TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

עלייה בהונאות הפיננסיות- איגוד הבנקים


קרדיט: תמר מוסאפי
איגוד הבנקים: ניסיונות ההונאה על לקוחות ממוצא רוסי עלו ב-200% בשנה האחרונה


מנכ״ל איגוד הבנקים, איתן מדמון: ״ הסכנה מפני הונאות פיננסיות ואיומי הסייבר מתעצמת והולכת מיום ליום וחובתנו היא להגביר את המודעות לניסיונות ההונאה, כדי להפחית ככל הניתן את חשיפת האוכלוסייה לאירועים אלה, והנזקים הנוצרים מהם״

בישראל נופלים מדי יום אלפי קורבנות לנוכלי הונאות פיננסיות וסייבר. מי מאיתנו לא קיבל לאחרונה שיחת טלפון או הודעה לנייד או למייל, בהן מתחזים הפונים לבנק ומנסים לגנוב את פרטינו האישיים?
במערכת הבנקאית ובאיגוד הבנקים, הנלחמים בתופעה, מפרסמים היום כי מגמת ניסיונות ההונאה צוברת תאוצה, וכי ניסיונות ההונאה על אוכלוסיית יוצאי חבר העמים גדלה ב-200% בשנה האחרונה.

איגוד הבנקים משיק היום קמפיין המשך להעלאת המודעות מפני הונאות ואיומי סייבר, בו הוא קורא לגילוי ערנות בכל הקשור לתופעות אלה, לרבות התחזות ברשת ובטלפון וגניבת פרטים, במטרה להפחית את חשיפת האוכלוסייה לאירועים אלה. הקמפיין יעלה תחת הסלוגן: ״בנק, זה לא!״.

הפעם יתמקד הקמפיין בהעלאת המודעות להונאות פיננסיות נגד ציבור הלקוחות דוברי הרוסית בפרט והאוכלוסייה המבוגרת בכלל.. בבנקים ובמשטרה מזהים בחודשים האחרונים עליה משמעותית בהיקף ההונאות שמבוצעות נגד עולים חדשים. כמו כן ניכרת מגמה של שכלול אמצעי התקיפה נגד לקוחות אלה, בעיקר המבוגרים שלהם דבר שמחייב העלאת המודעות. בבנקים ובמשטרה מזהים גידול במקרי ההתחזות מצד התוקפים לנציגי בנקים ונציגי משטרה. התקופים פונים לרוב בשפה הרוסית (דבר שאינו מקבול בבנקים) ומעודדים בשיטות מתוחכמות את ציבור למשוך כספים מחשבותיהן ולהעבירם אל חשבונות בחו"ל .

מנכ״ל איגוד הבנקים, איתן מדמון, אומר כי מגמת ההונאה נמצאת במגמת עלייה מדאיגה: ״בתקופה האחרונה אנו עדים למקרי הונאה רבים כנגד לקוחות הבנקים. במקרים רבים הנוכלים פונים ללקוחות רבים באמצעות שיחת טלפון, ומתחזים לעובדי בנק ואף לנציגי משטרה בכדי לגנוב את פרטי ההזדהות לחשבונות הבנק או להעביר כספים לחו"ל. הבנקים מתמודדים עם ניסיונות ההונאה האלה וביחד עם המשטרה משפרים את יכולות ההגנה שלהם. אבל חובתנו היא להעצים את המודעות לניסיונות ההונאה, ובעיקר את המודעות של אוכלוסיות יותר פגיעות בניהן האזרחים הוותיקים הלקוחות דוברי השפה רוסית כדי להפחית ככל הניתן את חשיפתן לאירועים אלה, ואת הנזקים הנוצרים מהם.


המערכת הבנקאית, ביחד עם הפיקוח על הבנקים והמשרד לשיוויון חברתי רואה חשיבות עליונה בהגנה על אוכלוסיות הגיל השלישי ועולים חדשים בגיל השלישי כי אלה אוכלוסיות הזקוקות להגנה יותר מכולם. לכן מטרות הקמפיין הן שתיים: גם להעצים את המודעות לנזקים וגם לתת לציבור כלים כדי להימנע מליפול למלכודות. דבר אחד בטוח ומשותף לכלל השיחות וההודעות הללו: בנק זה לא!״.

בממסגרת הקמפיין, הקים איגוד הבנקים עבור הלקוחות אתר ובו כל מה שצריך לדעת על הונאות והכלים שיעזרו להם להימנע מליפול לאירועי רשת. הקמפיין מפנה את הלקוחות לאתר, בו ניתן ללמוד מהם הכללים למניעת אירועי רשת. בין השאר, מסב האיגוד את תשומת הלב לסימנים מחשידים של הונאה ברשת ובטלפון, בהם קיימים, בין השאר, אלמנטים של הלחצה בזמן, שגיאות כתיב וניסוח קלוקל, פנייה שאינה אישית, שפה זרה, קישור (לינק) לא מוכר.

זכרו: הבנק אינו פונה אל לקוחותיו לקבלת פרטים חסויים. להלן אירועים המוגדרים כחשודים בהונאה:

o מתקשרים או שולחים לך מייל בו מבקשים את הסיסמה לחשבון הבנק שלך – בנק זה לא!
o מבקשים ממך לסמס או לשלוח מייל ובו פרטים אישיים או פרטי חשבון בנק – זה לא הבנק! כנל
o שולחים לך קישור ב-SMS או במייל לאתר המבקש ממך פרטי ההתחברות לחשבון – זה לא הבנק!כנל...
o מציעים לך שירותי בנק באמצעות אפליקציות שלא מופיעות בחנות האפליקציות הרשמית – זה לא הבנק!
o מתקשרים או שולחים הודעה שמתריעה שחשבונך שעומד להיחסם ונדרשת התערבותך – זה לא הבנק!
o מתקשרים או שולחים הודעה ובה מבקשים למסור את הקוד החד-פעמי שנשלח אליך בSMS – זה לא הבנק!
o ביקשו מכם למשוך כסף מחשבונכם ולהפקידו לחשבון אחר? זה לא הבנק!
o מדברים אתך ברוסית? נציגי הבנק ומשטרת ישראל מדברים גם עברית. בקש מהם לדבר עברית!



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il