TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים:


עפר קליין, קרדיט צילום: יונתן בלום
עם היציאה מהסגר השני משקי הבית כבר יותר אופטימיים לגבי מצבם הכלכלי
נקודות עיקריות:
חברת תרופות שלישית (AstraZeneca) הודיעה שהיא קרובה לאישור חיסון, הפעם בשיטה 'מסורתית' שהיא אמנם פחות יעילה אך זולה בהרבה. הפרסום מחזק את הערכתנו שבמחצית השנייה של 2021 תהיה הפצה מספקת של חיסונים בעולם שתאפשר חזרה מהירה יותר לפעילות טרום המגיפה.
עם היציאה מהסגר השני משקי הבית כבר יותר אופטימיים לגבי מצבם הכלכלי.
מי שלא רצה אותה כנגידה יקבל אותה כשרת האוצר – ג'נט יילן צפוייה להיות שרת אוצר "נדיבה"
שר האוצר האמריקאי מאיים לקחת מהבנק המרכזי חלק מאפשרויות הסיוע, אך זה יהיה רק זמני עד שיוחלף ע"י ג'נט יילן.
שוק הדיור למגורים בארה"ב ממשיך לנסוק כאשר משקי הבית עוברים מהעיר לפרברים.
באירופה החורף הגיע והפעילות בענפי השירותים קופאת. סיכוי טוב שהבנק המרכזי ירחיב את תוכנית הרכישות בעוד כשבועיים.
הפיחות בלירה כופף (זמנית) את ארדואן שאיפשר לבנק המרכזי להעלות בחדות את הריבית.


יהיה חורף קר באירופה והבנק המרכזי והממשלות יצטרכו לחמם את הארנקים

אירופה תהיה בין המרויחים הגדולים מהחיסונים (בגלל שהיא נפגעה הכי הרבה - בעיקר בשל השיעור הגבוה של התיירות והאירוח מהתוצר). אך בינתיים התוצר באירופה חזר להתכווץ במהירות ברבעון האחרון בשל ההגבלות שהכריזו הכלכלות הגדולות ביבשת, כך על פי מדד מנהלי הרכש הראשוני לנובמבר שירד יותר מהצפי ל-45.1 נקודות, בעיקר בשל ירידה צפוייה במדד ענפי השירותים ל‑41.3 נקודות.



נקודת אור קיימת בענפי התעשייה שממשיכים להציג חוזקה בשל המשך השיפור בסחר העולמי והעלייה בביקושים, במיוחד בסין שמטיב עם גרמניה.



אנו צופים שבעקבות ההידרדרות בכיוון הצמיחה הבנק המרכזי בגוש האירו ירחיב את תוכנית הרכישות בהחלטתו בעוד כשבועיים, זאת למרות הדיווחים החיוביים על החיסונים.



שובה של ג'נט ילן - מי שלא רצה אותה כנגידה יקבל אותה כשרת האוצר

בהנחה שמינוייה יאושר ע"י הסנאט, ג'נט ילן צפויה להיות שרת האוצר בממשל החדש. בפאן הכלכלי היא ידועה בגישה המוניטרית ה"יונית" שלה ובתמיכתה בתוכנית הרכישות (שעזרה ליזום עם ברננקי). בנוסף, היא הדגישה בעבר גם בנאומים וגם במחקרים את חשיבותו של שוק העבודה והפערים בו כסיבה מרכזית לקבלת החלטות. לכן סביר שתלחץ שהתוכנית הפיסקאלית החדשה תתמקד בסיוע לעובדים, ושההרחבה לא תסתיים עד ששוק העבודה לא יחזור לרמתו טרום המשבר.



לאחרונה, שר האוצר האמריקאי הודיע במפתיע שמשרדו ייתן למימון של מספר תוכניות מרכזיות שהוקצאו לבנק המרכזי לפקוע בסוף השנה זאת בנימוק שהתוכניות מילאו את תפקידן (נוכח הירידה במרווחי התשואות), הבנק המרכזי השתמש רק בקמצוץ מתוך כ-454 מיליארד דולר שהוצאו לו ולדעת שר האוצר הכספים צריכים לחזור לאוצר כדי שישתמשו בהם. הנימוק אמנם נשמע הגיוני, אך יש לזכור שעצם ה"גיבוי" שמהווה הבנק המרכזי לחלקים במערכת הפיננסית שומר על המרווחים ועלויות הגיוס הנמוכות, לכן הסרתו יכולה לצמצם את כוחו לסייע במקרה שנראה הידרדרות מהירה בכלכלה. יחד עם זאת, רק כ-3 שבועות בלבד לאחר שתפוג התוכנית תיכנס לתפקידה שרת האוצר החדשה, ג'נט ילן, שסביר שתחזיר חזרה לבנק לפחות חלק מהמימון.



הלירה כופפה (זמנית) את ארדואן

הבנק המרכזי בטורקיה הודיע על העלאת ריבית חדה ל‑15 אחוזים (מ-11.25), הגדולה ביותר מזה כשנתיים. ההחלטה הגיעה לאחר שבשבועיים האחרונים ראש הממשלה פיטר את נגיד הבנק ושר האוצר התפטר. אמנם ארדואן ידוע כמתנגד אדוק להעלאות ריבית ואף סילק נגיד בנק מרכזי בעבר על כך שהעלה ריבית, אך השפל במטבע והאינפלציה הדו‑ספרתית כנראה ריככה (לפחות זמנית) את עמדתו. הצפי להעלאת הריבית וההודעה עצמה תרמו לייסוף במטבע המקומי, אך ייקח עוד זמן רב עד שאמון המשקיעים במדיניות הבנק המרכזי לשמירה על יעד האינפלציה תחזור. ללא חזרת האמון במטבע לא יעצר הפיחות החד של ה-3 השנים האחרונות.



בארץ, הצפי לחיסון מחזק את ביטחון משקי הבית.

מדד אמון הצרכנים של הלמ"ס ממשיך לעלות במתינות ובעקביות בעיקר בשל אופטימיות קלה של משקי הבית לגבי מצבן הכלכלי בשנה הקרובה, כאשר ההודעה על חיסון קרוב לצד המשך החזרה לשגרה תרמו לכך. גם מצבן של החברות שאינן תלויות בהתקהלויות לצורך פעילותן ממשיך להשתפר.



אנו מאמינים שהצמיחה תעמוד השנה על מינוס 3.5 אחוזים ו‑4.4 אחוזים ב-2021 (בהנחה שהחיסון יופץ במחצית השנייה של השנה). בנוסף, אנו סבורים שבנק ישראל ייקח הפוגה ארוכה לפני שישקול הרחבה נוספת, במיוחד לאחר ההרחבה בהודעה הקודמת והדיווחים על ההתקדמות בפיתוח החיסון.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il