לרבעון הרביעי של 2020. הכנסות החברה לרבעון עקפו את התחזיות אולם הרווח המתואם למניה פספס את התחזיות.
תחזית החברה כמעט בינארית. אם התרופה לאלצהיימר אכן תצא לפועל, האפסיד הינו גבוהה (80%), אולם במקרה שהחברה תמשיך ל"שרוף כסף" על מחקר ופיתוח ללא הצלחה, מחיר המניה יכול גם לרדת ב-40-50 אחוז.
על אף האירוע הבינארי הצפוי, החברה מסתמכת על צינור מוצרים רחב והחודשים הבאים הינם קריטיים עבור עתידה.

טכנית
המניה נמצאת לשבוע הקרוב במגמה חיובית חזקה כאשר רוב האינדיקטורים תומכים בעליה במחירה ונותנים דירוג Buy. אינדיקטור ה-Oscillators הינו Buy ואינדיקטור המומנטום למניה הינו .Sell

תיאור החברה
ביוג'ן מוכרת לקהל הישראלי מעצם היותה ענקית פארמה וזכורה לרבים כמתחרה הגדולה של טבע בשוק הטרשת הנפוצה. התחרות הייתה ממושכת ולחוצה עם עליות וירידות, אולם כיום החברות מצויות במקומות שונים לגמרי. ביוג'ן איננה נשענת על התרופה לטרשת נפוצה וגם טבע הולכת ומאבדת מכירות בקופקסון ופחות נשענת על התרופה (אם כי היא עדיין בעלת משמעות לעסקיה).
החברה נוסדה בשנת 1978 בז'נבה שבשוויץ על ידי הביולוגים צ'ארלס וייסמן,קנת' מארי ופיליפ אלן שארפ (לימים זוכה פרס נובל לרפואה), וולטר גילברט (לימים זוכה פרס נובל לרפואה) והיינץ שאלר. מוצר החברה הראשון היה סינתוז של אינטרפרון אלפא על ידי וייסמן, פיתוח עבורו ניתן רישיון לשיווק לחברת שרינג פלאו (כיום חלק ממרק). ב-1982 עבר מטה החברה קיימברידג' שבמסצ'וסטס. ב-1983 הונפקו מניות החברה בנסד"ק. ב-1986 הוקם מפעל החברה הייצור הראשון של החברה במסצ'וסטס.
בשנת 2016 החברה פיצלה את פעילותה מפעילות התרופות לטיפול בהמופיליה לחברה בשם Bioverativ שנרכשה מאוחר יותר על ידי סאנופי.
נכון ל-2020 החברה מעסיקה כ-7,400 עובדים ברחבי העולם והכנסותיה כ-14.4 מיליארד דולר. החברה מתמקדת במחקר ופיתוח בתחום מדעי המוח ופתרונות רפואיים להפרעות נוירולוגיות. בין מוצרי החברה ניתן למצוא תרופות לטיפול בדלקות מפרקים שונות, ניוון שרירים בעמוד השדרה, טרשת נפוצצה, קרוהן ומחלות ממאירות באופן כללי.
שווי השוק של החברה עומד על 43 מיליארד דולר עם מכפיל רווח היסטורי של 11.4

תוצאות כספיות
ביוג'ן דיווחה את דוחות הרבעון הרביעי שלה ב-3 בפברואר, צפי הקונצנזוס היה להכנסות של 2.8 מיליארד דולר (23.7%- ביחס לרבעון המקביל) ולרווח מתואם למניה של $4.76. ההכנסות עקפו את התחזיות והסתכמו ל-2.85 מיליארד דולר אולם הרווח למניה היה פחות טוב מהציפיות והסתכם רק ל-$4.58. בשורת הרווח הנקי נרשם רווח של 0.36 מיליארד דולר. כמו כן, מבחינת הדוח השנתי ניתן לראות עליה בהוצאות המחקר והפיתוח בשיעור של 78% לרמה של 3.9 מיליארד דולר וייתכן שהוצאות אלה ימשיכו לגדול לאור הרצון להצליח לפתח תרופה לאלצהיימר ולעוד תרופות נוספות. סה"כ מזומנים לרבעון עמדו על 2.61 מיליארד דולר לעומת 3.58 מיליארד ברבעון הקודם.

מה צופן העתיד לחברה
ביוג'ן נמצאת בחודשים האחרונים בעין הסערה סביב הפיתוח של תרופה לאלצהיימר. מדובר בפיתוח שדווח כי עבר את הניסויים הקליניים הדרושים ולאחר מכן הובהר שהוא עדיין לא עבר ולפני חודש דיווח ה-FDA, כי ועדה חיצונית לא אישרה את התרופה החדשה של ביוג'ן לטיפול במחלה. ה-FDA, בניגוד למקרים קודמים, לא סגר את הדלת סופית לתרופה ונראה כי התרופה ממשיכה לחוות רכבת הרים בלתי שגרתית. כזכור, במארס 2019, ביוג'ן הודיעה שנכשלה בניסוי שלב 2 והפסיקה את הניסויים לאלתר, רק כדי לחזור 7 חודשים אחר כך ולומר שהניסויים כן הראו תוצאות חיוביות ושהתרופה בדרך לניסוי שלב 3.
ייתכן מאוד של-FDA יש אינטרס לקדם את התרופה וזאת הערכה הרווחת בשוק אולם נשאלת השאלה עד כמה ומדוע? ייתכן וזה קשור בעובדה שכבר 18 שנה לא הוצגה תרופה חדשנית לטיפול באלצהיימר. מחקרים מראים ש-80% מהאוכלוסייה יסבלו מסוג של דמנציה בגילאי ה-80 פלוס, אבל בניגוד לסרטן לסוגיו, סכרת ולא מעט מחלות אחרות הטיפולים באלצהיימר ודומיו לא השתנו. זה מכניס את ביוג'ן ללימבו מתמשך.
מניית החברה ירדה בקרוב ל-38% מ-2015, כאשר החברה לא הצליחה לנצל את גל העליות בשווקים על מנת לתפוס גובה. מתחילת פברואר 2020, המניה איבדה 21.7%. אם זאת, מתחילת השנה ובשל הצפי בשוק כי רכבת ההרים תגיע לסיומה וכי התרופה תאושר לבסוף, המניה עלתה ב-9%. עם זאת, הקונצנזוס סבור שב-2021, הרווחים למניה (EPS) השנתיים של ביוג'ן ירדו מ-33.7 דולר למניה ל-20.22 דולר למניה.
הצלחת התרופה לאלצהיימר יכולה לפתוח לחברה שוק כמעט בלעדי שמוערך במכירות שנתיות של 10 מיליארד דולר לשנה. בבנק ההשקעות ג'פריז מעריכים שאם תאושר התרופה, המניה יכולה להגיע ל-$450 ויכולה לרדת עד $180 אם לא תאושר.

פרטי מכין עבודת הניתוח:
שם: רון אייכל, ת.ז 029027703
כתובת: יגאל אלון 94, ת"א.
בעל רישיון משווק השקעות מספר 6910
השכלה: ד"ר מנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית. תואר ראשון ושני בכלכלה מהטכניון
ניסיון תעסוקתי - 20 שנה
פרטי התאגיד המורשה מטעמו פועל מכין עבודת הניתוח:
טי.ג'י.אל קולמקס שוקי הון בע"מ. בעלת רישיון משווק השקעות מספר: 804.
מרחוב יגאל אלון 94, מגדל אלון 2, תל אביב. טלפון: 073-7903784. פקס: 073-2580058.
גילוי נאות מטעם מכין עבודת הניתוח: למכין עבודת הניתוח לא ידוע על ניגוד עניינים במועד פרסום עבודת הניתוח.
גילוי נאות מכח תקנות זירות סוחר:
עיסוקה המרכזי של החברה הוא ניהול זירת סוחר, וכי מחד, היא מפרסמת עבודת ניתוח זו, אשר ניתן לבסס עליהן החלטה בדבר כדאיות השקעה, החזקה, קניה או מכירה של מכשיר פיננסי הנסחר בזירה ושוויו מושפע מערך נכס הבסיס ומנגד היא משמשת כצד הנגדי לעסקאות מול הלקוח . בהתאם לכך, לחברה ניגוד עניינים במספר היבטים:
בשלב הפתיחה והסגירה של העסקה, החברה היא הקונה כשהלוקח מוכר ולהפך. לפיכך, אינטרס החברה בשער המכשיר הפיננסי, אשר ערכו נגזר מנכס הבסיס נשוא העבודה, מנוגד לאינטרס הלקוח, הן בשלב פתיחת העסקה והן בשלב סגירתה.
החברה אינה מתחייבת להתכסות בגין כל עסקה של לקוח ולכן היא עשויה להיות מצויה בפוזיציה המנוגדת לזו של הלקוח, כל עוד העסקה מול הלקוח פתוחה. לפיכך, מרוויחה החברה כאשר הלקוח מפסיד ומפסידה כאשר הלקוח מרוויח.
כאשר החברה מתכסה, היא עשויה לבצע התכסות זאת מול תאגיד קשור. בהתאם לכך, ייתכן כי קבוצת החברה תהיה מצויה בפוזיציה המנוגדת לזו של הלקוח, כל עוד העסקה מול הלקוח פתוחה. במקרה זה, מרוויחה הקבוצה כאשר הלקוח מפסיד ומפסידה כאשר הלקוח מרוויח.
החברה נוקטת באמצעים לצמצום ניגודי העניינים, אך אין באמצעים אלה כדי למנעם לחלוטין. למידע נוסף ראו פרק 6 – מדיניות ניגוד העניינים - בתקנון המסחר של החברה:

תקנון מסחר קולמקס
השירותים בזירה כרוכים בעמלות שונות. לפירוט בדבר עמלות אלה ראו: https://www.colmex.co.il/assets-and-comissions/
גילוי נאות מטעם טי.ג'י.אל קולמקס שוקי הון בע"מ מכח הוראת האנליזות:
עבודת הניתוח הועברה לחברה מידי עורך עבודת הניתוח בתאריך ‏24/02/2021. עבודת הניתוח פורסמה בתאריך ‏24/02/2021.
החברה ביצעה במהלך החודש שקדם למועד פרסום עבודת ניתוח זו, עסקאות ו/או החזיקה בעסקאות פתוחות במכשיר פיננסי שערכו נגזר מנכס הבסיס נשוא עבודת ניתוח זו, מכוח היותה זירת סוחר, כמפורט לעיל.
לחברה קיימות עסקאות פתוחות במכשיר פיננסי שערכו נגזר מנכס הבסיס נשוא עבודת ניתוח זו, מכוח היותה זירת סוחר, במועד פרסום האנליזה.
החברה ו/או תאגיד קשור לה לא ניהלו הנפקה פרטית או הצעה של ניירות ערך של התאגיד הנסקר במהלך 12 החודשים שקדמו למועד פרסום עבודת הניתוח.
החברה ו/או תאגיד קשור לה לא קיבלו מהתאגיד הנסקר תמורה בגין מתן שירותים במהלך 12 החודשים שקדמו למועד הפרסום של עבודת הניתוח.
החברה ו/או תאגיד קשור לה לא צפויים לקבל תמורה בהיקף מהותי מהתאגיד הנסקר לאחר פרסום עבודת הניתוח.
החברה ו/או תאגיד קשור לה אינם משמשים כעושה שוק בניירות הערך של התאגיד הנסקר.
במועד פרסום עבודת הניתוח ובמהלך 30 הימים שקדמו למועד הפרסום, החברה ו/או תאגיד קשור לה, לא החזיקו בחשבונות הנוסטרו שלהם, או בחשבונות המנוהלים על ידם, החזקה מהותית בנייר ערך נשוא עבודת ניתוח זו, או בסוג מסוים של ניירות ערך של התאגיד הנסקר.
במועד פרסום עבודת האנליזה, לא החזיק בעל השליטה בחברה, החזקה מהותית בנייר הערך נשוא עבודת הניתוח או בסוג מסוים של ניירות

כללי
עבודת ניתוח זו נועדה לשם מסירת מידע בלבד, ובשום אופן אין לראות בה חוות דעת, הצעה, המלצה או יעוץ או שיווק לרכישה ו/או החזקה ו/או מכירה של ניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים המתוארים בה. המידע, הפרטים, הדעות ומסקנות עורך עבודת הניתוח, כפי שאלה מפורטים בעבודת ניתוח זו, עשויים להשתנות ללא מתן הודעה מראש או בכלל. עבודת ניתוח זו היא על דעת עורך עבודת הניתוח בלבד ומשקפת את הבנתו ליום כתיבתה. עבודת ניתוח זו אינה מהווה תחליף, בשום צורה שהיא, לייעוץ או שיווק השקעות המתחשב בנתוניו וצרכיו המיוחדים של כל אדם. החברה וחברות קשורות לחברה, בעלי מניותיה, עובדיה ו/או מי מטעמן לא יהיו אחראים, בכל צורה שהיא, לכל נזק ו/או הפסד שייגרם כתוצאה משימוש בעבודת ניתוח זו, ככל שייגרם. החברה אינה מתחייבת ואין בעבודת ניתוח זו משום התחייבות להשגת תשואה כלשהי או רווח כלשהו כתוצאה מאמור בעבודת ניתוח זו. עבודת ניתוח זו הינה רכושה הבלעדי של טי.ג'י.אל קולמקס שוקי הון בע"מ, ואין להעבירה לצד ג', להעתיק, לשכפל, לצטט, לפרסם או לצלם, באופן מלא או חלקי מבלי לקבל אישור מראש ובכתב מהחברה.

אני רון אייכל, בעל רישיון מס' 6910, מצהיר בזאת שהדעות המובעות בעבודת ניתוח זו משקפות נאמנה את דעותיי האישיות על ניירות הערך המסוקרים ועל התאגיד שהנפיק ניירות ערך אלה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il