TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

לאור מצוקת האשראי שהחריפה במשק, על האוצר להעמיד בדחיפות מקורות אשראי לגופים שאינם בנקאיים


לאור מצוקת האשראי שהחריפה במשק, עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה הבוקר (6.4.2020) אל רוני חזקיהו, החשב הכללי במשרד האוצר, בדרישה כי משרד האוצר יעמיד בדחיפות מקורות מימון לנותני אשראי שאינם בנקאיים, או, לכל הפחות, להעמיד לטובתם ערבויות מדינה.

לאור מצוקת האשראי שהחריפה במשק, עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה הבוקר 6.4.2020) אל רוני חזקיהו, החשב הכללי במשרד האוצר, בדרישה כי משרד האוצר יעמיד בדחיפות מקורות מימון לנותני אשראי שאינם בנקאיים, או, לכל הפחות, להעמיד לטובתם ערבויות מדינה.

לדברי לין, "לאור הפגיעה הכלכלית הקשה בגופי האשראי שאינם בנקאיים, שעלולה אף להשליך על משקי בית, עצמאיים ועסקים קטנים ובינוניים, חובה על משרד האוצר להעמיד בדחיפות מקורות מימון לנותני אשראי שאינם בנקאיים, או, לכל הפחות, להעמיד לטובתם ערבויות מדינה. בעוד המערכת הבנקאית מסוגלת לגייס הון מהציבור, בין אם בדרך של פיקדונות וחסכונות של הציבור, ובין אם בגיוס הון דרך הבורסה, הרי שחברות אשראי שאינן בנקאיות, תלויות בגיוס אשראי ממקורות בנקאיים, וחלקן המועט, גם בהיקף מוגבל דרך הבורסה."

"בימים אלה חברות האשראי משמשות כצינור החמצן של לא מעט עסקים קטנים ובינוניים, עצמאיים ויחידים, שהמערכת הבנקאית דוחה אותן מסיבות שונות. הגם זאת, חברות האשראי נאלצות להתמודד עם אתגרים רבים. כך למשל, ביטול שיקים בהיקף מסיבי במשק, ביטול הוראות קבע או ביטול כל אמצעי תשלום אחר, אשר חברות האשראי העמידו מימון בגינם. קושי נוסף הוא בגיוס הון ממקורות בנקאיים, שצמצמו את העמדת האשראי לגופים שאינם בנקאיים, או שהם מאפשרים העמדת אשראי כאמור אך בריבית גבוהה יותר מבעבר.

בתנאים אלו יכולת הפעולה של חברות האשראי שאינן בנקאיות, מוגבלת. אדגיש, שאך לפני מספר שנים מדינת ישראל עודדה הקמת מערך אשראי שאינו בנקאי, בכדי לגוון ולהוזיל את עלויות האשראי במשק. צעד זה של המדינה הוכיח את עצמו וחולל תחרות אמיתית למערכת הבנקאית בשחרור מחנק האשראי למשק, והוזלת העלויות למשקי הבית ולעסקים."

על כן, מדגיש לין, "רק מהלך מהיר של העמדת מימון לגופי האשראי, או העמדת ערבות מדינה, תאפשר לגופים אלו למנף את האשראי ולהעניקו לעסקים קטנים ובינוניים ולמשקי הבית. חלק משמעותי ממגזר העסקים הקטנים והבינוניים סורבו מלקבל אשראי מהבנקים, ואם לא נייצר לגופי האשראי שאינם בנקאיים מקורות מימון, נעלנו את האפשרות למתן אשראי לאותם עסקים, שלכלכלה ולמשק יש אינטרס מהותי בהמשך קיומם ופעילותם. היקף האשראי שיינתן בסופו של יום, יהיה אף גבוה יותר מגובה העמדת המימון על-ידי המדינה, שכן חברות האשראי יכולות לנצל את עתודות המימון מהמדינה על מנת למנף את האשראי שהן יכולות להעמיד לטובת לקוחותיהם, עצמאיים, עסקים ויחידים."



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il