TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

משרד התמ"ת הגיע להסכמה עם רכבת ישראל בעניין ביטול דרישת השירות הצבאי בתפקיד תצפיתנים וסיירים במפגשי הרכבת


רכבת
סגנית שר התמ"ת , ח"כ אורית נוקד:" רכבת ישראל קיבלה החלטה חשובה ואני בטוחה כי תהייה לה השפעה גם על חברות נוספות"
נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד התמ"ת, בראשותה של עו"ד ציונה קניג-יאיר, הנציבה הארצית, יחד עם משרד המשפטים, לשכת היועץ המשפטי לממשלה, הגיעה להסכמה עם רכבת ישראל לביטול דרישת השירות הצבאי, בתפקיד תצפיתנים וסיירים במפגשי הרכבת.

רכבת ישראל פרסמה לאחרונה מכרז חדש לקבלת שירותי תצפיתנים וסיירים. במכרז נקבע קריטריון, לפיו יתקבלו לעבודה עובדים בוגרי שירות צבאי בדרגת רובאי 02.
עו"ד ציונה קניג- יאיר, הנציבה הארצית, פנתה למנכ"ל חברת רכבת ישראל מר יצחק הראל, בתוקף סמכותה עפ"י חוק שוויון הזדמנויות בעבודה, בבקשה לבחון בשנית את הדרישה לשירות צבאי.

לדבריה של עו"ד קניג-יאיר; "הדרישה לשירות צבאי אינה הכרחית למילוי התפקידים האמורים ועל כן היווה קריטריון מפלה כלפי מועמדים שלא שירתו בצבא (ערבים, חרדים, נשים).

לשכת היועץ המשפטי לממשלה גיבתה עמדה זו ואף הביע אותה בפני נציגי הרכבת.

בעקבות המשא ומתן שארך מספר שבועות, הודיעה חברת הרכבת כי תבטל את דרישת השירות הצבאי ובמקומה נקבעו 3 תנאים מצטברים, אשר יידרשו מכל מועמד לעבודה: רציפות תעסוקתית של 18 חודשים, ניסיון בעבודה במשמרות ועבודה בחברה, מוסד או ארגון היררכי (לרבות שירות צבאי). כל מועמד, בין אם שרת בצבא, בין אם לאו, ידרש לעמוד בשלושת הקריטריונים. לחילופין נקבע כי מי שצבר ניסיון של 12 חודשים, לפחות, כסייר או תצפיתן ברכבת, ממלא אחר הקריטריונים הנדרשים. בדיקת שלושת הקריטריונים תיעשה גם לגבי עובדים שפוטרו.

סגנית שר התמ"ת , ח"כ אורית נוקד אשר באחריותה נציבות שיוויון הזדמנויות בעבודה אומרת " כי רכבת ישראל קיבלה החלטה חשובה ואני בטוחה כי תהייה לה השפעה גם על חברות נוספות. ההבנות שסוכמו הן הוכחה לחשיבותה הרבה של הנציבות אשר לכל אורך המשא ומתן עמדה על דרישתה לביטול הקריטריון. במיוחד בעת הזו, יש צורך רב בגוף אשר יעמוד בפרץ ויגן על אזרחים שנתקלים באפליה או פיטורים במקומות עבודה על רקע לאום, מגדר או גיוס למילואים".

עוד ציינה עו"ד קניג-יאיר כי יש בכוונת הנציבות לבדוק בחלוף תקופה של מספר חודשים את מימוש ההוראות בפועל ולבחון האם חברת הרכבת מממשת את שוויון ההזדמנויות כמוסכם.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il