TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

מילניום פוד-טק מודיעה על הנפקת חברת הפורטפוליו הראשונה שלה SavorEat, בבורסת תל אביב לפי שווי של כ-212 מיליון ש"ח


שווי האחזקה של מילניום פוד טק בסבוריט עלה מ-8.6 מיליון ש״ח ל-30.3 מיליון ש״ח עם סיומה המוצלח של ההנפקה לציבור. הרווח הפוטנציאלי שירשם למילניום בסבוריט כ-21.7 מליוני ש''ח
חברת ההשקעות מילניום פוד טק מודיעה היום כי חברת הפורטפוליו הראשונה בה השקיעה, SavorEat (סבוריט) [ת"א: סברט; TASE: SVRT] , כ-8.6 מיליון ש"ח, הנפיקה לפי שווי של כ- 212 מיליון ש"ח. מילניום פודטק רושמת רווח מהיר, כאשר אחזקותיה מוערכות ביותר מפי שלושה משווי ההשקעה.

SavorEat פיתחה טכנולוגיה ייחודית לייצור של תחליפי בשר, המשלבת חומרים בפורמולציה חדשנית ממקורות צמחיים, רובוט המשלב הדפסה בתלת מימד ושיטות בישול מתקדמות. הייחוד של SavorEat מתבטא ביכולת לייצר ולבשל מוצרים המתחקים אחר הטעם והמרקם הייחודי של בשר (כולל שומן, שריר ורקמות) עם אופק יצרני למזונות נוספים. חומר הגלם הייחודי מגיע ממקור צמחי ומוגן בפטנט המאפשר ייעול של שרשרת האספקה. יצור כל מנה נעשה בתוך ״שף רובוטי״, המשלב שיטות יצור אוטומטי ואוטונומי עם הדפסה ייחודית בתלת מימד ושיטת חימום, המאפשרת בישול מלא של המנות. הרובוט מאפשר פרסונליזציה של המנה במימדים רבים, ללא מגע יד אדם.

בנוסף, SavorEat חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם רשת BBB, הכולל ייעוץ בפיתוח המוצרים והתקנת המערכות במטבחי הרשת כחלק מהליך הפיתוח. התקנת המערכות מהווה פיילוט ראשון מסוגו בישראל ויאפשר לחברה לבחון שיווק שלהן מחוץ לישראל.

אודות מילניום פוד-טק:
מילניום פוד-טק היא שותפות מוגבלת הנסחרת בבורסת תל אביב והמתמחה בהשקעה והשבחה של חברות מתחומי הפוד-טק, מיליניום מחפשת להשקיע בחברות המתמחות באיתור ופיתוח רעיונות חדשניים ומשני תודעה ואורחות חיים בתחום המזון, המשקאות והתזונה. למילניום הנהלה מנוסה, פתרונות מוכחים ורשת תומכת לפיתוח רעיונות וסטארט-אפים משלב המוצר לבגרות ולאקזיט.
מילניום מובלת על ידי מר מר חנן שניידר המכהן כמנכ"ל ומר אילן הדר המכהן כסמנכ"ל הכספים ופיתוח עסקי. שניידר הקים וניהל עד לאחרונה את חממת הפוד-טק בקרית שמונה, והוא בעל ניסיון רב בעולמות ההון סיכון וההייטק . הדר שימש עד לאחרונה בתפקיד מנהל הפעילות של פואמיקס פרמצבטיקה בישראל וה-CFO דירקטוריון השותפות מובל על ידי היו"ר גיא רוזן המכהן גם כסגן יו"ר תנובה ובעברו כיהן בין היתר כיו"ר קרן ההון סיכון מעין ונצ'רס וכדירקטור פעיל בקרן אינפיניטי סין.

מילניום עתידה לבצע השקעות נוספות בחברות מחקר ופיתוח בעלות פוטנציאל בתחום הפוד-טק, מחקר ופיתוח של תחליפי מזון, יצור מזון חדשני וטכנולוגיית המידע בתחום הפוד-טק.


תחום הפוד-טק: מהפיכת המזון השנייה בהיסטוריה

מילניום הוקמה בתקופה בה קיימת הזדמנות ייחודית בשוק המזון העולמי, וזאת מכיוון שמצד אחד הביקוש העולמי לפתרונות פודטק הולך וגדל, ומנגד אין מספיק הון למימון פעילותן של חברות פוד-טק ישראליות צעירות. הפוד-טק מוגדר כ'מהפכת המזון' השנייה בהיסטוריה האנושית, כשהאנושות תצרוך יותר חלבון ותחליפי מזון מעשה ידי אדם מאשר מהחי - כך לפי חברת המחקר RethinkX - וכך ענפי הבשר והחלב מהחי בארה"ב, לצורך הדוגמה, יצטמצמו בעשרות רבות של אחוזים.

הביקוש הרב לפתרונות פוד-טק בא לידי ביטוי בגידול בהשקעות שבוצעו בתעשייה זו לאורך העשור האחרון בעולם: בשנת 2013 מדובר היה על 2.2 מיליארד דולר ואילו אשתקד (2019) מדובר היה על 19.8 מיליארד דולר. שתי דוגמאות מצליחות בתעשייה זו הן חברת Impossible Foods הפרטית שגייסה עד כה 1.2 מיליארד דולר וחברת Beyond Meat שנסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 9 מיליארד דולר לאחר שהכפילה את שוויה פי 6 מההנפקה הראשונית שבוצעה רק לפני שנה.
בישראל, במקביל לעולם, חלה עלייה משמעותית בהיקף ההשקעות בתעשיית הפוד-טק: מ-52 מיליון דולר ב-2013 ל-135 מיליון דולר ב-2019, כשלפי נתוני רשות החדשנות יש בישראל כ-250 חברות פעילות בתעשייה זו. מנגד, מקורות המימון לא גדלים באותו הקצב, ונכון להיום פועלות בישראל רק שתי חממות ייעודיות לפוד-טק ובהתאם בולטים בחסרונם גופי השקעה מקומיים הממוקדים בתעשייה זו.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il